Την ολοκληρωμένη πρόταση της, αναφορικά με το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΑΣΕΠΕ της Πολεμικής Αεροπορίας, παρουσίασε η σουηδική SAAB στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του DefenceReview.gr, το κόστος της πρότασης εκσυγχρονισμού των ΑΣΕΠΕ της 380 Μοίρας, ανέρχεται σε 755 εκατομμύρια ευρώ για τέσσερα αεροσκάφη Erieye EMB-145H AEW&C. Σημειώνεται ότι εκκρεμεί η υπογραφή της σύμβασης τεχνικής υποστήριξης ύψους 83 εκατομμυρίων ευρώ.
Να σημειωθεί ότι η εκτέλεση των σχετικών εργασιών θα πραγματοποιηθεί από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) καθώς και άλλες εταιρείες της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας με κορυφαία τεχνογνωσία όπως η SCYTALYS του Ομίλου EFA GROUP. Επίσης, συμμετοχή θα έχει και η Embraer με τη θυγατρική της OGMA. Οι σχετικές συζητήσεις έλαβαν χώρα στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας στο ΓΕΑ υπό τη παρουσία του νέου Αρχηγού ΓΕΑ Αντιπτεράρχου (Ι) Δημοσθένη Γρηγοριάδη και των επιτελών της ΠΑ. Το πρόγραμμα συγκαταλέγεται στις πρώτες επιχειρησιακές απαιτήσεις της ΠΑ λόγω της ανάγκης να δοθεί έμφαση στην ικανότητα εκτέλεσης δικτυοκεντρικών επιχειρήσεων τόσο σε επίπεδο ΠΑ όσο και σε επίπεδο Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.Το ραντάρ πλευρικής κάλυψης ΡS-890 Erieye χρησιμοποιεί κεραία ενεργού ηλεκτρονικής σάρωσης με 192 συνολικά μονάδες εκπομπής και λήψης. Το μήκος της ανέρχεται σε εννέα μέτρα και το βάρος της είναι περίπου 900 κιλά. Το σύστημα λειτουργεί στην μπάντα -S (2 έως 4GHz) και -Η (3 έως 4GHz) και, βάσει κατασκευαστή, παρέχει πλήρη περιμετρική κάλυψη 360 μοιρών. Υπο περιορισμούς στις επιδόσεις του όμως, σε εύρος 30 μοιρών μπροστά και πίσω από το αεροσκάφος.
Η λειτουργία του ραντάρ και η διασύνδεση των συστημάτων αποστολής γίνεται μέσω του συστήματος αποστολής FSR 90. H ακτίνα έρευνας του ραντάρ Erieye φτάνει τα 350 χιλιόμετρα για στόχους μεγέθους μαχητικού αεροσκάφους, ακόμη και όταν αυτοί πετούν σε μικρά ύψη και πάνω από έδαφος. Η ακτίνα φυσικά αυξάνεται σε περίπτωση ιχνηλάτησης μεγαλύτερων αεροσκαφών ή πλοίων στην επιφάνεια της θάλασσας. Στο κατακόρυφο επίπεδο το σύστημα παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού στόχων από το επίπεδο της θάλασσας μέχρι και τα 82.000 πόδια.
Η δεύτερη φάση είναι και η πλέον σημαντική αφού τα «ιπτάμενα μάτια» της ΠΑ όπως χαρακτηρίζονται από το αεροπορικό επιτελείο θα εκσυγχρονιστούν ριζικά. Συγκεκριμένα, βελτιώνονται κατά 50% οι επιδόσεις του ραντάρ του Erieye EMB-145H AEW&C τόσο ως προς την εμβέλεια αποκάλυψης στόχων όσο και ως προς την ικανότητα τους να εντοπίζουν στόχους εξαιρετικά μικρού ηλεκτρομαγνητικού ίχνους (Radar cross section, RCS) όπως πυραύλους cruise, βαλλιστικές απειλές και UAV. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση στην οποία τα εκσυγχρονισμένα ΑΣΕΠΕ θα μπορούν να πραγματοποιούν εντοπισμούς ακόμη και ελικοπτέρων που βρίσκονται σε φάση αιώρησης. Ιδιαίτερη μνεία αποδίδεται στην έρευνα και αποκάλυψη βαλλιστικών απειλών αφού το νέο ραντάρ θα μπορεί να εντοπίζει με αυξημένη ακρίβεια τέτοιες απειλές.Η μία από τις δύο πτερυγικές κεραίες DF του συστήματος ALR/733(V)5 της Elettronica. To σύστημα λειτουργεί στο φάσμα συχνοτήτων μεταξύ των ζωνών –C και –J (0,5 έως 20GHz). Στο εμπρός τμήμα της ατράκτου διακρίνεται άλλος ένας εκτοξευτής θερμοβολίδων και αερόφυλλων του συστήματος ELIPS. Φωτογραφία: Γιάννης Νικήτας, DEFENCEREVIEW.GR
Ο κοιλιακός θύλακας της κεραίας E-mode, ενισχυμένης διαμόρφωσης του συστήματος ALR/733(V)5, που χρησιμοποιείται για σκοπούς ELINT/SIGINT. Παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού πηγών εκπομπής ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας περιμετρικά του αεροσκάφους περιστρεφόμενη διαρκώς κατά 360 μοίρες, η συνεχούς παρακολούθησης και καταγραφής των χαρακτηριστικών μίας εκπομπής, από τη στιγμή που μπορεί να ιχνηλατεί σε μία συγκεκριμένη διόπτευση, αξιοποιώντας οξεία δέσμη σάρωσης. Η κεραία Ε-mode εγκαταστάθηκε στα ελληνικά ΕΜΒ-145Η μετά την άφιξή τους στην Ελλάδα. Φωτογραφία: Γιάννης Νικήτας, DEFENCEREVIEW.GR
Τα παρακάτω γραφήματα είναι εξαιρετικά κατατοπιστικά και αξίζει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή.
Στο συγκεκριμένο γράφημα παρουσιάζεται η ευρεία κάλυψη ενός ιπτάμενου ραντάρ συγκριτικά με ενός σταθερού χερσαίου σταθμού ραντάρ τα οποία εκτός των αντικειμενικών γεωγραφικών τους περιορισμών λόγω νεκρών γωνιών απόρροια του ανάγλυφου του εδάφους, παρουσιάζουν κυρίως αυξημένη τρωτότητα.
Τα κύρια σημεία του εκσυγχρονισμού των ελληνικών ΑΣΕΠΕ. Όπως μας επισημαίναν τα στελέχη της σουηδικής εταιρείας η εμβέλεια του ραντάρ αυξάνεται κατά 50% και όχι 30% όπως είχαμε αναφέρει σε προγενέστερη ανάλυση μας ενώ βασική έμφαση δίνεται στον εντοπισμό στόχων μικρού ηλεκτρομαγνητικού ίχνους και ανίχνευσης βαλλιστικών απειλών. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων τα αεροσκάφη διαθέτουν ήδη LINK 11 & LINK 16 πλην όμως στα πλαίσια του προγράμματος εκσυγχρονισμού αναβαθμίζονται τα τερματικά τους στη πλέον σύγχρονη έκδοση. Το ίδιο ισχύει και με το ΙFF το οποίο αναβαθμίζεται στο επίπεδο Mod 5.
Επίσης στα πλαίσια του προγράμματος εκσυγχρονισμού εγκαθίσταται ηλεκτροοπτικό συγκρότημα αισθητήρων ενώ καταλυτικά αυξάνεται και η επιβιωσιμότητα του αεροσκάφους με νέο πακέτο συστήματος αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου