Γράφει ο Γεώργιος Δικαίος
Πρόσφατα, μια μυστηριώδης ονομασία ραντάρ εμφανίστηκε στο διαδίκτυο σχετικά με το πρόγραμμα F-35 Lightning II block 4 - οι λάτρεις σε όλο τον κόσμο άρχισαν γρήγορα να συζητούν εάν επρόκειτο για τυπογραφικό λάθος ή “είδηση”. Τώρα, έφτασε η επίσημη επιβεβαίωση ότι το πιο πρόσφατο «μπλοκ» του μαχητικού stealth πέμπτης γενιάς θα λάβει ένα νέο ραντάρ με το όνομα «AN/APG-85».
Σχετικό τι υπάρχει μέσα στο νέο ραντάρ του F-35; Περισσότερα θα διαβάσετε εδώ:
https://hellenicdefence.net/articles/1d2a1135-3828-4dce-8ddb-65cdfef0d0c0
https://www.youtube.com/watch?v=cDpPOfU4JAU
Μία από τις πρώτες αναφορές του AN/APG-85 εμφανίστηκε στο Defense News τον Απρίλιο του 2022 καθώς 921 εκατομμύρια δολάρια προστέθηκαν στη λίστα επιθυμιών της USAF για το FY 2023 για την απόκτηση «7 ακόμη F-35» Block 4 εξοπλισμένα με ραντάρ APG-85 από την παρτίδα 17". Στη συνέχεια, σε ένα ξεχωριστό άρθρο που γράφτηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, ο Losey έγραψε για το ραντάρ ξανά στο ίδιο πλαίσιο.
https://www.youtube.com/watch?v=j5u2s83P1Yk&t=1s
Έχει προκύψει ότι η USAF, το ΝΑΥΤΙΚΟ των ΗΠΑ και το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ «αναπτύσουν και ενσωματώνουν από κοινού ένα προηγμένο ραντάρ για το F-35 Lightning II, το οποίο θα είναι ικανό να νικήσει τις τρέχουσες και αναμενόμενες απειλές από τον αέρα και την επιφάνεια του αντιπάλου. Αυτό το προηγμένο ραντάρ θα είναι συμβατό με όλες τις παραλλαγές του αεροσκάφους F-35».
Σχετικό Το F-35 πέταξε με τη νέα του ραχοκοκαλιά του υπολογιστή για πρώτη φορά:
https://hellenicdefence.net/articles/3a37eddc-543b-4082-bb81-8fa421f0abf4
Παρέμεινε ασαφές εάν αυτό σήμαινε ότι όλες οι παραλλαγές F-35 A/B/C όλων των μπλοκ θα ήταν συμβατές με το νέο ραντάρ ή αν θα ήταν μόνο οι παραλλαγές του μπλοκ 4 A/B/C. Νέες διευκρινίσεις διευκρινίζουν ότι το AN/ Το APG-85 αερομεταφερόμενο AESA RADAR έχει προγραμματιστεί επί του παρόντος να εγκατασταθεί μόνο σε όλα τα αεριωθούμενα αεροσκάφη Block 4 A/B/C. Αυτό θα ευθυγραμμιστεί επίσης με τις διαφάνειες παρουσίασης της Λίστας Προτεραιοτήτων Χωρίς Χρηματοδότηση FY2023 της Πολεμικής Αεροπορίας.
Σχετικό Το F-35 θα αποκτήσει νέο ραντάρ στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας μαζικής αναβάθμισης:
https://hellenicdefence.net/articles/b73eea04-6fdd-43f2-bb2d-578641142f07
Η πρόσφατη απάντηση του JPO των ΗΠΑ συνέχισε προσθέτοντας ότι “λεπτομέρειες σχετικά με τα σχέδια τροποποίησης για προηγούμενα αεροσκάφη παρτίδας δεν είναι διαθέσιμες αυτήν τη στιγμή”, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι επί του παρόντος ασαφές εάν είναι δυνατή ή όχι η τροποποίηση των F-35. pre-Block 4 με το νέο ραντάρ. Άλλες λεπτομέρειες, πώς και ποιος θα κατασκευάσει το AN/APG-85, δεν έχουν ακόμη αποχαρακτηριστεί.
Σχετικό Το Πολεμικό Ναυτικό ζητά από τη Lockheed Martin να δημιουργήσει πρόγραμμα μετριασμού της απαρχαιότητας για ηλεκτρονικά εξαρτήματα σε μαχητικά αεροσκάφη F-35: https://hellenicdefence.net/articles/ac1c200f-ddab-4121-9250-8630207feaa8
Το τρέχον AN/APG-81 του F-35 κατασκευάζεται από τη Northrop Grumman και η εταιρεία έχει το συμβόλαιο για την κατασκευή του από το 2001. Το AN/APG-81 είναι μια ενεργή ηλεκτρονικά σαρωμένη συστοιχία στερεάς κατάστασης (AESA ) που διαδέχθηκε την Ραντάρ AN/APG-77 και, σύμφωνα με την τοποθεσία Northrop Grumman, «περισσότερα από 3.000 ραντάρ AN/APG-81 AESA αναμένεται να παραγγελθούν για το F-35, με την παραγωγή να ξεπερνά το 2035, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων ποσοτήτων διεθνών παραγγελιών ".
Μαζί με αυτό που γνωρίζουμε τώρα είναι το νέο ραντάρ AN/APG-85, και οι τρεις εκδόσεις F-35 A/B/C θα υποβληθούν σε τεράστια προσπάθεια εκσυγχρονισμού τα επόμενα χρόνια. Γνωστές ως ενημερώσεις Block 4, ορισμένες από αυτές τις βελτιώσεις παραμένουν ταξινομημένες, αλλά άλλες είναι γνωστό ότι περιλαμβάνουν:
μια σημαντική αναβάθμιση στο σύστημα κατανεμημένου διαφράγματος (DAS) και στο σύστημα ηλεκτροοπτικής στόχευσης (EOTS) του αεροσκάφους, την ενσωμάτωση μιας σειράς νέων όπλων όπως η καθοδηγούμενη βόμβα ακριβείας GBU-53/B StormBreaker, σημαντικές βελτιώσεις στη σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου του αεροσκάφους.
Αυτές είναι μερικές μόνο από τις γνωστές αναβαθμίσεις, καθώς είναι δυνατές και τροποποιήσεις στο πλαίσιο του αεροσκάφους και στην stealth επίχρισμα και επίστρωση.
Επιπλέον, ο βασικός επεξεργαστής, η μονάδα μνήμης και το σύστημα πανοραμικής απεικόνισης του πιλοτηρίου του F-35 πρέπει να ανακαινιστούν πριν γίνουν όλες αυτές οι αλλαγές. Το Υπουργείο Άμυνας ονομάζει αυτή την προσπάθεια Technology Refresh 3 (TR-3) και ουσιαστικά επιδιώκει να αναβαθμίσει το τρέχον σύστημα υπολογιστή του τζετ, TR-2, με ένα ακόμη ικανό να χειρίζεται όλο το νέο υλικό και λογισμικό που θα ενσωματωθεί στο μπλοκ 4 .
Το Block 4 θα οδηγήσει σε δεκάδες νέες αναβαθμίσεις στο F-35 που συνδυάζονται για να δημιουργήσουν ένα πολύ πιο ικανό και βιώσιμο αεροσκάφος από αυτό που πετάει σήμερα, και τώρα γνωρίζουμε ότι το AN/APG-85 θα είναι ένα κρίσιμο συστατικό του έργου εξέλιξη.
Η Lockheed Martin και το Υπουργείο Άμυνας μόλις ολοκλήρωσαν μια τεράστια συμφωνία αξίας 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να ξεκινήσουν την παράδοση αναβαθμισμένων F-35. Σύμφωνα με το συμβόλαιο, η Lockheed Martin θα παράγει έως και 389 εκσυγχρονισμένα μαχητικά βομβαρδιστικά για αμερικανικούς στρατιωτικούς και διεθνείς πελάτες, συμπεριλαμβανομένων 145 Lot 15 F-35 και 127 Lot 16 jets με δυνατότητα παράδοσης 126 Lot 17 στη Φινλανδία, το Βέλγιο και την Πολωνία. Σύμφωνα με τη Lockheed Martin, τα αεροσκάφη και από τις τρεις παρτίδες θα είναι εξοπλισμένα με την αναβάθμιση υλικού TR-3, αλλά το πλήρες πακέτο Block 4 (ελλείψει καλύτερου όρου) δεν θα φτάσει μέχρι τη παρτίδα 17, ή τουλάχιστον αυτός είναι ο «στόχος .
Όσο για το τι θα φέρει στο τραπέζι το AN/APG-85 σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, απλά δεν το γνωρίζουμε. Αλλά έχουν σημειωθεί σημαντικές πρόοδοι στην τεχνολογία AESA από τότε που σχεδιάστηκε το F-35. Ένα σύστημα που βασίζεται στο νιτρίδιο του γαλλίου (GaN) είναι πολύ πιθανό να είναι μια σημαντική πτυχή αυτής της βελτίωσης, η οποία θα μπορούσε να αυξήσει δραματικά την εμβέλεια και την ανάλυση του ραντάρ του F-35. Η ικανότητα του ραντάρ να υποστηρίζει πιο δυναμικές τακτικές ηλεκτρονικού πολέμου θα ήταν επίσης πιθανότατα βασικός παράγοντας. Πέρα από αυτές τις κραυγαλέες πιθανότητες, μπορούμε μόνο να φανταστούμε ότι μια αναβάθμιση ραντάρ που απαιτούσε επανασχεδιασμό θα έχει μερικά πολύ προηγμένα κόλπα στο μανίκι της.
Ως έχει, το AN/APG-85 είναι μόνο ένα από τα πολλά κινούμενα μέρη που αποτελούν το εν εξελίξει λίφτινγκ του F-35 και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς ενσωματώνεται με τον στόλο τώρα που γνωρίζουμε ότι η ικανότητα είναι πραγματική. Θα μείνει λίγος χρόνος μέχρι τότε, καθώς φαίνεται ότι το ραντάρ θα εκτοξευτεί στο ίδιο χρονοδιάγραμμα με το Block 4, το οποίο επί του παρόντος προγραμματίζεται να τελειώσει το 2029 μετά από πολλές καθυστερήσεις.
(Πηγές: “SVPPBELLUM.BLOGSPOT.COM”, Web, Google, Thedrive, Wikipedia, You Tube)
Σχόλιο Γεωργίου Δικαίου: πολύ εντυπωσιακές φωτογραφίες συνοδεύουν το άρθρο. Για αυτό και μόνο αξίζει να το διαβάσουμε.
Αναμένουμε τα σχόλιά σας στο Twitter!
Γεώργιος Δικαίος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου