Τετάρτη 25 Ιουλίου 2012

Δεν βγαίνει ο λογαριασμός...

Παρατεταμένη και διαρκή πτώση εμφανίζει η αγορά προϊόντων ευρείας κατανάλωσης τα τελευταία 3 χρόνια, όπου η οικονομική κρίση έχει επιφέρει ουσιαστικές αλλαγές στις συνήθειες των Ελλήνων.

Η καθίζηση της αγοραστικής κίνησης συνεχίζεται σε όλους τους εμπορικούς κλάδους, ακόμη και σ’ αυτούς που αφορούν την πώληση βασικών αγαθών, όπως είναι τα τρόφιμα. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής οι πωλήσεις στα καταστήματα τροφίμων τον Απρίλιο μειώθηκαν κατά 10,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011. Ακόμη και στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων, η πτώση των πωλήσεων ανήλθε στο 8,8%, αποτέλεσμα της οικονομικής δυσπραγίας που βιώνουν οι καταναλωτές, οι οποίες έχουν περιορίσει τις αγορές τους στα απολύτως αναγκαία.


Σύμφωνα μάλιστα με αποκλειστικές πληροφορίες του real.gr στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ η πτώση της κατανάλωσης, από τις αρχές Ιανουαρίου μέχρι τα τέλη Ιουνίου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα ανέρχεται σε ποσοστό της τάξεως του 5,5%, με τις περισσότερες να έχουν επιδοθεί σε έναν ανελέητο πόλεμο προσφορών προκειμένου να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες.

Εξάλλου, όπως επισημαίνουν στελέχη λιανεμπορικών επιχειρήσεων, οι καταναλωτές πλέον επισκέπτονται τα σούπερ μάρκετ με λίστα προϊόντων και προτιμούν εκείνα που διατίθενται σε προσφορά. Οι ίδιοι μάλιστα υποστηρίζουν ότι οι αυθόρμητες αγορές έχουν περιοριστεί σημαντικά.

Αναλυτικότερα το πρώτο εξάμηνο του έτους σημαντική πτώση της τάξης του 10% εμφανίζει η αγορά των φρέσκων φρούτων και λαχανικών ενώ κατά 8% έχουν μειωθεί οι πωλήσεις του κρέατος. Αντίστοιχα περίπου 4% είναι η πτώση στις πωλήσεις των γιαουρτιών ενώ οριακή μείωση παρουσιάζει η κατηγορία των τυποποιημένων τροφίμων.

Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι δεν είναι λίγοι εκείνοι που έχουν στραφεί πλέον στην αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία είναι έως και 40% φθηνότερα σε σχέση με τα «επώνυμα», ενώ αρκετοί είναι και οι πολίτες που έχουν μειώσει τις ποσότητες των προϊόντων που αγοράζουν κάνοντας πιο συνετές και ορθολογικές αγορές.


ΠΗΓΗ real.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου