Του Σάββα Καλεντερίδη
Από το infognomonpolitics
Αυτή η χώρα είναι δύσκολο να απαλλαγεί από τις ιδεοληψίες ατόμων που πιστεύουν σε νεκρές ιδεολογίες, αφού προηγουμένως πίστεψαν σε πρόσωπα που έχουν καταδικαστεί στην κοινή γνώμη ακόμα και της ίδιας της πατρίδας τους, όπως είναι ο Τσαουσέσκου και ο Εμβέρ Χότζα.
Και όσο συμβαίνει αυτό, όσο τα ορφανά του Στάλιν συνεχίζουν να καθορίζουν το μέλλον αυτού του τόπου, τόσο η χώρα θα διολισθαίνει στην πλήρη απαξίωση και στην καταστροφή.
Το 2021 θα μπορούσε να είναι μια ευκαιρία για εθνικό αναστοχασμό, για έναν ιστορικό απολογισμό αυτών των 200 ετών της Ελλάδας, του ελλαδικού κράτους και του ελληνισμού, για έναν ιστορικό απολογισμό της ίδιας της επανάστασης του 1821, που ήταν ένας εθνικοαπελευθερωτικός και όχι ταξικός αγώνας, όπως υποστηρίζουν θιασώτες νεκρών ιδεολογιών που τις πέταξε στο καλάθι των αχρήστων η ίδια η Ιστορία.
Υπάρχει μια ομάδα πολιτικών, διανοουμένων και «διανοουμένων» στην πατρίδα μας, που εδώ και καιρό όχι απλά επιδιώκει αλλά καταβάλλει εναγώνιες προσπάθειες να δημιουργήσει βιβλιογραφία και να μας πείσει ότι ο αγώνας του 1821 δεν ήταν εθνικοαπελευθερωτικός αλλά ταξικός, και ότι μέχρι την ίδρυση του ελληνικού κράτους, μετά την Απελευθέρωση, δεν υπήρχε ελληνικό έθνος και ότι αυτό που σήμερα λέμε ελληνικό έθνος, αποτελεί κατασκεύασμα του ελληνικού έθνους-κράτους.
Η ίδια ομάδα προσπαθεί να αποδείξει ότι δεν υπήρχε καταπίεση στη διάρκεια της οθωμανικής σκλαβιάς, ότι οι Έλληνες ζούσαν σαν... πασάδες, απολαμβάνοντας τη φιλευσπλαχνία του σουλτάνου, και ότι δεν υπήρχε καν το κρυφό σχολειό.
Σε όλο το παραπάνω πλαίσιο στηρίζεται προφανώς η διχαστική παρέμβαση του τ. Προέδρου της Βουλής Νίκου Βούτση, ο οποίος, από το βήμα της Βουλής, κάλεσε την κυβέρνηση να αποσύρει διάταξη η οποία έχει περιληφθεί στο σχέδιο νόμου για το επιτελικό κράτος και ορίζει ότι σκοπός της Επιτροπής «Ελλάδα 2021» είναι «η ανάπτυξη εθνικού αφηγήματος της Ελλάδας, με σκοπό τη δημιουργία ενιαίας εικόνας και ταυτότητας της χώρας και των φορέων του ελληνικού κράτους».
Ο Ν. Βούτσης αφού ζήτησε να μην υπάρξει «εθνικοφρονητική υπεροχή και ηγεμονία» με αφορμή τους εορτασμούς για τα 200 χρόνια από το ξέσπασμα της Εθνεγερσίας, είπε μεταξύ άλλων: «Τι πράγματα είναι αυτά; Το 2019, μετά την κρίση τη δεκαετή, μέσα σε μια παγκοσμιοποίηση που δοκιμάζονται τα πάντα, μιλάμε για ενιαίο εθνικό αφήγημα και για ταυτότητα της χώρας; Τραβήξτε το πίσω. Τέτοιες εθνοποιητικές διαδικασίες έγιναν στον 19ο αιώνα, που για να υπάρξουν τα έθνη κράτη, δημιουργούταν το κυρίαρχο αφήγημα».
Ο Γιώργος Γεραπετρίτης υπογράμμισε πως στο άρθρο 113 παράγραφος 1γ «δεν είναι ότι προσπαθούμε να διαμορφώσουμε ενοποιημένη εθνική βάση, αλλά είναι το branding της Ελλάδας προς τα έξω, ώστε να απηχεί τα μηνύματα με έναν ενιαίο τρόπο επικοινωνιακής προβολής και όχι μια δημόσια πολιτική που αναφέρεται σε ενιαίο έθνος».
Αυτή είναι η Ελλάδα, αυτή είναι η αντιπολίτευση, αυτή είναι η κυβέρνηση που ψήφισε ο ελληνικός λαός για να δώσει ένα ισχυρό μήνυμα στους εθνομηδενιστές.
Καταρχάς, να δώσουμε ορισμένες απαντήσεις και στον Ν. Βούτση και στον Γ. Γεραπετρίτη.
Την Επανάσταση του 1821 την ξεκίνησαν Έλληνες από τον Πόντο και τις Παραδουνάβιες χώρες, και τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα τον έκαναν Έλληνες σχεδόν από όλες τις περιοχές όπου ζούσε ελληνισμός.
Αυτό αποτελεί απόδειξη ότι υπήρχε ενιαία εθνική ταυτότητα πριν από το 1821, και άρα το ελληνικό έθνος δεν είναι κατασκεύασμα που προέκυψε από τις προσπάθειες δημιουργίας εθνικών κρατών. Οι Έλληνες του Πόντου από τον 10ο-11ο αιώνα μιλούσαν στα τραγούδια τους για «Ελλενικόν σπαθίν κι ελλενικόν κοντάριν», οι Έλληνες του Πόντου αιώνες τώρα έλεγαν «ελλενικά συντζαίνομεν»*, οι Έλληνες του Πόντου μιλούσαν εδώ και αιώνες για «Τραντέλλενες».
Πού τα βρήκατε αυτά τα ψεύδη και τα ξεφουρνίζετε στον ελληνικό λαό και στα πανεπιστήμια, μετατρέποντας τα Ελληνόπουλα σε νεογενίτσαρους της νέας τάξης πραγμάτων;
Αν ο εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας του 1821 δεν ήταν εθνικός αλλά ταξικός, γιατί δεν συμμετείχαν σ' αυτόν Τούρκοι, Βούλγαροι και Άραβες, μαζί με τους Έλληνες εργάτες, για να απελευθερωθούν από εκείνους που τους εκμεταλλεύονταν ταξικά;
Αν ο σουλτάνος ήταν τόσο δίκαιος και τόσο φιλεύσπλαχνος με τους Έλληνες, γιατί εφάρμοσε το παιδομάζωμα, αρπάζοντας με τη βία νεαρά αγόρια από την αγκαλιά της μητέρας τους, για να τα κάνει με τη βία φανατισμένους μουσουλμάνους στρατιώτες εναντίον των Ελλήνων και των ίδιων των γονιών και των αδελφών τους;
Εκτός κι αν κάποιοι δείχνουν αλληλεγγύη στο σουλτάνο, γιατί έκαναν τα ίδια κι αυτοί στα Ελληνόπουλα, αρπάζοντάς τα με τη βία από την αγκαλιά της μάνας τους, για να τα κάνουν νεογενίτσαρους.
Όσον αφορά δε τα δικαιώματα που απολάμβαναν οι Έλληνες επί οθωμανικής σκλαβιάς, να σημειώσουμε τρία πράγματα:
Πρώτον, η Οθωμανική Αυτοκρατορία δεν είχε σύνταγμα και ο σουλτάνος κυβερνούσε ελέω Αλλάχ. Με βάση αυτό, οι Έλληνες ήταν κατώτερα όντα από τους μουσουλμάνους.
Δεύτερον, επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας δεν υπήρχε Ποινικός Κώδικας, ο οποίος ίσχυσε για πρώτη φορά με το Διάταγμα των Ρόδων, γνωστό και ως Χάττι Σερίφ ή Τανζιμάτ Φερμανί, με το οποίο εξομοιώθηκαν απέναντι στο νόμο χριστιανοί και μουσουλμάνοι. Μέχρι τότε οι μουσουλμάνοι ήταν ανώτερα και οι χριστιανοί κατώτερα όντα.
Τρίτον, με δεύτερο μεταρρυθμιστικό διάταγμα, το Χάτι Χουμαγιούν, που εκδόθηκε το 1856, κατόπιν πιέσεως των Δυτικών, όπως και το πρώτο, και όχι λόγω της... φιλευσπλαχνίας του σουλτάνου, για πρώτη φορά το οθωμανικό κράτος δήλωνε ότι εγγυάται τη ζωή, την τιμή και την περιουσία των μη μουσουλμανικών πληθυσμών της Αυτοκρατορίας, τα οποία μέχρι τότε όχι μόνο δεν ήταν εξασφαλισμένα αλλά ήταν στα βάρβαρα χέρια των ντερεμπέηδων, των αγάδων και των πασάδων, οι οποίοι μπορούσαν να στείλουν στην αγχόνη οποιονδήποτε Έλληνα, χωρίς δίκη.
Αυτή είναι η αλήθεια για τη φιλευσπλαχνία του σουλτάνου απέναντι στους Έλληνες αλλά και η απάντηση στο μεγάλο ψέμα της ασυνέχειας του ελληνικού έθνους.
Δεν θα μας νικήσετε, γιατί είστε το ψέμα κι εμείς η αλήθεια, είμαστε οι αγώνες του Έθνους κι εσείς οι αγωνιστές εναντίον του ελληνικού έθνους.
Κι εσείς κ. Γεραπετρίτη, θα έπρεπε να αντέξετε στις πιέσεις των εθνομηδενιστών, γιατί από το 1821 μέχρι το 2021 που «ονειρεύεστε» είναι μια ξεφτίλα δρόμος.
Μην εξευτελίζεστε και μην εξευτελίζεται την Ελλάδα.
Δεν είναι και δεν είμαστε εταιρεία για να μιλάτε για branding, και ναι, είμαστε ένα ενιαίο έθνος, με σκληρούς αγώνες για να φθάσουμε ως εδώ – και κυρίως δεν ανεχόμαστε τέτοιες προσβολές.
Μη δειλιάζετε, σηκωθείτε όρθιος και θα νιώσετε υπερήφανος που είστε Έλληνας, εκτός κι αν είστε κι εσείς κάτι... άλλο.
*συντζαίνω, εκ του συντυγχάνω, που σημαίνει συνευρίσκομαι και συνομιλώ
Δημοσιεύθηκε στην κυριακάτικη δημοκρατία και το Pontos-news
ΠΗΓΗ infognomonpolitics
Από το infognomonpolitics
Αυτή η χώρα είναι δύσκολο να απαλλαγεί από τις ιδεοληψίες ατόμων που πιστεύουν σε νεκρές ιδεολογίες, αφού προηγουμένως πίστεψαν σε πρόσωπα που έχουν καταδικαστεί στην κοινή γνώμη ακόμα και της ίδιας της πατρίδας τους, όπως είναι ο Τσαουσέσκου και ο Εμβέρ Χότζα.
Και όσο συμβαίνει αυτό, όσο τα ορφανά του Στάλιν συνεχίζουν να καθορίζουν το μέλλον αυτού του τόπου, τόσο η χώρα θα διολισθαίνει στην πλήρη απαξίωση και στην καταστροφή.
Το 2021 θα μπορούσε να είναι μια ευκαιρία για εθνικό αναστοχασμό, για έναν ιστορικό απολογισμό αυτών των 200 ετών της Ελλάδας, του ελλαδικού κράτους και του ελληνισμού, για έναν ιστορικό απολογισμό της ίδιας της επανάστασης του 1821, που ήταν ένας εθνικοαπελευθερωτικός και όχι ταξικός αγώνας, όπως υποστηρίζουν θιασώτες νεκρών ιδεολογιών που τις πέταξε στο καλάθι των αχρήστων η ίδια η Ιστορία.
Υπάρχει μια ομάδα πολιτικών, διανοουμένων και «διανοουμένων» στην πατρίδα μας, που εδώ και καιρό όχι απλά επιδιώκει αλλά καταβάλλει εναγώνιες προσπάθειες να δημιουργήσει βιβλιογραφία και να μας πείσει ότι ο αγώνας του 1821 δεν ήταν εθνικοαπελευθερωτικός αλλά ταξικός, και ότι μέχρι την ίδρυση του ελληνικού κράτους, μετά την Απελευθέρωση, δεν υπήρχε ελληνικό έθνος και ότι αυτό που σήμερα λέμε ελληνικό έθνος, αποτελεί κατασκεύασμα του ελληνικού έθνους-κράτους.
Η ίδια ομάδα προσπαθεί να αποδείξει ότι δεν υπήρχε καταπίεση στη διάρκεια της οθωμανικής σκλαβιάς, ότι οι Έλληνες ζούσαν σαν... πασάδες, απολαμβάνοντας τη φιλευσπλαχνία του σουλτάνου, και ότι δεν υπήρχε καν το κρυφό σχολειό.
Σε όλο το παραπάνω πλαίσιο στηρίζεται προφανώς η διχαστική παρέμβαση του τ. Προέδρου της Βουλής Νίκου Βούτση, ο οποίος, από το βήμα της Βουλής, κάλεσε την κυβέρνηση να αποσύρει διάταξη η οποία έχει περιληφθεί στο σχέδιο νόμου για το επιτελικό κράτος και ορίζει ότι σκοπός της Επιτροπής «Ελλάδα 2021» είναι «η ανάπτυξη εθνικού αφηγήματος της Ελλάδας, με σκοπό τη δημιουργία ενιαίας εικόνας και ταυτότητας της χώρας και των φορέων του ελληνικού κράτους».
Ο Ν. Βούτσης αφού ζήτησε να μην υπάρξει «εθνικοφρονητική υπεροχή και ηγεμονία» με αφορμή τους εορτασμούς για τα 200 χρόνια από το ξέσπασμα της Εθνεγερσίας, είπε μεταξύ άλλων: «Τι πράγματα είναι αυτά; Το 2019, μετά την κρίση τη δεκαετή, μέσα σε μια παγκοσμιοποίηση που δοκιμάζονται τα πάντα, μιλάμε για ενιαίο εθνικό αφήγημα και για ταυτότητα της χώρας; Τραβήξτε το πίσω. Τέτοιες εθνοποιητικές διαδικασίες έγιναν στον 19ο αιώνα, που για να υπάρξουν τα έθνη κράτη, δημιουργούταν το κυρίαρχο αφήγημα».
Ο Γιώργος Γεραπετρίτης υπογράμμισε πως στο άρθρο 113 παράγραφος 1γ «δεν είναι ότι προσπαθούμε να διαμορφώσουμε ενοποιημένη εθνική βάση, αλλά είναι το branding της Ελλάδας προς τα έξω, ώστε να απηχεί τα μηνύματα με έναν ενιαίο τρόπο επικοινωνιακής προβολής και όχι μια δημόσια πολιτική που αναφέρεται σε ενιαίο έθνος».
Αυτή είναι η Ελλάδα, αυτή είναι η αντιπολίτευση, αυτή είναι η κυβέρνηση που ψήφισε ο ελληνικός λαός για να δώσει ένα ισχυρό μήνυμα στους εθνομηδενιστές.
Καταρχάς, να δώσουμε ορισμένες απαντήσεις και στον Ν. Βούτση και στον Γ. Γεραπετρίτη.
Την Επανάσταση του 1821 την ξεκίνησαν Έλληνες από τον Πόντο και τις Παραδουνάβιες χώρες, και τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα τον έκαναν Έλληνες σχεδόν από όλες τις περιοχές όπου ζούσε ελληνισμός.
Αυτό αποτελεί απόδειξη ότι υπήρχε ενιαία εθνική ταυτότητα πριν από το 1821, και άρα το ελληνικό έθνος δεν είναι κατασκεύασμα που προέκυψε από τις προσπάθειες δημιουργίας εθνικών κρατών. Οι Έλληνες του Πόντου από τον 10ο-11ο αιώνα μιλούσαν στα τραγούδια τους για «Ελλενικόν σπαθίν κι ελλενικόν κοντάριν», οι Έλληνες του Πόντου αιώνες τώρα έλεγαν «ελλενικά συντζαίνομεν»*, οι Έλληνες του Πόντου μιλούσαν εδώ και αιώνες για «Τραντέλλενες».
Πού τα βρήκατε αυτά τα ψεύδη και τα ξεφουρνίζετε στον ελληνικό λαό και στα πανεπιστήμια, μετατρέποντας τα Ελληνόπουλα σε νεογενίτσαρους της νέας τάξης πραγμάτων;
Αν ο εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας του 1821 δεν ήταν εθνικός αλλά ταξικός, γιατί δεν συμμετείχαν σ' αυτόν Τούρκοι, Βούλγαροι και Άραβες, μαζί με τους Έλληνες εργάτες, για να απελευθερωθούν από εκείνους που τους εκμεταλλεύονταν ταξικά;
Αν ο σουλτάνος ήταν τόσο δίκαιος και τόσο φιλεύσπλαχνος με τους Έλληνες, γιατί εφάρμοσε το παιδομάζωμα, αρπάζοντας με τη βία νεαρά αγόρια από την αγκαλιά της μητέρας τους, για να τα κάνει με τη βία φανατισμένους μουσουλμάνους στρατιώτες εναντίον των Ελλήνων και των ίδιων των γονιών και των αδελφών τους;
Εκτός κι αν κάποιοι δείχνουν αλληλεγγύη στο σουλτάνο, γιατί έκαναν τα ίδια κι αυτοί στα Ελληνόπουλα, αρπάζοντάς τα με τη βία από την αγκαλιά της μάνας τους, για να τα κάνουν νεογενίτσαρους.
Όσον αφορά δε τα δικαιώματα που απολάμβαναν οι Έλληνες επί οθωμανικής σκλαβιάς, να σημειώσουμε τρία πράγματα:
Πρώτον, η Οθωμανική Αυτοκρατορία δεν είχε σύνταγμα και ο σουλτάνος κυβερνούσε ελέω Αλλάχ. Με βάση αυτό, οι Έλληνες ήταν κατώτερα όντα από τους μουσουλμάνους.
Δεύτερον, επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας δεν υπήρχε Ποινικός Κώδικας, ο οποίος ίσχυσε για πρώτη φορά με το Διάταγμα των Ρόδων, γνωστό και ως Χάττι Σερίφ ή Τανζιμάτ Φερμανί, με το οποίο εξομοιώθηκαν απέναντι στο νόμο χριστιανοί και μουσουλμάνοι. Μέχρι τότε οι μουσουλμάνοι ήταν ανώτερα και οι χριστιανοί κατώτερα όντα.
Τρίτον, με δεύτερο μεταρρυθμιστικό διάταγμα, το Χάτι Χουμαγιούν, που εκδόθηκε το 1856, κατόπιν πιέσεως των Δυτικών, όπως και το πρώτο, και όχι λόγω της... φιλευσπλαχνίας του σουλτάνου, για πρώτη φορά το οθωμανικό κράτος δήλωνε ότι εγγυάται τη ζωή, την τιμή και την περιουσία των μη μουσουλμανικών πληθυσμών της Αυτοκρατορίας, τα οποία μέχρι τότε όχι μόνο δεν ήταν εξασφαλισμένα αλλά ήταν στα βάρβαρα χέρια των ντερεμπέηδων, των αγάδων και των πασάδων, οι οποίοι μπορούσαν να στείλουν στην αγχόνη οποιονδήποτε Έλληνα, χωρίς δίκη.
Αυτή είναι η αλήθεια για τη φιλευσπλαχνία του σουλτάνου απέναντι στους Έλληνες αλλά και η απάντηση στο μεγάλο ψέμα της ασυνέχειας του ελληνικού έθνους.
Δεν θα μας νικήσετε, γιατί είστε το ψέμα κι εμείς η αλήθεια, είμαστε οι αγώνες του Έθνους κι εσείς οι αγωνιστές εναντίον του ελληνικού έθνους.
Κι εσείς κ. Γεραπετρίτη, θα έπρεπε να αντέξετε στις πιέσεις των εθνομηδενιστών, γιατί από το 1821 μέχρι το 2021 που «ονειρεύεστε» είναι μια ξεφτίλα δρόμος.
Μην εξευτελίζεστε και μην εξευτελίζεται την Ελλάδα.
Δεν είναι και δεν είμαστε εταιρεία για να μιλάτε για branding, και ναι, είμαστε ένα ενιαίο έθνος, με σκληρούς αγώνες για να φθάσουμε ως εδώ – και κυρίως δεν ανεχόμαστε τέτοιες προσβολές.
Μη δειλιάζετε, σηκωθείτε όρθιος και θα νιώσετε υπερήφανος που είστε Έλληνας, εκτός κι αν είστε κι εσείς κάτι... άλλο.
*συντζαίνω, εκ του συντυγχάνω, που σημαίνει συνευρίσκομαι και συνομιλώ
Δημοσιεύθηκε στην κυριακάτικη δημοκρατία και το Pontos-news
ΠΗΓΗ infognomonpolitics
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου