Σε ότι αφορά τις τιμές, δεν τίθεται θέμα επαναδιαπραγμάτευσης, καθώς η γαλλική πλευρά έχει γραπτή δεσμευτική προσφορά αποστείλει στο ΓΕΝ, πριν την ελληνική απόφαση. Έτσι, δεν θα υπάρξουν διαφοροποιήσεις στα όσα ξέρουμε, εκτός ίσως από κάποιες μικρές αυξήσεις, που αν γίνουν, θα οφείλονται σε επιπλέον υλικά που ζητά η ελληνική πλευρά. Σε κάθε περίπτωση, το συμβόλαιο για τις 3 FDI HN θα είναι στα 3 δις ευρώ (για την ακρίβεια, 3,04 δις).
Μιας και αναφέρθηκε το χρονοδιάγραμμα, να ξεκαθαρίσουμε πως σκοπός του ΥΠΕΘΑ είναι οι συμβάσεις να υπογραφούν εντός του έτους. Κάτι τέτοιο αναμένεται να γίνει πριν το τέλος του έτους, στα τέλη Δεκέμβρη, σε μια σύμβαση όμοια με αυτή που υπεγράφη για τα Rafale. Θα είναι Απευθείας Εμπορική Συμφωνία, Direct Commercial Agreement (DCA), που σημαίνει πως θα πρέπει όλα τα προσχέδια να είναι έτοιμα μέχρι τέλος Νοεμβρίου, έτσι ώστε να υπάρχει όλος ο απαραίτητος καιρός για να περάσουν από Βουλή και Ελεγκτικό Συνέδριο.
Την ίδια στιγμή, εντατικά συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για τις κορβέτες κλάσης Gowind. Οι τελευταίες θα βασίζονται πάνω στο υπαρκτό και επιτυχημένο σχέδιο Gowind 2500, αλλά θα είναι κατά κάποιους τόνους αυξημένο το εκτόπισμα, λόγω διαφορετικής διαμόρφωσης. Το Growth Margin του πλοίου επιτρέπει τέτοιες αλλαγές, και το ΠΝ προσπαθεί να πετύχει το ακατόρθωτο, να φέρει τη συμφωνία μαζί με τις FDI HN.
Το ΠΝ δεν έχει ξεκινήσει διαδικασία έρευνας για νέα κορβέτα, καθώς η λύση των Gowind, όπως σαφώς έχουμε γράψει, δεν αφορά νέο πρόγραμμα πλοίων, αλλά το τρέχον. Έτσι, οι Gowind HN θα κάνουν χρήση κονδυλίων από το πρόγραμμα των φρεγατών, και θα δώσουν λύσεις άμεσα. Η πρώτη αναμένεται να έρθει σε 32 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, χρόνος ρεκόρ. Η τελευταία και 4η (το έχουμε γράψει εδώ και καιρό πως θα πάμε για 4η), θα παραδοθεί σε λιγότερους από 60 μήνες επίσης.
Το κόστος του προγράμματος είναι λίγο πάνω από 1,6 δις ευρώ για 4 πλοία, μαζί με φόρτους μάχης και FOS. Σε κάθε περίπτωση, οι 4 Gowind HN θα είναι πλήρως διασυνδεδεμένες με τις FDI HN, δημιουργώντας ομοιογενές ΠΝ. Αυτή τη στιγμή που γράφονται οι γραμμές αυτές, δεν έχει ληφθεί απόφαση για το θέμα του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ. Τα πλοία θα παραμείνουν σε υπηρεσία με κάποιον περιορισμένο εκσυγχρονισμό, το εύρος του οποίου θα αποφασιστεί μετά την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης για τις FDI HN & Gowind HN.
ΠΗΓΗ ptisidiastima
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου