Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2018

Το φιάσκο της υπερ-φρεγάτας F125 Γερμανοί μηχανικοί κατασκεύασαν φρεγάτα ακατάλληλη για... την θάλασσα

Μείωση του αμυντικού προϋπολογισμού,, αδυναμία προσέλκυσης μηχανικών από τις εταιρίες του κλάδου και κακός σχεδιασμός, πλήττουν την αμυντική τεχνολογία της Γερμανίας 
Το 2005 το Πολεμικό Ναυτικό της Γερμανίας ονειρεύτηκε την κατασκευή μιας φρεγάτας που θα άλλαζε όλα όσα γνωρίζουμε για τα πολεμικά πλοία. Μια φρεγάτα που θα μπορούσε να μεταφέρει αξιωματικούς και οπλίτες σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου, θα ταξίδευε μέχρι και δύο χρόνια χωρίς να χρειαστεί να επιστρέψει σε ναύσταθμο και θα χρειαζόταν το μισό πλήρωμα από τις συμβατικές φρεγάτες.


Η πρώτη δοκιμή της «υπέρ- φρεγάτας» F125 κλάσης Baden-Württemberg άρχισε τις πρώτες δοκιμές στην θάλασσα το 2016 και μόλις την περασμένη εβδομάδα οι εμπειρογνώμονες του γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού εντόπισαν ένα σοβαρό πρόβλημα. Η φρεγάτα δεν είναι λειτουργική.

Συνεχείς αστοχίες πλήττουν την εικόνα της Γερμανίας 

Συνεχείς αποτυχίες στην Γερμανία έχουν ήδη πλήξει την αξιοπιστία της χώρας στον τομέα των κατασκευών και της τεχνολογίας, με πολιτικούς και στρατιωτικούς αναλυτές να μιλούν για κακό σχεδιασμό και έλλειψη στρατηγικής.

Το αεροδρόμιο «Βίλλυ Μπραντ» του Βερολίνου αναμένεται να λειτουργήσει κάποια στιγμή το 2020, δηλαδή 10 περίπου χρόνια μετά την ημερομηνία που είχε καθοριστεί αρχικώς, ενώ το κόστος ξεπέρασε κάθε υπολογισμό, αφήνοντας την πρωτεύουσα της Γερμανίας χωρίς σύγχρονο αεροδρόμιο μεγάλης χωρητικότητας.

Η υπόγεια επέκταση του σιδηροδρομικού σταθμού στην Στουτγάρδη αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2021, έντεκα χρόνια μετά τον υπολογισμό με το κόστος να ανεβαίνει κατά 2 δισ, ενώ η Φιλαρμονική στο Αμβούργο ολοκληρώθηκε το 2016, έξι χρόνια και 500 εκ. μετά τον αρχικό σχεδιασμό.

Ωστόσο αυτή είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού όπου οι εμπειρογνώμονες αρνήθηκαν να παραλάβουν μια φρεγάτα και την έστειλαν πίσω στην κατασκευάστρια εταιρία. Τα βασικότερα προβλήματα, που έθεσαν ουσιαστικά σε αχρηστία το «υπερόπλο» είναι το ευαίσθητο και κακοσχεδιασμένο λογισμό, το υπερβολικό βάρος του πλοίου και η ατυχής  σχεδίαση του οπλοστασίου του.  Μιλώντας στην αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal, o ειδικός στον τομέα της άμυνας στο Γερμανικό Συμβούλιο Εξωτερικών Σχέσεων στο Βερολίνο Κρίστιαν Μέλινγκ χαρακτήρισε τις γερμανικές στρατιωτικές προμήθειες ως «μια κόλαση».



Με τις φρεγάτες F-125 η Γερμανία θα αποκτούσε τέσσερα από τα μεγαλύτερα και ισχυρότερα πολεμικά πλοία στην μεταπολεμική της ιστορία, απαραίτητα σε μια χώρα που στηρίζει το μεγαλύτερο μέρος της οικονομικής της ανάπτυξης στις εξαγωγές.  Σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα, εκπρόσωπος της εταιρία «ThyssenKrupp Marine Systems» που κατασκεύασε την φρεγάτα , δήλωσε ότι η εταιρία σκοπεύει να διορθώσει τις ατέλειες και να παραδώσει το πλοίο εντός του 2018, δικαιολογώντας τις «αστοχίες» με την τεχνολογία αιχμής που διαθέτει η φρεγάτα  F-125 και η οποία δεν έχει δοκιμαστεί ποτέ στο παρελθόν.



Σύμφωνα με την Wall Street Journal, εκπρόσωπος του γραφείου στρατιωτικών προμηθειών  στην Γερμανία δεν απέκλεισε την επιβολή χρηματικών κυρώσεων στην εταιρία για τα κατασκευαστικά λάθη και την καθυστέρηση στην παράδοση της φρεγάτας.  Ακόμα και αν το πλοίο επιδιορθωθεί, οι βασικές του ελλείψεις το καθιστούν ανίκανο να εκτελέσει περιπολίες στην Βαλτική θάλασσα, ή ακόμα και να προστατεύσει εμπορικά πλοία από πιθανούς πειρατές.

Οι περικοπές στον αμυντικό προϋπολογισμό το βασικότερο πρόβλημα της Γερμανίας

Εμπειρογνώμονες που επικαλείται η αμερικανική εφημερίδα αναφέρουν ως βασικό λόγο για το φιάσκο της φρεγάτας τις περικοπές στον αμυντικό προϋπολογισμό της Γερμανίας, καθώς μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, η χώρα είχε αφεθεί στην προστασία των Ηνωμένων Πολιτειών. «Υπάρχει μια ολόκληρη γενιά Γερμανών μηχανικών που δεν έχουν εργαστεί ποτέ τους σε ένα μεγάλο αμυντικό έργο. Δεν είναι ότι έχασαν την ικανότητά τους. Είναι ότι ποτέ δεν απέκτησαν τέτοια ικανότητα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γερμανός εμπειρογνώμονας  Κρίστιαν Μέλινγκ. Σύμφωνα με τον ίδιο οι πτυχιούχοι  μηχανικοί τα τελευταία χρόνια δεν ενδιαφέρονται να εργαστούν σε κατασκευαστές οπλικών συστημάτων και επιλέγουν καλύτερους εργοδότες, όπως η  Siemens και η BMW οι οποίοι προσφέρουν καλύτερες αμοιβές και προοπτικές σταδιοδρομίας.

ΠΗΓΗ protothema

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου