Έξυπνη Παιδεία και Νευροεπιστήμες
Του Ν. Λυγερού
Ενώ υπάρχουν οι Νευροεπιστήμες που μας δείχνουν μια ζωντανή εικόνα της λειτουργίας του εγκεφάλου μας, η υποχρεωτική εκπαίδευση συνεχίζει να ακολουθεί μια ύλη που καθορίστηκε δίχως να κάνει κάποια αποτελεσματική χρήση αυτού του τομέα. Ενώ η Έξυπνη Παιδεία θεμελιώνεται μέσω της, αφού ξέρει ότι οι ενεργοποιημένοι νευρώνες με τη δράση τους δέχονται περισσότερο οξυγόνο και τροφή, η νευρωνική ενεργοποίηση πολλαπλασιάζει το πλήθος των συναπτικών διασυνδέσεων και η ανανέωση των νευρώνων γίνεται ακόμα και στον ενήλικα. Κατά συνέπεια αξιοποιεί την καλύτερη εικόνα που έχουμε του ίδιου μας του εγκεφάλου και δεν σταματά μόνο πάνω στο θέμα του δείκτη νοημοσύνης, αφού είναι ικανή να βοηθήσει σε οποιοδήποτε επίπεδο και ν’ αλλάξει δεδομένα που όλοι οι συντηρητικοί της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θεωρούν δεδομένα. Επίσης τώρα που ξέρουμε ότι η πολύπλοκη νοητική δραστηριότητα προστατεύει τον εγκέφαλό μας, γίνεται κατανοητό ότι το εύρος της είναι μεγάλο. Με άλλα λόγια βοηθά σε πρακτικό επίπεδο και τους μικρούς και τους μεγάλους ανθρώπους στην ανάπτυξή τους και την εξέλιξή τους. Η επιλογή των θεμάτων της που βασίζεται σε μια στρατηγική προσέγγιση αυξάνει τις ικανότητες της πλαστικότητας του εγκεφάλου μας και αυτό επιτρέπει μια δράση πιο αποτελεσματική σε φάση επίλυσης προβλημάτων που απαιτούν μια διαχείριση της νοημοσύνης, γιατί αντιμετωπίζει δυσκολίες που δεν γνώριζε πριν.
Πολλοί από εμάς λέμε ότι αγαπούμε τα παιδιά μας και τους γονείς μας, αλλά παρκάρουμε τα πρώτα σε μια οθόνη και τους δεύτερους σε ένα γηροκομείο, θεωρώντας ότι έχουμε εκπληρώσει τις υποχρεώσεις μας επειδή ξεχνούμε πολύ απλά ότι μπορούν να αναπτυχθούν μ’ έναν διαφορετικό τρόπο. Εδώ έρχεται η Έξυπνη Παιδεία να μας βοηθήσει ως ανθρώπινη προστασία για να προσφέρει και στους μικρούς και στους μεγάλους ανθρώπους μια ποιότητα ζωής που τους είναι παντελώς άγνωστη. Διότι ποιος από εμάς μπορεί να φανταστεί Masterclass Έξυπνης Παιδείας σε προνήπια ή σε υπερηλίκους; Κι όμως είναι μια πραγματικότητα που βοηθάει στρατηγικά και τις δύο κατηγορίες. Δεν πρόκειται για μια αντικατάσταση κάποιας γονικής αγάπης, η διδασκαλία λειτουργεί μόνο συμπληρωματικά. Το θέμα είναι ότι η ενίσχυση της εγκεφαλικής δραστηριότητας δίνει χαρά και άνθρωποι που θεωρούν ότι δεν έχουν ακόμα ικανότητες ή που πιστεύουν ότι δεν τις έχουν πια αλλάζουν άποψη και για τις ίδιες τους τις επιδόσεις. Διότι η Έξυπνη Παιδεία όταν απαιτεί π.χ μια χωροαντίληψη που να είναι αποτελεσματική, μέσω της πλαστικότητας του εγκεφάλου, πολλαπλασιάζει τη φαιά ουσία στον δεξί ιππόκαμπο αλλά και στον προμετωπικό φλοιό επειδή είναι περιοχές που αποφασίζουν σ’ ένα περιβάλλον τρισδιάστατο μέσω μνήμης. Αυτό σημαίνει ότι βοηθά έμπρακτα τον εγκέφαλο και αυτός με τη σειρά του την ζωή του ανθρώπου που χαίρεται για τις υπερβάσεις που κάνει.
Είναι δύσκολο να γίνει κατανοητό από μια κοινωνία που φοβάται τους γέρους, ποιο είναι το όφελος ν’ ασχολούμαστε με την ποιότητα ζωής των μεγάλων ανθρώπων, ενώ η απάντηση είναι απλή στο πλαίσιο της Ανθρωπότητας διότι ανήκουν σε αυτή. Η Έξυπνη Παιδεία τους επιτρέπει να ανανεώσουν μερικά δεδομένα και να αντιληφθούν ότι ο εγκέφαλός τους έχει περισσότερες δυνατότητες από ό,τι πιστεύουν. Επιπλέον όταν το Masterclass ενεργοποιεί το ομαδικό πνεύμα βλέπουμε τη χαρά της δραστηριότητας και στους υπερήλικους, πράγμα που είναι χαρακτηριστικό της δράσης της ανθρωπιάς. Διότι δεν βλέπουν κανένα ανταγωνιστικό πεδίο αλλά αντιλαμβάνονται ότι η αλληλοεπίδραση μεταξύ τους είναι αποτελεσματική για να βρουν ομαδικά τη λύση των προβλημάτων που τους δίνουμε κι αν αυτό γίνεται σ’ ένα χώρο φιλικό που είναι γεμάτος πίνακες στους τοίχους και σπάνιες κατασκευές που εμπεριέχουν στοιχεία της Έξυπνης Παιδείας, τότε βλέπουμε ότι μεγαλώνει η αποτελεσματικότητά τους διότι και το ευχάριστο βοηθάει την ανθρώπινη χαρά. Το θέμα ποιοι από εμάς θα έβαζαν τους γονείς τους σε αυτή την διαδικασία αλλά η απάντηση είναι και εδώ απλή αφού κατά προτίμηση είναι τα εγγόνια που θα ήθελαν αυτό για τους παππούδες τους, διότι εμείς ασχολούμαστε μόνο με την εργασίας μας, ενώ τα εγγόνια θέλουν το χαμόγελο της καλοσύνης που δέχονται από τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.
Έξυπνη αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών
Του Ν. Λυγερού
Υπάρχουν πολλές τεχνικές αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών στην υποχρεωτική εκπαίδευση και μάλιστα υπάρχει και προσωπικό που είναι εξειδικευμένο. Όμως βλέπουμε ότι πολλές μεθοδολογίες φτάνουν εύκολα στα όριά τους, όταν οι καταστάσεις είναι ακραίες. Έτσι η Έξυπνη Παιδεία μέσω των Νευροεπιστημών, των Μαθηματικών και της Στρατηγικής, έρχονται να καλύψουν αυτό το κενό με τρόπο συμπληρωματικό. Με την επικέντρωση στις αναξιοποίητες δυνατότητες του εγκεφάλου του μαθητή πετυχαίνουν αλλαγές, ενώ οι γονείς θεωρούσαν ότι δεν υπάρχει πλαίσιο ανάπτυξης ή πεδίο δράσης. Επειδή οι γονείς δεν έχουν καμία ελπίδα αλλαγής της κατάστασης, δεν βοηθούν πρακτικά τους ειδικούς και αυτοί χωρίς ενίσχυση νιώθουν ότι παλεύουν άδικα. Η Έξυπνη Παιδεία με την δική της προσέγγιση μέσω των νευροεπιστημών έρχεται να ενισχύσει και τις δύο ομάδες με τρόπο διαφορετικό γιατί οι καθεμία έχει διαφορετικές ανάγκες. Με τα μαθηματικά, εξετάζει τον πυρήνα της σκέψης και με τη στρατηγική, δείχνει μονοπάτια επίλυσης αναλόγως με τα εμπόδια που έχουν εντοπιστεί. Έτσι όταν ο μαθητής τα ξεπερνά κι έχει στη συνέχεια μεθοδολογία αντιμετώπισης αυξάνεται η αυτοπεποίθηση του και χαίρεται περισσότερο που το καταφέρνει, πράγμα που έχει αντίκτυπο και στη νοόσφαιρά του. Με τη διδασκαλία αυτή ξαναβλέπει παλιά δεδομένα μ’ έναν τρόπο καινοτομικό για τον εγκέφαλό του.
Του Ν. Λυγερού
Ενώ υπάρχουν οι Νευροεπιστήμες που μας δείχνουν μια ζωντανή εικόνα της λειτουργίας του εγκεφάλου μας, η υποχρεωτική εκπαίδευση συνεχίζει να ακολουθεί μια ύλη που καθορίστηκε δίχως να κάνει κάποια αποτελεσματική χρήση αυτού του τομέα. Ενώ η Έξυπνη Παιδεία θεμελιώνεται μέσω της, αφού ξέρει ότι οι ενεργοποιημένοι νευρώνες με τη δράση τους δέχονται περισσότερο οξυγόνο και τροφή, η νευρωνική ενεργοποίηση πολλαπλασιάζει το πλήθος των συναπτικών διασυνδέσεων και η ανανέωση των νευρώνων γίνεται ακόμα και στον ενήλικα. Κατά συνέπεια αξιοποιεί την καλύτερη εικόνα που έχουμε του ίδιου μας του εγκεφάλου και δεν σταματά μόνο πάνω στο θέμα του δείκτη νοημοσύνης, αφού είναι ικανή να βοηθήσει σε οποιοδήποτε επίπεδο και ν’ αλλάξει δεδομένα που όλοι οι συντηρητικοί της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θεωρούν δεδομένα. Επίσης τώρα που ξέρουμε ότι η πολύπλοκη νοητική δραστηριότητα προστατεύει τον εγκέφαλό μας, γίνεται κατανοητό ότι το εύρος της είναι μεγάλο. Με άλλα λόγια βοηθά σε πρακτικό επίπεδο και τους μικρούς και τους μεγάλους ανθρώπους στην ανάπτυξή τους και την εξέλιξή τους. Η επιλογή των θεμάτων της που βασίζεται σε μια στρατηγική προσέγγιση αυξάνει τις ικανότητες της πλαστικότητας του εγκεφάλου μας και αυτό επιτρέπει μια δράση πιο αποτελεσματική σε φάση επίλυσης προβλημάτων που απαιτούν μια διαχείριση της νοημοσύνης, γιατί αντιμετωπίζει δυσκολίες που δεν γνώριζε πριν.
Η Έξυπνη Παιδεία ως ανθρώπινη προστασία
Του Ν. Λυγερού
Του Ν. Λυγερού
Πολλοί από εμάς λέμε ότι αγαπούμε τα παιδιά μας και τους γονείς μας, αλλά παρκάρουμε τα πρώτα σε μια οθόνη και τους δεύτερους σε ένα γηροκομείο, θεωρώντας ότι έχουμε εκπληρώσει τις υποχρεώσεις μας επειδή ξεχνούμε πολύ απλά ότι μπορούν να αναπτυχθούν μ’ έναν διαφορετικό τρόπο. Εδώ έρχεται η Έξυπνη Παιδεία να μας βοηθήσει ως ανθρώπινη προστασία για να προσφέρει και στους μικρούς και στους μεγάλους ανθρώπους μια ποιότητα ζωής που τους είναι παντελώς άγνωστη. Διότι ποιος από εμάς μπορεί να φανταστεί Masterclass Έξυπνης Παιδείας σε προνήπια ή σε υπερηλίκους; Κι όμως είναι μια πραγματικότητα που βοηθάει στρατηγικά και τις δύο κατηγορίες. Δεν πρόκειται για μια αντικατάσταση κάποιας γονικής αγάπης, η διδασκαλία λειτουργεί μόνο συμπληρωματικά. Το θέμα είναι ότι η ενίσχυση της εγκεφαλικής δραστηριότητας δίνει χαρά και άνθρωποι που θεωρούν ότι δεν έχουν ακόμα ικανότητες ή που πιστεύουν ότι δεν τις έχουν πια αλλάζουν άποψη και για τις ίδιες τους τις επιδόσεις. Διότι η Έξυπνη Παιδεία όταν απαιτεί π.χ μια χωροαντίληψη που να είναι αποτελεσματική, μέσω της πλαστικότητας του εγκεφάλου, πολλαπλασιάζει τη φαιά ουσία στον δεξί ιππόκαμπο αλλά και στον προμετωπικό φλοιό επειδή είναι περιοχές που αποφασίζουν σ’ ένα περιβάλλον τρισδιάστατο μέσω μνήμης. Αυτό σημαίνει ότι βοηθά έμπρακτα τον εγκέφαλο και αυτός με τη σειρά του την ζωή του ανθρώπου που χαίρεται για τις υπερβάσεις που κάνει.
Masterclass Έξυπνης Παιδείας για μεγάλους ανθρώπους
Του Ν. Λυγερού
Του Ν. Λυγερού
Είναι δύσκολο να γίνει κατανοητό από μια κοινωνία που φοβάται τους γέρους, ποιο είναι το όφελος ν’ ασχολούμαστε με την ποιότητα ζωής των μεγάλων ανθρώπων, ενώ η απάντηση είναι απλή στο πλαίσιο της Ανθρωπότητας διότι ανήκουν σε αυτή. Η Έξυπνη Παιδεία τους επιτρέπει να ανανεώσουν μερικά δεδομένα και να αντιληφθούν ότι ο εγκέφαλός τους έχει περισσότερες δυνατότητες από ό,τι πιστεύουν. Επιπλέον όταν το Masterclass ενεργοποιεί το ομαδικό πνεύμα βλέπουμε τη χαρά της δραστηριότητας και στους υπερήλικους, πράγμα που είναι χαρακτηριστικό της δράσης της ανθρωπιάς. Διότι δεν βλέπουν κανένα ανταγωνιστικό πεδίο αλλά αντιλαμβάνονται ότι η αλληλοεπίδραση μεταξύ τους είναι αποτελεσματική για να βρουν ομαδικά τη λύση των προβλημάτων που τους δίνουμε κι αν αυτό γίνεται σ’ ένα χώρο φιλικό που είναι γεμάτος πίνακες στους τοίχους και σπάνιες κατασκευές που εμπεριέχουν στοιχεία της Έξυπνης Παιδείας, τότε βλέπουμε ότι μεγαλώνει η αποτελεσματικότητά τους διότι και το ευχάριστο βοηθάει την ανθρώπινη χαρά. Το θέμα ποιοι από εμάς θα έβαζαν τους γονείς τους σε αυτή την διαδικασία αλλά η απάντηση είναι και εδώ απλή αφού κατά προτίμηση είναι τα εγγόνια που θα ήθελαν αυτό για τους παππούδες τους, διότι εμείς ασχολούμαστε μόνο με την εργασίας μας, ενώ τα εγγόνια θέλουν το χαμόγελο της καλοσύνης που δέχονται από τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.
Έξυπνη αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών
Του Ν. Λυγερού
Υπάρχουν πολλές τεχνικές αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών στην υποχρεωτική εκπαίδευση και μάλιστα υπάρχει και προσωπικό που είναι εξειδικευμένο. Όμως βλέπουμε ότι πολλές μεθοδολογίες φτάνουν εύκολα στα όριά τους, όταν οι καταστάσεις είναι ακραίες. Έτσι η Έξυπνη Παιδεία μέσω των Νευροεπιστημών, των Μαθηματικών και της Στρατηγικής, έρχονται να καλύψουν αυτό το κενό με τρόπο συμπληρωματικό. Με την επικέντρωση στις αναξιοποίητες δυνατότητες του εγκεφάλου του μαθητή πετυχαίνουν αλλαγές, ενώ οι γονείς θεωρούσαν ότι δεν υπάρχει πλαίσιο ανάπτυξης ή πεδίο δράσης. Επειδή οι γονείς δεν έχουν καμία ελπίδα αλλαγής της κατάστασης, δεν βοηθούν πρακτικά τους ειδικούς και αυτοί χωρίς ενίσχυση νιώθουν ότι παλεύουν άδικα. Η Έξυπνη Παιδεία με την δική της προσέγγιση μέσω των νευροεπιστημών έρχεται να ενισχύσει και τις δύο ομάδες με τρόπο διαφορετικό γιατί οι καθεμία έχει διαφορετικές ανάγκες. Με τα μαθηματικά, εξετάζει τον πυρήνα της σκέψης και με τη στρατηγική, δείχνει μονοπάτια επίλυσης αναλόγως με τα εμπόδια που έχουν εντοπιστεί. Έτσι όταν ο μαθητής τα ξεπερνά κι έχει στη συνέχεια μεθοδολογία αντιμετώπισης αυξάνεται η αυτοπεποίθηση του και χαίρεται περισσότερο που το καταφέρνει, πράγμα που έχει αντίκτυπο και στη νοόσφαιρά του. Με τη διδασκαλία αυτή ξαναβλέπει παλιά δεδομένα μ’ έναν τρόπο καινοτομικό για τον εγκέφαλό του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου