Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022

Το Λιμενικό συνεχίζει την μεταμόρφωσή του σε «μίνι Πολεμικό Ναυτικό»

 Δεν είναι μόνο οι κοινές συνεκπαιδεύσεις που κάνουν ακόμη και με τις «Σκιές του Αιγαίου» της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου (ΔΕΠ) του ΓΕΕΘΑ. Μετά την επαναφορά της Αεροπορίας Λιμενικού Σώματος τώρα αποκτά και Πλοία Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) σε μέγεθος κορβέτας.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Την τελευταία διετία έχουν συντελεστεί στο Λιμενικό Σώμα μεγάλες αλλαγές, γι’ αρκετές εκ των οποίων έχουμε γράψει στο enikos.gr, με αποκλειστικές πληροφορίες.

Όπως είχαμε γράψει, στις αρχές του 2020 ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, υιοθέτησε όλες τις εισηγήσεις της ηγεσίας του ΛΣ,

πίστεψε όραμα των Επιτελών κι έδωσε εντολή για την αναγέννηση της Αεροπορίας Λιμενικού. Δύο χρόνια μετά, με fast-track διαδικασίες, ολοκληρώνεται η αποκατάσταση της επιχειρησιακής ετοιμότητας των επτά αεροσκαφών και των έξι ελικοπτέρων του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, τα οποία τα προηγούμενα χρόνια βρέθηκαν σε σχεδόν πλήρη αδυναμία επιχειρησιακής εκμετάλλευσης, από το νατοϊκό Οργανισμό NSPA (NATO Support and Procurement Agency).

Στο πλαίσιο αυτό, κατά τα έτη 2020-2021 υλοποιήθηκε η προμήθεια και παραλήφθηκαν υλικά, ανταλλακτικά και αναλώσιμα απευθείας από την NSPA συνολικής αξίας περίπου 500.000.00 ευρώ.

Επίσης, για να εξασφαλιστεί η αδιάλειπτη και ολοκληρωμένη τεχνική και εφοδιαστική υποστήριξη της Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, σε βάθος χρόνου (3+2 έτη), η NSPA προέβη σε διενέργεια διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχων για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης των εναερίων μέσων.

Ο υπουργός έκανε δεκτή την οικονομική προσφορά της NSPA για την παροχή ολοκληρωμένης τεχνικής και εφοδιαστικής υποστήριξης των έξι ελικοπτέρων του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, για χρονικό διάστημα τριών ετών με δικαίωμα παράτασης μέχρι δύο επιπλέον έτη και στις 18 Αυγούστου η NSPA κατακύρωσε τα αποτελέσματα της διαγωνιστικής διαδικασίας, ενώ, εντός των αμέσως επόμενων ημερών, υπογράφεται η σύμβαση με το ανάδοχο.

Πλέον, το Λιμενικό επιχειρεί με τα ελικόπτερα Dauphin, δύο αεροπλάνα, ένα UAV Heron κι έπεται και συνέχεια.

Η υπογραφή της Συμφωνίας Ζωνών Έρευνας και Διάσωσης Ελλάδας-Αιγύπτου κάνει επιτακτική την ανάγκη για την προμήθεια και μεγάλων Πλοίων Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ).

Έτσι, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας, προκηρύσσεται διαγωνισμός για προμήθεια 2 ΠΑΘ, μήκους 80 μέτρων κι εκτοπίσματος 1.800 τόνων. Θα έχουν την δυνατότητα φιλοξενίας στο υπόστεγο τουλάχιστον 2 UAV ελικοπτέρων ενώ θα διαθέτουν και ντεκ για την προσνήωση ελικοπτέρων. Στην ουσία μιλάμε για ΠΑΘ στα όρια κορβέτας.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην πρόσκληση προς τους ενδιαφερόμενους, το κόστος προμήθειας των 2 ΠΑΘ υπολογίζεται στα 180 εκατ. που θα προέλθουν από ευρωπαϊκούς πόρους.

Τα πλοία θα πρέπει να είναι καινούργια, αμεταχείριστα, σύγχρονα, πλήρως λειτουργικά, ώστε να μπορούν να επιχειρούν υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες, είτε αυτόνομα ως μονάδες, είτε σε συνεργασία με τα άλλα επιχειρησιακά μέσα του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ, όπως αεροπλάνα, ελικόπτερα, πλοία ανοιχτής θάλασσας, ναυαγοσωστικά, περιπολικά σκάφη κ.λπ.

Να είναι κατάλληλα για εκτέλεση επιχειρήσεων – αποστολών:

  • Έλεγχος εφαρμογής κανονισμών ασφάλειας ναυσιπλοΐας.
  • Έρευνας και Διάσωσης (παροχή βοήθειας σε κινδυνεύοντα στη θάλασσα, άτομα, πλοία, πλοιάρια, λέμβους κι άλλα μέσα, καθώς επίσης και αεροσκάφη).
  • Επιτήρηση, αστυνόμευση, πρόληψη και καταστολή κάθε έκνομης ενέργειας σε θαλάσσιο περιβάλλον, όπως παράνομη είσοδος προσώπων στην ελληνική επικράτεια διά θαλάσσης, διάπραξη τρομοκρατικών ενεργειών, διακίνηση ναρκωτικών, πάσης φύσεως λαθρεμπόριο, όπλα, αμμοληψία, παράνομη αλιεία, σπογγαλιεία, αρχαιοκαπηλία κ.λπ.
  • Πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης.
  • Διενέργεια ελέγχων, νηοψιών, καταδίωξης, που αφορούν σε θέματα δημόσιας τάξης και κρατικής ασφάλειας και εν γένει κάλυψη επιχειρησιακών αναγκών που άπτονται των αρμοδιοτήτων του Λ.Σ. / ΕΛ. ΑΚΤ.
  • Αποστολών που αφορούν την προάσπιση των ελληνικών θαλασσίων συνόρων και της ΑΟΖ.
  • Αποστολών που συμβάλλουν στην εθνική άμυνα, σε συνεργασία με τους αρμόδιους εθνικούς φορείς.

Χαρακτηριστικά:

  • πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα σε «κατάσταση θάλασσας 6», στην ανοικτή θάλασσα, με εξασφαλισμένη επιβιωσιμότητα σε «κατάσταση θάλασσας 7» κατ’ ελάχιστον.
  • μέγιστη ταχύτητα τουλάχιστον 27 κόμβων, συνεχώς, με πλήρη ισχύ, με πλήρες φορτίο και σε «κατάσταση θάλασσας 0-2».
  • οικονομική ταχύτητα, στις ίδιες με τις ανωτέρω συνθήκες θα πρέπει να ανέρχεται σε 20 ναυτικούς κόμβους.
  • επιχειρησιακή αυτονομία 4.000 ναυτικών μιλίων τουλάχιστον, με την οικονομική ταχύτητα και πλήρες φορτίο.
  • να διαθέτουν ενδιαιτήσεις για 40 μέλη του πληρώματος και να έχουν δυνατότητα φιλοξενίας άλλων 30 ατόμων (ειδικές δυνάμεις). Επίσης, να διαθέτουν χώρο προσωρινής φιλοξενίας 50 ατόμων (σ.σ. ναυαγών) με καθίσματα και τουαλέτα. Η συνολική δυνατότητα φιλοξενίας ατόμων από τα πλοία θα πρέπει να ανέρχεται στα 200 άτομα.
  • Στο υπόστεγο που θα φιλοξενούνται τα μη επανδρωμένα ελικόπτερα, θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα φιλοξενίας και επανδρωμένου ελικοπτέρου της τάξεως των έξι (6) τόνων. Οι πληροφορίες και τα στοιχεία (π.χ. εικόνα) από τα δυο μη επανδρωμένα ελικόπτερα, θα πρέπει να ολοκληρώνονται μέσω συστήματος Διοίκησης και Ελέγχου (C2: Command and Control), σε ξεχωριστό χώρο από το σύστημα Διοίκησης και Ελέγχου του κάθε πλοίου.
  • να διαθέτουν βοηθητικά ταχύπλοα σκάφη εννέα -κατ’ ελάχιστο- μέτρων, με δυνατότητα ανάπτυξης ταχύτητας άνω των 50 κόμβων.
  • να έχουν μόνιμο οπλισμό που θα αποτελείται από ένα τηλεχειριζόμενο πυροβόλο των 30 χλστ. και δύο επίσης τηλεχειριζόμενα πυροβόλα των 12,7 χλστ. και να διαθέτουν χώρο ασφαλούς αποθήκευσης πυρομαχικών.

ΠΗΓΗ enikos

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου