Για απόλυτη παρακμή και επικίνδυνη συνταγματική εκτροπή κάνει λόγο ο
Κώστας Ησυχος, μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΝ, σχολιάζοντας
την υπουργική απόφαση περί παροχής υπηρεσιών ασφαλείας από την ΕΛ.ΑΣ.
προς τρίτους, με την καταβολή ανταλλάγματος, την οποία αποκάλυψε χθες
το Πρώτο Θέμα.
«Η απόλυτη παρακμή: το ανθρώπινο δυναμικό και τα επιχειρησιακά μέσα της Ελληνικής Αστυνομίας προς ενοικίαση στην οικονομική ελίτ της χώρας» υπογραμμίζει το στέλεχος του ΣΥΝ και κατηγορεί την κυβέρνηση ότι βάζει ενοικιαστήριο στην Ελληνική Αστυνομία.
«Πρόκειται» συνεχίζει, για «βαρύτατη και επικίνδυνη συνταγματική εκτροπή, που επιχειρείται για ακόμα μια φόρα στις μέρες των "μνημονίων"». Ωστόσο, διαμηνύει, «η ριζοσπαστική Αριστερά θα πολεμήσει χωρίς εκπτώσεις αυτή την αντισυνταγματική και αντικοινωνική πολιτική που σχεδιάζεται».
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ. διευκρινίζει ότι το αντίτιμο κόστους χρήσης πόρων της ΕΛ.ΑΣ. αφορά συγκεκριμένες παροχές υπηρεσιών σε νομικά πρόσωπα και τρίτους και σημειώνει ότι ανάλογες υπηρεσίες προσφέρονται και σε άλλες χώρες της ΕΕ.
Πιο αναλυτικά σε ανακοίνωση του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. για το θέμα, ναφέρονται τα εξής:
- H αναφερόμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση (8004/21/2/12 - ΦΕΚ 888 Β/21.03.2012) εκδόθηκε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 22 του ν. 3938/2011, ο οποίος κυρώθηκε ομόφωνα στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, και αφορά συγκεκριμένες περιπτώσεις παροχής υπηρεσιών ασφαλείας προς τρίτους που δεν εμπίπτουν στις διατάξεις που αφορούν στη δημόσια τάξη και ασφάλεια, με καταβολή ανταλλάγματος.
- Το αντάλλαγμα που θα καταβληθεί, εφόσον εγκριθεί συγκεκριμένο αίτημα, περιέρχεται στον Κρατικό Προϋπολογισμό ως δημόσιο έσοδο, με σκοπό την απόσβεση του κόστους χρήσης του υλικοτεχνικού εξοπλισμού και των υποδομών της Ελληνικής Αστυνομίας, αλλά και στην αναβάθμισή τους, προκειμένου να μην επηρεάζεται το κύριο έργο και οι υπηρεσίες προς τους πολίτες.
- Οι υπηρεσίες αυτές, που είναι δυνατόν να προσφερθούν σε εξαιρετικές περιπτώσεις, εφόσον υπάρχει αντικειμενική υπηρεσιακή ευχέρεια - δυνατότητα και ύστερα από συγκεκριμένο τοπικά και χρονικά προσδιορισμένο αίτημα, σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου αλλά και σε τρίτους, αφορούν έργα, όπως, συνοδεία εκρηκτικών ή/και επικινδύνων υλών, ιδιωτικών αγαθών μεγάλης αξίας, καλλιτεχνικών έργων και χρηματαποστολών, συνοδευτικές υπηρεσίες ασφάλειας σε πρόσωπα και υπηρεσίες εκπαίδευσης σε ιδιώτες, διάθεση πόρων και εγκαταστάσεων σε κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές κλπ.
- Εδώ και χρόνια οι συγκεκριμένες υπηρεσίες προσφέρονταν δωρεάν χωρίς την οποιεσδήποτε καταβολή αποζημίωσης προς το ελληνικό Δημόσιο με βάση την εμπειρία και την τεχνογνωσία των Αστυνομικών Αρχών. Με το συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο, όσοι αιτούνται αυτές οι υπηρεσίες θα υποχρεούνται να καταβάλλουν, ως αντίτιμο, το κόστος χρήσης των διατιθέμενων πόρων της Ελληνικής Αστυνομίας.
- Αντίστοιχες υπηρεσίες προσφέρονται σε αρκετά κράτη μέλη της ΕΕ με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και διαδικασία έγκρισης και καταβολή ανταλλάγματος.
ΠΗΓΗ protothema
«Η απόλυτη παρακμή: το ανθρώπινο δυναμικό και τα επιχειρησιακά μέσα της Ελληνικής Αστυνομίας προς ενοικίαση στην οικονομική ελίτ της χώρας» υπογραμμίζει το στέλεχος του ΣΥΝ και κατηγορεί την κυβέρνηση ότι βάζει ενοικιαστήριο στην Ελληνική Αστυνομία.
«Πρόκειται» συνεχίζει, για «βαρύτατη και επικίνδυνη συνταγματική εκτροπή, που επιχειρείται για ακόμα μια φόρα στις μέρες των "μνημονίων"». Ωστόσο, διαμηνύει, «η ριζοσπαστική Αριστερά θα πολεμήσει χωρίς εκπτώσεις αυτή την αντισυνταγματική και αντικοινωνική πολιτική που σχεδιάζεται».
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ. διευκρινίζει ότι το αντίτιμο κόστους χρήσης πόρων της ΕΛ.ΑΣ. αφορά συγκεκριμένες παροχές υπηρεσιών σε νομικά πρόσωπα και τρίτους και σημειώνει ότι ανάλογες υπηρεσίες προσφέρονται και σε άλλες χώρες της ΕΕ.
Πιο αναλυτικά σε ανακοίνωση του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. για το θέμα, ναφέρονται τα εξής:
- H αναφερόμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση (8004/21/2/12 - ΦΕΚ 888 Β/21.03.2012) εκδόθηκε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 22 του ν. 3938/2011, ο οποίος κυρώθηκε ομόφωνα στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, και αφορά συγκεκριμένες περιπτώσεις παροχής υπηρεσιών ασφαλείας προς τρίτους που δεν εμπίπτουν στις διατάξεις που αφορούν στη δημόσια τάξη και ασφάλεια, με καταβολή ανταλλάγματος.
- Το αντάλλαγμα που θα καταβληθεί, εφόσον εγκριθεί συγκεκριμένο αίτημα, περιέρχεται στον Κρατικό Προϋπολογισμό ως δημόσιο έσοδο, με σκοπό την απόσβεση του κόστους χρήσης του υλικοτεχνικού εξοπλισμού και των υποδομών της Ελληνικής Αστυνομίας, αλλά και στην αναβάθμισή τους, προκειμένου να μην επηρεάζεται το κύριο έργο και οι υπηρεσίες προς τους πολίτες.
- Οι υπηρεσίες αυτές, που είναι δυνατόν να προσφερθούν σε εξαιρετικές περιπτώσεις, εφόσον υπάρχει αντικειμενική υπηρεσιακή ευχέρεια - δυνατότητα και ύστερα από συγκεκριμένο τοπικά και χρονικά προσδιορισμένο αίτημα, σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου αλλά και σε τρίτους, αφορούν έργα, όπως, συνοδεία εκρηκτικών ή/και επικινδύνων υλών, ιδιωτικών αγαθών μεγάλης αξίας, καλλιτεχνικών έργων και χρηματαποστολών, συνοδευτικές υπηρεσίες ασφάλειας σε πρόσωπα και υπηρεσίες εκπαίδευσης σε ιδιώτες, διάθεση πόρων και εγκαταστάσεων σε κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές κλπ.
- Εδώ και χρόνια οι συγκεκριμένες υπηρεσίες προσφέρονταν δωρεάν χωρίς την οποιεσδήποτε καταβολή αποζημίωσης προς το ελληνικό Δημόσιο με βάση την εμπειρία και την τεχνογνωσία των Αστυνομικών Αρχών. Με το συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο, όσοι αιτούνται αυτές οι υπηρεσίες θα υποχρεούνται να καταβάλλουν, ως αντίτιμο, το κόστος χρήσης των διατιθέμενων πόρων της Ελληνικής Αστυνομίας.
- Αντίστοιχες υπηρεσίες προσφέρονται σε αρκετά κράτη μέλη της ΕΕ με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και διαδικασία έγκρισης και καταβολή ανταλλάγματος.
ΠΗΓΗ protothema
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου