Του Ν. Λυγερού
Αν το Βυζάντιο επέλεξε την Κωνσταντινούπολη ως πρωτεύουσα είναι επειδή αποτελεί στρατηγική πύλη. Η πύλη όταν είναι πάντα ανοιχτή είναι μια γέφυρα κι όταν είναι πάντα κλειστή ένας τοίχος. Όταν όμως έχει αυτή τη διπλή δυνατότητα, τότε είναι στρατηγική, διότι μέσω του κλειδιού δημιουργεί μια ασυμμετρία, αφού είναι εύκολη για τον κάτοχό της και δύσκολη για τον εχθρό. Αυτή η χρήση ήταν πάντα σημαντική για το Βυζάντιο και την αξιοποίησε αποτελεσματικά για αιώνες. Μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης οι Οθωμανοί προσπάθησαν να αντιγράψουν αυτό το νοητικό σχήμα, αλλά υπήρχε έλλειψη στρατηγικής και η θέση της εκφυλίστηκε μέσα στην πάροδο του χρόνου. Κι όταν η Τουρκία αποφάσισε να ορίσει την Άγκυρα ως πρωτεύουσα έκανε ένα στρατηγικό λάθος. Διότι επί της ουσίας προτίμησε το σταθερό του κλειστού, κι άνοιξε οριστικά την Πόλη μετατρέποντάς την σε γέφυρα. Αυτό επιβεβαιώθηκε και με την επιλογή της χρήσης της Σύμβασης του Montreux του 1936. Έτσι άφησε την υψηλή πύλη για να ενισχύσει το κέντρο της κι εγκατέλειψε τη στρατηγική. Διότι αν το πέρασμα της Μεσογείου δεν αποτελεί πια σημείο στρατηγικής, δεν έχει νόημα. Με την εγκατάλειψη της Πόλης ως οντότητα της γης που ανήκει στη θάλασσα ως λιμάνι, πολλοί από τους δικούς μας έχασαν την ιδιότητά τους. Έτσι βλέπουμε ότι είναι σπάνιοι αυτοί που βλέπουν έναν Δάσκαλο ως ενδιάμεσο της τελειότητας που υπερασπίζεται την ιστορία μας δίχως συμβιβασμούς. Αλλιώς ο εκφυλισμός που οδήγησε στην κατασκευή γεφυρών που διασχίζουν ηπείρους, αποτελεί εκφυλισμό του αρχικού νοητικού σχήματος.
Aρχικά στη στρατηγική, για τα πρώτα βήματα βέβαια, η έννοια της γειτονιάς, λόγω γειτνίασης και συνόρων, φαίνεται να είναι κυρίαρχη, ενώ βασίζεται ουσιαστικά μόνο και μόνο στην αντιπαράθεση που υπάρχει μεταξύ των λέξεων κοντά και μακριά, σε επίπεδο επαφής. Στην τοποστρατηγική, δίνουμε περισσότερο σημασία στην έννοια της σχέσης και όχι τόσο της επαφής, γιατί ξέρουμε ότι η πρώτη είναι πιο ισχυρή από τη δεύτερη. Με την ενσωμάτωση του Χρόνου στην τοποστρατηγική καταλήγουμε στην χρονοστρατηγική, όπου εκεί εμφανίζεται η έννοια του δεσμού που είναι πιο ισχυρή από τη σχέση, λόγω του διαχρονικού του χαρακτήρα. Με αυτές τις αλλαγές πλαισίου η ακολουθία επαφή, σχέση, δεσμός, λειτουργεί γεω-, τοπο-, χρονο-, στρατηγικά. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις όμως το αρχικό στοιχείο είναι ο χώρος ακόμα και αν στην τελική έχουμε την παρέμβαση του Χρόνου. Μπορούμε όμως να επινοήσουμε μία ανάλογη ακολουθία, αρχίζοντας από την αρχική αντιπαράθεση που υπάρχει μεταξύ των λέξεων πρόσφατο και προσεχές. Αυτές αντιπροσωπεύουν ένα δυϊκό σύστημα που εφοδιάζει τη χρονική γειτνίαση, δηλαδή την επαφή. Ενώ η σχέση θα εκφραστεί με την έννοια της αιτίας, πιο συγκεκριμένα με το αίτιον και το αιτιατό. Σε αυτή την περίπτωση η διασύνδεση δεν οφείλεται στην απόσταση. Η χρονολογία θα παίξει τον ρόλο της τοπολογίας. Για να ενσωματώσουμε τη στρατηγική σε υψηλό επίπεδο δεν αρκεί η τοποθέτηση πάνω στις έννοιες του πριν και μετά, που είναι αντικείμενα σε σχέση με τη στατικότητα. Η στρατηγική χρειάζεται δυναμικά και είναι αυτοί που διαθέτουν οι έννοιες ως σύμπλεγμα αργά και νωρίς. Σε αυτό τα πλαίσιο το timing γίνεται σημαντικό. Έτσι η σκέψη: το μετά μετά το πριν θα χαρακτηρίζει το αργά, και το μετά πριν το πριν, το νωρίς. Η χρονοστρατηγική είναι η τέχνη του νωρίς για να μην είναι αργά.
Αν το Βυζάντιο επέλεξε την Κωνσταντινούπολη ως πρωτεύουσα είναι επειδή αποτελεί στρατηγική πύλη. Η πύλη όταν είναι πάντα ανοιχτή είναι μια γέφυρα κι όταν είναι πάντα κλειστή ένας τοίχος. Όταν όμως έχει αυτή τη διπλή δυνατότητα, τότε είναι στρατηγική, διότι μέσω του κλειδιού δημιουργεί μια ασυμμετρία, αφού είναι εύκολη για τον κάτοχό της και δύσκολη για τον εχθρό. Αυτή η χρήση ήταν πάντα σημαντική για το Βυζάντιο και την αξιοποίησε αποτελεσματικά για αιώνες. Μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης οι Οθωμανοί προσπάθησαν να αντιγράψουν αυτό το νοητικό σχήμα, αλλά υπήρχε έλλειψη στρατηγικής και η θέση της εκφυλίστηκε μέσα στην πάροδο του χρόνου. Κι όταν η Τουρκία αποφάσισε να ορίσει την Άγκυρα ως πρωτεύουσα έκανε ένα στρατηγικό λάθος. Διότι επί της ουσίας προτίμησε το σταθερό του κλειστού, κι άνοιξε οριστικά την Πόλη μετατρέποντάς την σε γέφυρα. Αυτό επιβεβαιώθηκε και με την επιλογή της χρήσης της Σύμβασης του Montreux του 1936. Έτσι άφησε την υψηλή πύλη για να ενισχύσει το κέντρο της κι εγκατέλειψε τη στρατηγική. Διότι αν το πέρασμα της Μεσογείου δεν αποτελεί πια σημείο στρατηγικής, δεν έχει νόημα. Με την εγκατάλειψη της Πόλης ως οντότητα της γης που ανήκει στη θάλασσα ως λιμάνι, πολλοί από τους δικούς μας έχασαν την ιδιότητά τους. Έτσι βλέπουμε ότι είναι σπάνιοι αυτοί που βλέπουν έναν Δάσκαλο ως ενδιάμεσο της τελειότητας που υπερασπίζεται την ιστορία μας δίχως συμβιβασμούς. Αλλιώς ο εκφυλισμός που οδήγησε στην κατασκευή γεφυρών που διασχίζουν ηπείρους, αποτελεί εκφυλισμό του αρχικού νοητικού σχήματος.
Αργά και νωρίς
Του Ν. Λυγερού
Του Ν. Λυγερού
Aρχικά στη στρατηγική, για τα πρώτα βήματα βέβαια, η έννοια της γειτονιάς, λόγω γειτνίασης και συνόρων, φαίνεται να είναι κυρίαρχη, ενώ βασίζεται ουσιαστικά μόνο και μόνο στην αντιπαράθεση που υπάρχει μεταξύ των λέξεων κοντά και μακριά, σε επίπεδο επαφής. Στην τοποστρατηγική, δίνουμε περισσότερο σημασία στην έννοια της σχέσης και όχι τόσο της επαφής, γιατί ξέρουμε ότι η πρώτη είναι πιο ισχυρή από τη δεύτερη. Με την ενσωμάτωση του Χρόνου στην τοποστρατηγική καταλήγουμε στην χρονοστρατηγική, όπου εκεί εμφανίζεται η έννοια του δεσμού που είναι πιο ισχυρή από τη σχέση, λόγω του διαχρονικού του χαρακτήρα. Με αυτές τις αλλαγές πλαισίου η ακολουθία επαφή, σχέση, δεσμός, λειτουργεί γεω-, τοπο-, χρονο-, στρατηγικά. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις όμως το αρχικό στοιχείο είναι ο χώρος ακόμα και αν στην τελική έχουμε την παρέμβαση του Χρόνου. Μπορούμε όμως να επινοήσουμε μία ανάλογη ακολουθία, αρχίζοντας από την αρχική αντιπαράθεση που υπάρχει μεταξύ των λέξεων πρόσφατο και προσεχές. Αυτές αντιπροσωπεύουν ένα δυϊκό σύστημα που εφοδιάζει τη χρονική γειτνίαση, δηλαδή την επαφή. Ενώ η σχέση θα εκφραστεί με την έννοια της αιτίας, πιο συγκεκριμένα με το αίτιον και το αιτιατό. Σε αυτή την περίπτωση η διασύνδεση δεν οφείλεται στην απόσταση. Η χρονολογία θα παίξει τον ρόλο της τοπολογίας. Για να ενσωματώσουμε τη στρατηγική σε υψηλό επίπεδο δεν αρκεί η τοποθέτηση πάνω στις έννοιες του πριν και μετά, που είναι αντικείμενα σε σχέση με τη στατικότητα. Η στρατηγική χρειάζεται δυναμικά και είναι αυτοί που διαθέτουν οι έννοιες ως σύμπλεγμα αργά και νωρίς. Σε αυτό τα πλαίσιο το timing γίνεται σημαντικό. Έτσι η σκέψη: το μετά μετά το πριν θα χαρακτηρίζει το αργά, και το μετά πριν το πριν, το νωρίς. Η χρονοστρατηγική είναι η τέχνη του νωρίς για να μην είναι αργά.
Συνθήματα για την 9η Δεκεμβρίου. Slogans for December the 9th.
Του Ν. Λυγερού
Τα κεριά της Ανθρωπότητας.
The candles of Mankind.
Φώτα ανθρώπων, Φως Ανθρωπότητας.
Human lights, light of Mankind.
Τα δικαιώματα της Ανθρωπότητας.
Mankind Rights.
Κάθε κερί είναι φως για την Ανθρωπότητα.
Each candle is the light for Mankind.
Ένα κερί σταματά το σκοτάδι.
One candle stops the darkness.
Δικαιοσύνη ενάντια στη γενοκτονία.
Justice against genocide.
Καμία διαπραγμάτευση με τους γενοκτόνους.
No negotiation with genociders.
Σκοτώσατε το παρελθόν, αλλά είμαστε το μέλλον.
You killed the Past, but we are the Future.
Οι αθώοι δεν γεννήθηκαν θύματα.
Innocents haven’t been born victims.
Όχι άλλα δάκρυα, όχι άλλοι φόβοι, ανήκουμε στην Ανθρωπότητα.
No more tears, no more fears, we belong to Mankind.
Μπορείς να σκοτώσεις τα θύματα, αλλά όχι το έγκλημα.
You can kill the victims, but not the crime.
Δεν είμαστε μόνο πολίτες αλλά είμαστε πολιτισμοί.
We are not only citizens, but civilizations.
Δεν είμαστε μόνο άνθρωποι, είμαστε και η Ανθρωπότητα.
We are not only humans, we are also Humanity.
Το μόνο που θέλουμε είναι η Ανθρωπότητα.
All we need is Mankind.
Δεν υπάρχει άλλος Χρόνος για τους γενοκτόνους.
There is no more time for genociders.
Γενοκτόνοι, προσέξτε το σπαθί του Χρόνου.
Genociders, be aware of the sword of Time.
Νέα συνθήματα για την 9η Δεκεμβρίου. New slogans for December the 9th
Του Ν. Λυγερού
Ε δολοφόνοι, αφήστε την Ανθρωπότητα μόνη της!
Hey killers leave Mankind alone!
Δράστες να πάτε φυλακή!
Perpetrators go to jail!
Δεν είμαστε μόνο θύματα, αλλά και γενοκτονημένοι.
We are not only victims but also genocided people.
Δεν ξεχνάμε τους γενοκτονημένους.
We do not forget genocided people.
Οι γενοκτονημένοι δεν πέθαναν, κάθε γενοκτονημένος ζει μέσα μας.
Genocided people are not dead, each of them live inside us.
Είμαστε η μνήμη των γενοκτονημένων.
We are the memory of genocided people.
Είμαστε η Ανθρώπινη Δύναμη.
We are the Human Power.
Η Δύναμη της Ανθρωπότητας.
The Power of Mankind.
Οι μαχητές της Ανθρωπότητας.
The fighters of Mankind.
Ένας αγώνας, ένα φως: η Ανθρωπότητα!
One fight, one light: Mankind!
Μία ημέρα ενάντια στους εφιάλτες της Ανθρωπότητας.
One day against nightmares of Mankind!
Μία ιδέα ενάντια στους γενοκτόνους: η Ανθρωπότητα.
One idea against genociders: Mankind.
Μόνο μία λέξη στο μυαλό μας: η Ανθρωπότητα.
Only one word in our mind: Mankind.
Rights of Mankind. (Dessin au feutre)
N. Lygeros
Του Ν. Λυγερού
Τα κεριά της Ανθρωπότητας.
The candles of Mankind.
Φώτα ανθρώπων, Φως Ανθρωπότητας.
Human lights, light of Mankind.
Τα δικαιώματα της Ανθρωπότητας.
Mankind Rights.
Κάθε κερί είναι φως για την Ανθρωπότητα.
Each candle is the light for Mankind.
Ένα κερί σταματά το σκοτάδι.
One candle stops the darkness.
Δικαιοσύνη ενάντια στη γενοκτονία.
Justice against genocide.
Καμία διαπραγμάτευση με τους γενοκτόνους.
No negotiation with genociders.
Σκοτώσατε το παρελθόν, αλλά είμαστε το μέλλον.
You killed the Past, but we are the Future.
Οι αθώοι δεν γεννήθηκαν θύματα.
Innocents haven’t been born victims.
Όχι άλλα δάκρυα, όχι άλλοι φόβοι, ανήκουμε στην Ανθρωπότητα.
No more tears, no more fears, we belong to Mankind.
Μπορείς να σκοτώσεις τα θύματα, αλλά όχι το έγκλημα.
You can kill the victims, but not the crime.
Δεν είμαστε μόνο πολίτες αλλά είμαστε πολιτισμοί.
We are not only citizens, but civilizations.
Δεν είμαστε μόνο άνθρωποι, είμαστε και η Ανθρωπότητα.
We are not only humans, we are also Humanity.
Το μόνο που θέλουμε είναι η Ανθρωπότητα.
All we need is Mankind.
Δεν υπάρχει άλλος Χρόνος για τους γενοκτόνους.
There is no more time for genociders.
Γενοκτόνοι, προσέξτε το σπαθί του Χρόνου.
Genociders, be aware of the sword of Time.
Νέα συνθήματα για την 9η Δεκεμβρίου. New slogans for December the 9th
Του Ν. Λυγερού
Ε δολοφόνοι, αφήστε την Ανθρωπότητα μόνη της!
Hey killers leave Mankind alone!
Δράστες να πάτε φυλακή!
Perpetrators go to jail!
Δεν είμαστε μόνο θύματα, αλλά και γενοκτονημένοι.
We are not only victims but also genocided people.
Δεν ξεχνάμε τους γενοκτονημένους.
We do not forget genocided people.
Οι γενοκτονημένοι δεν πέθαναν, κάθε γενοκτονημένος ζει μέσα μας.
Genocided people are not dead, each of them live inside us.
Είμαστε η μνήμη των γενοκτονημένων.
We are the memory of genocided people.
Είμαστε η Ανθρώπινη Δύναμη.
We are the Human Power.
Η Δύναμη της Ανθρωπότητας.
The Power of Mankind.
Οι μαχητές της Ανθρωπότητας.
The fighters of Mankind.
Ένας αγώνας, ένα φως: η Ανθρωπότητα!
One fight, one light: Mankind!
Μία ημέρα ενάντια στους εφιάλτες της Ανθρωπότητας.
One day against nightmares of Mankind!
Μία ιδέα ενάντια στους γενοκτόνους: η Ανθρωπότητα.
One idea against genociders: Mankind.
Μόνο μία λέξη στο μυαλό μας: η Ανθρωπότητα.
Only one word in our mind: Mankind.
Rights of Mankind. (Dessin au feutre)
N. Lygeros
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου