Παράλληλα σημείωσε ότι σύμφωνα με τα ηλεκτρονικά στοιχεία από την εταιρεία Hellenic Train, στην επιβατική αμαξοστοιχία στο συγκεκριμένο τμήμα της διαδρομής επέβαιναν 342 επιβάτες και 10 άτομα προσωπικό, ενώ στην εμπορική αμαξοστοιχία 2 άτομα προσωπικό.
Μπροστά στο χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα των ελληνικών σιδηροδρόμων βρίσκονται τα συνεργεία διάσωσης που εξακολουθούν να καταβάλουν τεράστιες προσπάθειες να ανασύρουν ανθρώπους από τα συντρίμμια των συρμών. Στο σημείο του δυστυχήματος δύο τεράστιοι γερανοί ανασηκώνουν κομμάτια από τα επιβατικά βαγόνια που έχουν συνθλιβεί από την τρομακτική σύγκρουση και έχουν μετατραπεί σε άμορφη μάζα σιδηρικών. Μέχρι τις 11 είχαν ανασυρθεί και άλλες σοροί ανθρώπων μέσα από τα διαλυμένα βαγόνια ανεβάζοντας τον αριθμό των νεκρών στους 36.
Οι τραυματίες έχουν μεταφερθεί κυρίως στα δύο νοσοκομεία της Λάρισας, αλλά και σε νοσοκομεία της Κατερίνης, του Βόλου και της Θεσσαλονίκης. Στο σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας εξακολουθούν να βρίσκονται πολλά ασθενοφόρα και κυρίως πυροσβεστικά οχήματα, μαζί με δυνάμεις του ΕΚΑΒ και δύο ομάδες ΕΜΑΚ από τη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη. Οι ειδικές δυνάμεις των ΕΜΑΚ με κοπτικά εργαλεία και χρησιμοποιώντας φιάλες οξυγόνου συνεχίζουν να κόβουν λαμαρίνες από τα πρώτα βαγόνια ψάχνοντας για ανθρώπους.
Στο σημείο του δυστυχήματος επιχειρούν 150 πυροσβέστες, συμπεριλαμβανομένων στελεχών της Ειδικής Μονάδας Αντιμετώπισης Καταστροφών και της Ειδικής Μονάδας Δασικών Επιχειρήσεων, με 17 οχήματα και 4 γερανοφόρα, ενώ το ΕΚΑΒ συνεχίζει να συνδράμει με 30 ασθενοφόρα.
Το ΕΚΑΒ κινητοποίησε 40 ασθενοφόρα από Θεσσαλονίκη, Λάρισσα, Κατερίνη, Κοζάνη, Λαμία, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Βολο και 2 οχήματα του Ειδικού Τμήματος Ιατρικής Καταστροφών (ΕΤΙΚ) Θεσσαλονίκης, για τη μεταφορά των τραυματιών.
Αυτό που απασχολεί όλους είναι το τι έφταιξε και έγινε το τρομακτικό δυστύχημα σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο στο οποίο υπάρχουν διπλές γραμμές και τα τρένα μπορούν να αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες. Πάντως στην περιοχή η οσμή του καμένου κυριαρχεί στην ατμόσφαιρα αφού μετά τη μετωπική σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας με την εμπορική, άρπαξαν φωτιά τα τρία πρώτα βαγόνια του επιβατικού τρένου.
Ο σταθμάρχης της Hellenic Train στη Λάρισα, ανακρίνεται αυτή την ώρα στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας, όπου έχει προσαχθεί για παροχή εξηγήσεων, παρουσία εισαγγελέα, στο πλαίσιο της έρευνας για τα αίτια της εθνικής τραγωδίας από τη σύγκρουση των δύο τρένων έξω από τα Τέμπη. Όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, πιθανόν η προσαγωγή θα μετατραπεί σε σύλληψη με την κατάθεση, καθώς ο σταθμάρχης φέρεται ως υπεύθυνος για την κίνηση των τρένων που βρέθηκαν στην ίδια γραμμή.
Εν τω μεταξύ, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος, φτάνει από στιγμή σε στιγμή στη Λάρισα, συνοδεύοντας τον pρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στον τόπο της ανείπωτης εθνικής τραγωδίας. Ο κ. Θεοδωρικάκος θα έχει συνεργασία με τους επικεφαλής των δυνάμεων που διενεργούν την έρευνα για την ανείπωτη τραγωδία.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Στυλιανίδης, παραμένει από την πρώτη στιγμή στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων (ΕΣΚΕΔΙΚ) της Πολιτικής Προστασίας, όπου μαζί με την ηγεσία του Πυροσβεστικού Σώματος, συντονίζουν τις ενέργειες των συναρμόδιων φορέων που επιχειρούν, μετά το συμβάν που βύθισε στο πένθος όλη την Ελλάδας.
Από πλευράς Στρατού Ξηράς οι μονάδες της 1ης Στρατίας που εδρεύουν στη Περιοχή της Θεσσαλίας έχουν τεθεί σε επιφυλακή ενώ στο σημείο του ατυχήματος προσωπικό του ΕΣ έχει στήσει σκηνές.
ΠΗΓΗ defencereview
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου