Δευτέρα 26 Ιουνίου 2023

«Paris Air Show 2023»: Η Ιταλία υπέγραψε Επιστολή Πρόθεσης ένταξης στο γαλλοβρετανικό πρόγραμμα του νέου πυραύλου κατά πλοίων και χερσαίων στόχων FC/ASW

Στη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης «Paris Air Show 2023» η Ιταλία υπέγραψε Επιστολή Πρόθεσης για την ένταξη της στο γαλλοβρετανικό πρόγραμμα ανάπτυξης του νέου πυραύλου κατά πλοίων και χερσαίων στόχων FC/ASW τεχνολογίας Cruise (Future Cruise/Anti-Ship Weapon). Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2017 με τη έναρξη της φάσης μελέτης της επιχειρησιακής αντίληψης. Το 2022 το πρόγραμμα πέρασε στη φάση της αξιολόγησης της ωριμότητας του, ενώ για το 2024 έχει προγραμματιστεί η έναρξη της φάσης σχεδίασης και ανάπτυξης του νέου πυραύλου. Η έκδοση κατά πλοίων του βλήματος αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2028, ενώ το 2030 έχει προγραμματιστεί η ένταξη σε υπηρεσία της έκδοσης προσβολής χερσαίων στόχων. Το πρόγραμμα FC/ASW  έχει ως στόχο την αντικατάσταση των βλημάτων RGM-84 Harpoon, ΜΜ-40 Exocet και SCALP/Storm Shadow με ένα νέο βλήμα, συμβατό με τους κάθετους εκτοξευτές Mk.41 VLS (Vertical Launch System) και Sylver A70.

Τα βλήματα FC/ASW θα ενσωματώνουν κινητήρα ramjet, το μήκος τους θα είναι περί τα πέντε μέτρα, το βάρος τους περί τα 800 κιλά και θα ενσωματώνουν τρείς πολεμικές κεφαλές, μια κύρια 200 κιλών και δύο μικρότερες των 50 κιλών έκαστη. Οι δύο μικρότερες κεφαλές είτε θα συμβάλουν την καταστρεπτική ισχύ της ισχυρότερης κεφαλής ή θα αποχωρίζονται του βλήματος πριν την πρόσκρουση, δηλαδή θα λειτουργούν ως υπό-πυρομαχικά, με στόχο την προσβολή του στόχου σε διαφορετικά σημεία. Για παράδειγμα, η κύρια πολεμική κεφαλή θα μπορεί να προσβάλει ένα πλοίο, ακόμα και αεροπλανοφόρο, στο κέντρο και οι δύο μικρότερες πολεμικές κεφαλές στην πλώρη και την πρύμνη. Η επιλογή ανάπτυξης δύο διαφορετικών βλημάτων έχει να κάνει με την ανάγκη προσβολής διαφορετικών στόχων (θαλάσσιους και χερσαίους), άρα με την ανάγκη υιοθέτησης διαφορετικού προφίλ επίθεσης. Στην περίπτωση προσβολής στόχων εδάφους το βλήμα θα προσεγγίζει το στόχο από μεγάλο υψόμετρο, ενώ για την προσβολή πλοίων η προσέγγιση είναι διαφορετική, με πτήση κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας και εφαρμογή τακτικής Pop-Up στην τερματική φάση.

ΠΗΓΗ defencereview

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου