Κατά τη διάρκεια της ερευνητικής αποστολής, υπό τη διεύθυνση της
Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων σε συνεργασία με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών,
εντοπίσθηκαν και αποτυπώθηκαν τοίχοι κτισμάτων στον αιγιαλό κατά μήκος
της ακτογραμμής
Σημαντικά ευρήματα προκύπτουν από την υποθαλάσσια
έρευνα, που συνεχίστηκε στη Δήλο, στο διάστημα από 25 Μαΐου έως 15
Ιουνίου 2016, με στόχο να αποτυπωθούν τα κατάλοιπα που βρίσκονται στη
θαλάσσια περιοχή της συνοικίας του Σκαρδανά.
Κατά τη διάρκεια της ερευνητικής αποστολής, υπό τη διεύθυνση της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων σε συνεργασία με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, εντοπίσθηκαν και αποτυπώθηκαν τοίχοι κτισμάτων στον αιγιαλό κατά μήκος της ακτογραμμής.
Επίσης εντοπίστηκαν και αποτυπώθηκαν δομικά στοιχεία πεσμένης κιονοστοιχίας σε βάθος από 20 εκατοστά έως 5 μέτρα καθώς και μία κατασκευή με ισχυρή θεμελίωση, η οποία φαίνεται ότι, πιθανότατα ανήκε σε λιμενική εγκατάσταση για την ταύτιση της οποίας μόνο η ανασκαφική έρευνα θα δώσει περισσότερες πληροφορίες. Η ύπαρξη αρχαίων λιμενικών εγκαταστάσεων αποτελούν μέρος ενός ακόμη λιμανιού στην περιοχή.
Στην ευρύτερη περιοχή σε απόσταση 35 μέτρων βορειοδυτικά του όρμου Σκαρδανά, εντοπίστηκε ναυάγιο που χρονολογείται στην ύστερη ελληνιστική εποχή.
Από τα αποτελέσματα της υποθαλάσσιας έρευνας στη Δήλο, προκύπτει, ότι, όπως και στον όρμο της Συνοικίας του Σταδίου, τον οποίο η ερευνητική ομάδα είχε μελετήσει το 2014 και 2015, και στον όρμο της Συνοικίας του Σκαρδανά, λειτουργούσε ένα λιμάνι εμπορικό, με χρήση βοηθητική στο κεντρικό αρχαίο λιμάνι της Δήλου.
Επιπροσθέτως, η ερευνητική αποστολή πραγματοποίησε υποβρύχιες διερευνητικές αυτοψίες για τον εντοπισμό αρχαίων ναυαγίων μεταξύ Δήλου και Ρήνιων, κατά τη διάρκεια των οποίων εντοπίσθηκαν επτά ναυάγια αρχαίων εμπορικών πλοίων.
Πρόκειται για πέντε ναυάγια της ύστερης ελληνιστικής περιόδου, ένα ναυάγιο της Ρωμαϊκής περιόδου και ένα ναυάγιο το οποίο μετέφερε δομικό υλικό (σχιστολιθικές πλάκες).Το γεγονός αυτό δηλώνει ότι η Δήλος, γνώρισε μια ραγδαία οικονομική ανάπτυξη μετά το 167 π.Χ., όταν οι Ρωμαίοι τη μετέτρεψαν σε μια εμπορική βάση που συνέδεε την ανατολική και τη δυτική Μεσόγειο. Επιπλέον, ο δίαυλος μεταξύ Δήλου και Ρήνιων αποτελεί ένα από τα βασικά θαλάσσια περάσματα.
ΠΗΓΗ protothema
Κατά τη διάρκεια της ερευνητικής αποστολής, υπό τη διεύθυνση της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων σε συνεργασία με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, εντοπίσθηκαν και αποτυπώθηκαν τοίχοι κτισμάτων στον αιγιαλό κατά μήκος της ακτογραμμής.
Επίσης εντοπίστηκαν και αποτυπώθηκαν δομικά στοιχεία πεσμένης κιονοστοιχίας σε βάθος από 20 εκατοστά έως 5 μέτρα καθώς και μία κατασκευή με ισχυρή θεμελίωση, η οποία φαίνεται ότι, πιθανότατα ανήκε σε λιμενική εγκατάσταση για την ταύτιση της οποίας μόνο η ανασκαφική έρευνα θα δώσει περισσότερες πληροφορίες. Η ύπαρξη αρχαίων λιμενικών εγκαταστάσεων αποτελούν μέρος ενός ακόμη λιμανιού στην περιοχή.
Στην ευρύτερη περιοχή σε απόσταση 35 μέτρων βορειοδυτικά του όρμου Σκαρδανά, εντοπίστηκε ναυάγιο που χρονολογείται στην ύστερη ελληνιστική εποχή.
Από τα αποτελέσματα της υποθαλάσσιας έρευνας στη Δήλο, προκύπτει, ότι, όπως και στον όρμο της Συνοικίας του Σταδίου, τον οποίο η ερευνητική ομάδα είχε μελετήσει το 2014 και 2015, και στον όρμο της Συνοικίας του Σκαρδανά, λειτουργούσε ένα λιμάνι εμπορικό, με χρήση βοηθητική στο κεντρικό αρχαίο λιμάνι της Δήλου.
Επιπροσθέτως, η ερευνητική αποστολή πραγματοποίησε υποβρύχιες διερευνητικές αυτοψίες για τον εντοπισμό αρχαίων ναυαγίων μεταξύ Δήλου και Ρήνιων, κατά τη διάρκεια των οποίων εντοπίσθηκαν επτά ναυάγια αρχαίων εμπορικών πλοίων.
Πρόκειται για πέντε ναυάγια της ύστερης ελληνιστικής περιόδου, ένα ναυάγιο της Ρωμαϊκής περιόδου και ένα ναυάγιο το οποίο μετέφερε δομικό υλικό (σχιστολιθικές πλάκες).Το γεγονός αυτό δηλώνει ότι η Δήλος, γνώρισε μια ραγδαία οικονομική ανάπτυξη μετά το 167 π.Χ., όταν οι Ρωμαίοι τη μετέτρεψαν σε μια εμπορική βάση που συνέδεε την ανατολική και τη δυτική Μεσόγειο. Επιπλέον, ο δίαυλος μεταξύ Δήλου και Ρήνιων αποτελεί ένα από τα βασικά θαλάσσια περάσματα.
ΠΗΓΗ protothema
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου