Το ημερολόγιο έδειχνε 23 Μαΐου 2006 όταν ο σμηναγός, Κώστας Ηλιάκης έχανε την ζωή εν ώρα καθήκοντος. Εκείνη την ημέρα 4 ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη F-16 πήραν την διαταγή να απογειωθούν από αεροδρόμιο της Κρήτης. Στόχος τους να αναγνωρίσουν και να αναχαιτίσουν 4 τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη, τα οποία αποτελούσαν την συνοδεία φωτογραφικού αεροσκάφους RF-4 της Πολεμικής Αεροπορίας της Τουρκίας.
Το τουρκικό Rf-4 θα πήγαινε στα παράλια της Κρήτης προκειμένου να εντοπίσει και να φωτογραφίσει τις θέσεις όπου είχε αναπτυχθεί το ρωσικό πυραυλικό σύστημα S-300. Στο ίδιο σημείο βρισκόταν και μία τουρκική φρεγάτα. Τα ελληνικά μαχητικά πλησίασαν τα τουρκικά και ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης, πλησίασε το φωτογραφικό αεροσκάφος μετά από εντολή του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας προκειμένου να καταγράψει τον εξοπλισμό του.
Εκείνη τη στιγμή, ο σμηναγός του τουρκικού F-16 χωρίς ειδοποίηση πραγματοποίησε έναν επικίνδυνο ελιγμό και συγκρούστηκε με το F-16 που πιλοτάριζε ο Κώστας Ηλιάκης. Το μαχητικό χτύπησε πάνω στην καλύπτρα του ελληνικού F-16 με αποτέλεσμα ο Έλληνας σμηναγός να χάσει την ζωή του ακαριαία. Ο Τούρκος σμηναγός διασώθηκε καθώς χρησιμοποίησε το εκτινασσόμενο κάθισμα και έπεσε στην θάλασσα.
Ποιος ήταν ο Κωνσταντίνος Ηλιάκης
Ο Κώστας Ηλιάκης, ο τέταρτος γιος του Ιωάννη και της Ειρήνης Ηλιάκη, είχε γεννηθεί στα Χανιά, στις 15 Αυγούστου 1970. Ήταν πατέρας δύο παιδιών.
Το 1989 έγινε δεκτός στη Σχολή Ικάρων, τη μοναδική επιλογή του στο μηχανογραφικό δελτίο για τη συμμετοχή στις πανελλήνιες εξετάσεις. Τέσσερα χρόνια μετά ορκίζεται ανθυποσμηναγός και τοποθετείται στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (120 ΠΕΑ), προκειμένου να ολοκληρωθεί η πτητική του εκπαίδευση με αεροσκάφη Τ2.
Ακολούθως τοποθετήθηκε στην 115 ΠΜ, και πιο συγκεκριμένα στην 340 Mοίρα Βομβαρδισμού (αεροσκάφη Α-7 Corsair). Κατά τη διάρκεια της προαναφερθείσης περιόδου φοίτησε στο Σχολείο Όπλων Τακτικής (ΣΟΤ), παρακολούθησε το Πρόγραμμα Τακτικής Ηγεσίας και κατέστη, σε συνδυασμό με τις ικανότητες και την ευσυνειδησία του, ένας από τους πλέον ικανούς επαγγελματίες στο χώρο του. Έτσι, το 2002 αποτέλεσε μέρος του πυρήνα των 10 Ιπταμένων που στάλθηκαν στις ΗΠΑ για εκπαίδευση στα νέα F-16 Block 52+.
Τον Ιούνιο του 2003 μετατέθηκε στην 340 Μοίρα της 115 ΠΜ, στην αγαπημένη του «Αλεπού» (αυτό είναι το έμβλημα της Μοίρας) και απέκτησε εμπειρία στην αναχαίτιση με τα νέα F-16 Block 52+, έλαβε μέρος στο σχεδιασμό και την εκτέλεση νυχτερινών επιχειρήσεων, ενώ κατέστη εκπαιδευτής αέρος.
ΠΗΓΗ https://ellada24.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου