Τη συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων για ένα ακόμη 48ωρο αποφάσισε
το πρωί της Κυριακής η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής
Ομοσπονδίας.
Πιο συγκεκριμένα με ψήφους 14 υπέρ και μία κατά, τα πλοία θα συνεχίσουν να παραμένουν δεμένα στα λιμάνια έως τις 06.00 το πρωϊ της Τετάρτης 6 Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr υπάρχει πρόθεση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη να καλέσει εντός της ημέρας τους ναυτεργάτες για δεύτερη φορά από την περασμένη Πέμπτη για να καθίσουν να βρουν τη χρυσή τομή.
«Η αδιαλλαξία της κυβέρνησης και του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου οδηγεί σε όξυνση της κατάστασης» δήλωσε στο protothema.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνης Νταλακογιώργος
Ο Κωστής Μουσοορούλης από την πλευρά του έχει καλέσει την ΠΝΟ σε συνέχιση του διαλόγου:
«Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, μεταξύ τους και με τα ηπειρωτικά λιμάνια, αποτελεί εθνικό ζήτημα λόγω της σημασίας που έχει για τη διασφάλιση της εδαφικής, κοινωνικής και οικονομικής συνοχής της χώρας μας.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου βρίσκεται, από την πρώτη στιγμή της επανασύστασής του, σε διαρκή συνεργασία και διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους της ακτοπλοΐας.
Με γνώμονα την ανάγκη διατήρηση της εργασιακής ειρήνης, καθώς και της εύρυθμης και απρόσκοπτης παροχής υπηρεσιών θαλασσίων ενδομεταφορών, θεωρούμε δεδομένο ότι όλα τα μέρη θα συμβάλουν ώστε να αποκατασταθεί άμεσα η ομαλή δραστηριοποίηση των πλοίων» και προσέθεσε:
«Κατανοούμε πλήρως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες και καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για την κατά το δυνατό επίλυσή τους, μέσα στο πλαίσιο της δεδομένα δύσκολης οικονομικής συγκυρίας για τον τόπο μας.
Η μη διεξαγωγή, όμως, των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δεν αποτελεί τη λύση σε κανένα πρόβλημα. Θα έχει δε ως συνέπεια την αποκοπή των κατοίκων της νησιωτικής χώρας από την ηπειρωτική Ελλάδα, με σοβαρές συνέπειες, όπως την έλλειψη βασικών ειδών πρώτης ανάγκης καθώς και του απαραίτητου υγειονομικού υλικού, προκαλώντας και οξύνοντας τα προβλήματα στις ήδη βεβαρημένες από την οικονομική κρίση τοπικές κοινωνίες των νησιών μας.
Καλούμε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη σε συνέχιση του διαλόγου για εκτόνωση της κατάστασης και εξεύρεση κοινά αποδεκτών λύσεων».
Το διεκδικητικό πλαίσιο της απεργίας των ναυτεργατών περιλαμβάνει τα παρακάτω αιτήματα:
• Άμεση ανάκληση του παραπάνω νομοσχεδίου
• Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς.
• Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων
• Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας
• Άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας
• Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε
• Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους».
ΠΗΓΗ protothema
Πιο συγκεκριμένα με ψήφους 14 υπέρ και μία κατά, τα πλοία θα συνεχίσουν να παραμένουν δεμένα στα λιμάνια έως τις 06.00 το πρωϊ της Τετάρτης 6 Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr υπάρχει πρόθεση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη να καλέσει εντός της ημέρας τους ναυτεργάτες για δεύτερη φορά από την περασμένη Πέμπτη για να καθίσουν να βρουν τη χρυσή τομή.
«Η αδιαλλαξία της κυβέρνησης και του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου οδηγεί σε όξυνση της κατάστασης» δήλωσε στο protothema.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνης Νταλακογιώργος
Ο Κωστής Μουσοορούλης από την πλευρά του έχει καλέσει την ΠΝΟ σε συνέχιση του διαλόγου:
«Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, μεταξύ τους και με τα ηπειρωτικά λιμάνια, αποτελεί εθνικό ζήτημα λόγω της σημασίας που έχει για τη διασφάλιση της εδαφικής, κοινωνικής και οικονομικής συνοχής της χώρας μας.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου βρίσκεται, από την πρώτη στιγμή της επανασύστασής του, σε διαρκή συνεργασία και διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους της ακτοπλοΐας.
Με γνώμονα την ανάγκη διατήρηση της εργασιακής ειρήνης, καθώς και της εύρυθμης και απρόσκοπτης παροχής υπηρεσιών θαλασσίων ενδομεταφορών, θεωρούμε δεδομένο ότι όλα τα μέρη θα συμβάλουν ώστε να αποκατασταθεί άμεσα η ομαλή δραστηριοποίηση των πλοίων» και προσέθεσε:
«Κατανοούμε πλήρως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες και καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για την κατά το δυνατό επίλυσή τους, μέσα στο πλαίσιο της δεδομένα δύσκολης οικονομικής συγκυρίας για τον τόπο μας.
Η μη διεξαγωγή, όμως, των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δεν αποτελεί τη λύση σε κανένα πρόβλημα. Θα έχει δε ως συνέπεια την αποκοπή των κατοίκων της νησιωτικής χώρας από την ηπειρωτική Ελλάδα, με σοβαρές συνέπειες, όπως την έλλειψη βασικών ειδών πρώτης ανάγκης καθώς και του απαραίτητου υγειονομικού υλικού, προκαλώντας και οξύνοντας τα προβλήματα στις ήδη βεβαρημένες από την οικονομική κρίση τοπικές κοινωνίες των νησιών μας.
Καλούμε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη σε συνέχιση του διαλόγου για εκτόνωση της κατάστασης και εξεύρεση κοινά αποδεκτών λύσεων».
Το διεκδικητικό πλαίσιο της απεργίας των ναυτεργατών περιλαμβάνει τα παρακάτω αιτήματα:
• Άμεση ανάκληση του παραπάνω νομοσχεδίου
• Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς.
• Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων
• Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας
• Άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας
• Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε
• Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους».
ΠΗΓΗ protothema
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου