Σάββατο 30 Ιουλίου 2022

H Lockheed Martin απαντά στο enikos.gr για την καθήλωση των F-35 – Τι συμβαίνει με τα Τ-6 και πώς επηρεάζεται η Πολεμική Αεροπορία

Σαν κεραυνός έσκασε η είδηση ότι η αμερικανική πολεμική αεροπορία καθηλώνει το σύνολο του στόλου των F-35. Τι συμβαίνει με τα εκπαιδευτικά Τ-6, που χρησιμοποιεί και η ελληνική πολεμική αεροπορία.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Η USAF καθήλωσε χθες το μεγαλύτερο μέρος του επιχειρησιακού στόλου των F-35 Joint Strike Fighter , λόγω ενός ελαττωματικού εξαρτήματος μέσα στο εκτινασσόμενο κάθισμά του που θα μπορούσε να εμποδίσει τον πιλότο να μπορέσει να βγει με ασφάλεια από το αεροσκάφος κατά τη διάρκεια έκτακτης ανάγκης.

Ειδικότερα, όπως έγινε γνωστό, πρόκειται για μία αμπούλα η οποία ενεργοποιεί το σύστημα αυτόματης εκτίναξης . Ορισμένες παρτίδες παραγωγής CAD που χρησιμοποιούνται στα εκτινασσόμενα καθίσματα Martin-Baker έχουν αναγνωριστεί από την εταιρεία ως ελαττωματικά και χρήζουν αντικατάστασης.

 Σε επικοινωνία που είχε το enikos.gr με την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, έλαβε την εξής απάντηση: «Η Lockheed Martin συνεχίζει να συνεργάζεται στενά με το Γραφείο Κοινού Προγράμματος (Joint Program Office – JPO) και τους πελάτες για να διασφαλίσει την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία του στόλου των F-35. Βοηθάμε με επιθεωρήσεις καθισμάτων όπου χρειάζεται για να υποστηρίξουμε το JPO και τις εργασίες επιθεώρησης».

Όμως, ανάλογο πρόβλημα προκύπτει και για τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη Τ-38 και Τ-6 TEXAN. Ήδη, η USAF έχει καθηλώσει συνολικά 300 εκπαιδευτικά Jets.

 Το θέμα αποκτά ιδιαίτερο ελληνικό ενδιαφέρον, αφού τα εκπαιδευτικά Τ-6 χρησιμοποιεί και η Πολεμική μας Αεροπορία για την εκπαίδευση των Ικάρων.

 Σε σχετική επικοινωνία του enikos.gr, αρμόδιες πηγές επεσήμαναν ότι σε ότι αφορά τα Τ-6 της ΠΑ δεν έχει υπάρξει προς το παρόν καμία επίσημη ενημέρωση από την κατασκευάστρια εταιρεία Raytheon. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο 15% του αμερικανικού στόλου. Ωστόσο, οι Έλληνες τεχνικοί της ΠΑ κάνουν εξονυχιστικούς ελέγχους κάθε φορά – κι αυτό αποδεικνύεται από τον μονοψήφιο αριθμό των ατυχημάτων τα τελευταία 10 χρόνια – και σε περίπτωση που εντοπίσουν κάτι που κινεί και την παραμικρή υποψία αμέσως ενημερώνουν την κατασκευάστρια εταιρεία.

 ΠΗΓΗ https://www.enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου