«Η εξάρτηση από τις ρωσικές ενεργειακές εισαγωγές πρέπει να μειωθεί γρήγορα και βιώσιμα», έγραψε στο Twitter ο υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ.
«Οι πλωτοί τερματικοί σταθμοί υγροποιημένου φυσικού αερίου συμβάλλουν σημαντικά σε αυτό, και πρέπει πρέπει να παράσχουμε χρηματοδότηση», πρόσθεσε.
Συνολικά 2,94 δισ. ευρώ έχουν διατεθεί ήδη για τη μίσθωση αυτών των τεράστιων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, σύμφωνα με πληροφορίες που έδωσε το υπουργείο Οικονομικών στο γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων.
Η Ευρώπη, και ιδίως η Γερμανία, βασίζεται στο LNG για να μειώσει την εξάρτησή της από τις ρωσικές εισαγωγές μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία.
Περίπου 20 χώρες εξάγουν αυτό το υγροποιημένο αέριο με τους τρεις μεγαλύτερους προμηθευτές να είναι η Αυστραλία, το Κατάρ και οι Ηνωμένες Πολιτείες.
Μάλιστα, οι κινητοί τερματικοί σταθμοί, γνωστοί ως Floating Storage Regasification Units (FSRU), επιτρέπουν τη μετατροπή του LNG που μεταφέρεται από ένα δεξαμενόπλοιο σε αέριο και την έγχυσή του στο δίκτυο αγωγών.
Την περασμένη εβδομάδα οι ευρωπαϊκές χώρες ανακοίνωσαν διευρυμένες προσπάθειες απεξάρτησης από το ρωσικό φυσικό αέριο, καθώς η Ρωσία είναι ένας σημαντικός παραγωγός ορυκτών καυσίμων και αντιπροσώπευε περίπου το 45% των εισαγωγών φυσικού αερίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης πέρυσι.
Τα τελευταία χρόνια, η Γερμανία εισήγαγε κατά μέσο όρο το 55% του φυσικού αερίου της από τη Ρωσία μέσω χερσαίων αγωγών.
Το μερίδιο αυτό μειώθηκε στο 40% μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022, υπέρ των υψηλότερων εισαγωγών από την Ολλανδία, τη Νορβηγία και της εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας.
Ωστόσο, σε αντίθεση με αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, η Γερμανία δεν διαθέτει χερσαίο τερματικό σταθμό για την επεξεργασία του εισαγόμενου υγροποιημένου αερίου.
Έτσι, βασίζεται προς το παρόν σε τερματικούς σταθμούς σε άλλες χώρες της ΕΕ, γεγονός που περιορίζει την εισαγωγική της ικανότητα.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα γερμανικών μέσων ενημέρωσης, η κυβέρνηση εξετάζει, σε συνεργασία με ιδιώτες εταίρους, την ενοικίαση τριών ή τεσσάρων πλοίων που θα τοποθετηθούν σε λιμάνια της Βόρειας Θάλασσας ή της Βαλτικής για τον σκοπό αυτό.
Ορισμένες από αυτές τις εγκαταστάσεις θα μπορούσαν να λειτουργήσουν μέχρι τον επόμενο χειμώνα.
Η κυβέρνηση, ωστόσο, δεν θεωρεί ρεαλιστικό το σενάριο να μπορέσει να απαλλαγεί από το ρωσικό φυσικό αέριο πριν από τα μέσα του 2024.
ΠΗΓΗ euractiv
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου