Παρασκευή 21 Απριλίου 2017

Αμερικάνικες τακτικές

Αμερικάνικες τακτικές
Του Ν. Λυγερού
Μετάφραση από τα αγγλικά Βασιλική Τσατσαμπά


Η υψηλή στρατηγική είναι πολύπλοκη, ειδικά σε μεγάλες αποστάσεις γιατί η πρόβλεψη έχει ανάγκη πολλών υπολογισμών. Στην περίπτωση της Βόρειας Κορέας, είμαστε εκτός του πεδίου της θεωρίας παιγνίων και η θεωρία ισχύος είναι απαραίτητη για την εκτέλεση της αποστολής. Δεν είναι ένα πρόβλημα με μόνο δύο παίκτες. Η Ρωσία, η Κίνα, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα είναι οι άλλοι. Η Κίνα προτιμά να προστατεύσει τη Βόρεια Κορέα προκειμένου να δημιουργήσει προβλήματα στη Νότια Κορέα πρωτίστως και στην Ιαπωνία δευτερευόντως. Η Ρωσία θέλει να διατηρήσει έναν έμμεσο έλεγχο της περιοχής. Ο παραλογισμός της Βόρειας Κορέας πρέπει να ελεγχθεί με έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο. Τα Ηνωμένα Έθνη επιθυμούν μια ισορροπία αλλά είναι αδύνατο να είναι αυτή του Nash. Έτσι η ιδέα είναι να ωθήσουν τα ντόμινο πρώτα στις συμμαχίες, δεύτερον να πιέσουν τη θέση πάνω στο goban και στο τέλος να κάνουν κινήσεις πάνω στη σκακιέρα. Η παρουσία στην περιοχή είναι ένα στοιχείο αντιπερισπασμού του συστήματος. Έτσι αυτό προσπαθήσει να αντιδράσει ως Μηχανή του Wiener. Γι’ αυτόν τον λόγο η Κίνα αλλάζει τη θέση της και η Ρωσία ζητά να μείνει στο επίπεδο των ολικών κινήσεων. Οι ΗΠΑ θα είναι όλο και περισσότερο στην περιοχή με τη βοήθεια της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας. Για την Κίνα, η παρουσία των ΗΠΑ παίζει καταλυτικά για να αλλάξει την κατάσταση. Η κατάλυση αποφεύγει την αντίδραση με τον καταλύτη. Κι όλα τα στοιχεία αντιδρούν. Η αμερικάνικη τακτική είναι βασισμένη στο ακόλουθο νοητικό σχήμα: η Βόρεια Κορέα είναι το πρόβλημα, η Κίνα είναι η λύση σε δεύτερο επίπεδο. Και η Ρωσία χρειάζεται μια νέα ισορροπία και να αποφύγει να δώσει τόσο μεγάλη πρωτοβουλία στις ΗΠΑ. Το πρώτο μέρος του αμερικάνικου τρόπου πραγματοποιήθηκε.

Έξυπνη παιδεία και Τεχνητή Νοημοσύνη
Του Ν. Λυγερού

Το παράδοξο με την τεχνητή νοημοσύνη είναι ότι βοηθά περισσότερο τη φυσική. Λόγω της απαίτησης των εξηγήσεων για να γίνουν κατανοητές οι εντολές από τους υπολογιστές, η τεχνητή νοημοσύνη βρέθηκε να ακολουθεί νέα νοητικά σχήματα σε σχέση με την υποχρεωτική εκπαίδευση. Έτσι οι στόχοι της ενσωματώθηκαν με φυσιολογικό τρόπο στην έξυπνη παιδεία. Όσο ήμασταν σε γραμμικά μοντέλα του τύπου μηχανής του Turing ή ακόμα και μηχανής του Wiener, δεν φαινόταν η μεγάλη διαφορά με την κλασική προσέγγιση, αλλά τα πράγματα έγιναν πιο ξεκάθαρα με την εισαγωγή των νευρωνικών δικτύων. Διότι αυτή τη φορά το πλαίσιο είναι συμβατό με την ανθρώπινη νοημοσύνη, αφού η ίδια λειτουργεί ως μοντέλο. Και αυτό το φαινόμενο ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο με τα βαθιά νευρωνικά δίκτυα και την ίδια την ενισχυμένη διδασκαλία. Ξεπεράσαμε στάδια του τύπου σκάκι, shogi και go. Όμως η έξυπνη παιδεία εξετάζει όλο και πιο βαθιά τη στρατηγική με τη Χρονοστρατηγική. Το βάθος έγινε θεμελιακό σε αυτή την προσέγγιση που αξιοποιεί όλο και περισσότερο μαθηματικά. Με αυτόν τον τρόπο εμφανίζεται και η έννοια της υπερδομής, ειδικά με τον συνδυασμό της έννοιας της πολυκυκλικότητας και της έννοιας της βαθύτητας. Με αυτά τα δεδομένα αποκτά ουσία και η θέση της Ανθρωπότητας που δεν είναι μόνο σύνολο τον ανθρώπων, αλλά το θεμέλιο των ανθρώπων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου