Το πρόγραμμα αναβάθμισης των P3B Orion ξεκίνησε το 2015 και από τότε το μόνο που έχει αποδοθεί στο πολεμικό ναυτικό και την 353 ΜΝΑΣ, από την ΕΑΒ, είναι το αεροσκάφος “ενδιάμεσης λύσης”, δηλαδή αυτό που δεν έχει σύγχρονα συστήματα αλλά “αναπαλαιωθηκαν” τα υφιστάμενα που είχε μέχρι την καθήλωση τους. Οι εργαζόμενοι καταγγέλουν ότι στο συγκεκριμένο πρόγραμμα εργάζονται ελάχιστοι Πηγή: Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
Toυ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL – Αθήνα
«Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία είναι ένα πάρα πολύ καλό εκπαιδευτικό κέντρο, ικανή να αποδίδει προσωπικό στη διεθνή αγορά», έχουν πει με έμφαση τόσο οι άνθρωποι της ίδιας της ΕΑΒ, όσο και στελέχη εταιρειών που πολλές φορές έχουν συνεργαστεί μαζί της.
Μπορεί η αιμορραγία για τα στελέχη του πολεμικού ναυτικού να είναι αυτή που «μονοπώλησε» το τελευταίο διάστημα το ενδιαφέρον, καθώς οι 200 και πλέον παραιτήσεις, κυρίως από ανθρώπους που υπηρετούν στον στόλο, ανάγκασε την πολιτική ηγεσία να παραδεχτεί στον δημόσιο διάλογο λάθη και παραλείψεις.
Όμως ένα παρόμοιο σκηνικό «χτίζεται» και στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία.
Όπως και με τα στελέχη από το πολεμικό ναυτικό που πριν καν παραιτηθούν, οι ναυτιλιακές εταιρείες τους δίνουν θέσεις εργασίας και στις περισσότερες περιπτώσεις με ιδιαίτερα ικανοποιητικές απολαβές, κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στην ΕΑΒ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από τις 200 προσλήψεις που είχαν γίνει για να «τρέξει» το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16, περίπου το 30-35% των εργαζόμενων δήλωσαν παραίτηση.
Και μάλιστα πρόκειται για ιδιαίτερα έμπειρο προσωπικό πάνω στον τύπο του αεροσκάφους και του προγράμματος αναβάθμισης.
Άνθρωποι με υψηλές εξειδικεύσεις, μηχανικοί κι άλλες ειδικότητες, με την εργασιακή πιστοποίηση της πολεμικής αεροπορίας, της USAF, της Lockheed Martin, της κατασκευάστριας εταιρείας δηλαδή που είναι υπεύθυνη για το πρόγραμμα αναβάθμισης 83 αεροσκαφών F-16 στο επίπεδο Viper, με όλα αυτά τα εφόδια γίνονται «λεία» από διεθνείς αεροπορικούς οίκους, που σίγουρα ξέρουν ότι αυτές οι υψηλού επιπέδου γνώσεις, πληρώνονται αδρά.
Για το νέο ΔΣ της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας μια από τις βασικότερες αποστολές που έχει είναι το ακριβώς παραπάνω.
Να συζητήσει με την κυβέρνηση και να βρεθεί η λύση, τόσο για προσλήψεις προσωπικού, όσο και τον τρόπο με τον οποίο θα μπει ανάχωμα στις παραιτήσεις.
Αλλά και το θέμα των προσλήψεων, όπως εξηγούν άνθρωποι που βρίσκονται καθημερινά με τους εργαζόμενους στην ΕΑΒ δείχνει προβληματικό.
Η τελευταία προκήρυξη για θέσεις εργασίας είχαν απόδοση περίπου 52%, δηλαδή από τις 25 θέσεις που είχαν προκηρυχθεί, καλύφθηκαν μόλις οι 13…
Το μπόνους παραγωγικότητας που είχε συζητηθεί ίσως δεν «έπιασε» τον στόχο για τον οποίο είχε τεθεί. Με το δεδομένο ότι η «διαρροή» εξειδικευμένου προσωπικού συνεχίζεται, είναι λογικό να τίθεται εν αμφιβόλω η διατήρηση του χρονοδιαγράμματος στο πρόγραμμα των F-16 Viper.
Και αυτό αποτελεί μείζoν θέμα που παρακολουθεί στενά η πολεμική αεροπορία.
Από τα 83 Viper στον υπόλοιπο στόλο των F-16;
Έως τώρα το πρόγραμμα έχει τηρηθεί σχεδόν κατά γράμμα με λίγες σχετικά ημέρες καθυστερήσεων. Ήδη η 343 Μοίρα «Αστέρι» έχει γεμίσει με Viper και τώρα είναι σε εξέλιξη η απόδοση αεροσκαφών στην 340 Μοίρα «Αλεπού», την ώρα που F-16 εισέρχονται στην ΕΑΒ ώστε να περάσουν την διαδικασία για την αναβάθμισή τους.
Ο Νίκος Δένδιας σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στο Νίκο Χατζηνικολάου μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στις εισηγήσεις της πολεμικής αεροπορίας για τον στόλο των F-16 Block 50 & Block 30.
Άλλωστε η αποδέσμευση των F-16 Viper στην Τουρκία είναι ίσως το σημαντικότερο καμπανάκι κινδύνου που ενεργοποιεί τ’ αντανακλαστικά του αεροπορικού επιτελείου, το οποίο ζητά να γίνει και το επόμενο εξελικτικό βήμα στο πρόγραμμα Viper, ξεκινώντας με τα 38 «50άρια»… «{…} υπάρχει μία εργασία στην ελληνική πολεμική αεροπορία για το εάν πρέπει να αναβαθμιστούν κατ΄ αρχήν τα Βlock 50, αλλά πιθανόν και τα Βlock 30, είναι όμως κάτι το οποίο εξετάζεται.»
Οι «λογαριασμοί του παρελθόντος και το μέλλον»
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, υπό τον πρώην Σύμβουλο Εθνικής Ασφάλειας του πρωθυπουργού, Αντιναύαρχο ε.α. Αλέξανδρο Διακόπουλο, έχει μπροστά του λάθη, παραλείψεις, στρεβλώσεις που αφορούν την ΕΑΒ και έχουν εγκατασταθεί πολλά χρόνια στην Τανάγρα.
Το βασικό που τρέχει και πρέπει να διατηρηθεί με τον ίδιο ρυθμό είναι το πρόγραμμα Εθνικής σημασίας των F-16. Απ’ εκεί κι έπειτα ο Νίκος Δένδιας στην «ατζέντα 2030» έχει θέσει μια σειρά θεμάτων που αφορούν την έρευνα, την ανάπτυξη τεχνολογίας και την παραγωγή εγχώριων αμυντικών επιτευγμάτων.
Ο ίδιος ο υπουργός αναφερόμενος στην ΕΑΒ είπε «Η υπάρχουσα κατάσταση στην ΕΑΒ δεν είναι παραδεκτή. Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο καλείται λοιπόν{…}
Να εξυγιάνει τα οικονομικά της, να ανατάξει την επιχείρηση, να εφαρμόσει ένα σύγχρονο μοντέλο λειτουργίας, {…}Και όλα αυτά για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις απέναντι στις Ένοπλες Δυνάμεις της πατρίδας μας. Ιδίως, απέναντι στην Πολεμική Αεροπορία, αλλά και στο Ναυτικό και στην Αεροπορία του Στρατού μας.»
Τα προγράμματα των UAV’s «Αρχύτας» και «Γρύπας», τα σύγχρονα συστήματα ηλεκτρονικής επιτήρησης αλλά και εξουδετέρωσης απειλών που αναπτύσσονται σιωπηλά στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, πρέπει να τρέξουν ακόμη περισσότερο ώστε να ξεκινήσει η παραγωγή τους.
Το 2030 άλλωστε δεν είναι τόσο μακριά και η ατζέντα πρέπει να γραφτεί με το ανάλογο έργο.
Επιπλέον ένα εκ των μεγαλύτερων στοιχημάτων αφορά τους «λογαριασμούς του παρελθόντος», ανάμεσα στις Ένοπλες Δυνάμεις- ιδίως την πολεμική αεροπορία- και την ΕΑΒ.
Και ο πρωθυπουργός πολλές φορές έχει τονίσει προς την πολιτική και φυσική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής άμυνας, ότι πέραν των νέων αγορών, οφείλουμε να συντηρούμε και να είναι λειτουργικό το υφιστάμενο υλικό.
C-130 που έχουν μείνει εκεί σχεδόν δέκα χρόνια, το πρόγραμμα των P-3B Orion που παραμένει βαλτωμένο, κινητήρες αεροσκαφών κάθε τύπου, ελικόπτερα Super Puma, κ.α, καταφτάνουν στην ΕΑΒ και έχουν παραμείνει εκεί, δίχως προσδιορισμένο ακριβές χρονοδιάγραμμα…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου