Η εικόνα μπορεί να είναι από την φρεγάτα “ΝΕΑΡΧΟΣ”, αλλά τις ημέρες αυτές “χτίστηκε η καρίνα, τα “θεμέλια” και της FDI “ΦΟΡΜΙΩΝ” που είναι το 3ο νέο πλοίο που θα έχει στην κατοχή του ο ελληνικός στόλος από το 2026. Πηγή: Naval Group
Tου ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL, Aθήνα
Η τοποθέτηση της τρόπιδας στην φρεγάτα «ΦΟΡΜΙΩΝ», σύμφωνα με πληροφορίες, αποτελεί το εξελικτικό βήμα στο πρόγραμμα των φρεγατών Belh@rra.
Και με τον τρόπο αυτό κατ’ ουσίαν, για να γίνει κατανοητό απ’ όλες κι όλους που δεν γνωρίζουν τι σημαίνει «τρόπιδα», μπαίνουν τα θεμέλια στην τρίτη φρεγάτα του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Εν συνεχεία πάνω σε αυτά θα ακουμπήσουν και θα συγκολληθούν τα χαλύβδινα blocks, ώστε να ολοκληρωθεί το κήτος του πλοίου.
Σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, που δείχνουν τον ρυθμό ανάπτυξης του έργου, τα 26 από τα 27 blocks είναι ήδη δεμένα και το διάστημα αυτό προεξοπλίζονται.
Πρόκειται για την φρεγάτα η οποία θα φέρει εξ αρχής τα 32 κελιά για τους πυραύλους Aster 30 και θα διαθέτει, όλα τα συστήματα που είχαν σχεδιάσει οι Έλληνες επιτελείς, πριν αρχίσει καν η επίσημη φάση της παραγγελίας των τριών πλοίων.
Για τις φρεγάτες «ΚΙΜΩΝ» και «ΝΕΑΡΧΟΣ», το 2027 έχουν προγραμματιστεί οι εργασίες προσθήκης των επιπλέον 16 κελιών, ενώ δίδεται αγώνας δρόμου να τοποθετηθούν εξ αρχής, συστήματα που θέλει το ελληνικό ναυτικό.
Ο χρόνος ήδη μετρά αντίστροφα για την Ελλάδα και το Πολεμικό Ναυτικό, διότι εφόσον το πρόγραμμα συνεχιστεί με την ίδια ευλάβεια, οι Γάλλοι θα έχουν αποδώσει στον ελληνικό στόλο την φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» εντός του 2025.
Το γεγονός, σύμφωνα με τις πληροφορίες που φτάνουν στην Hellas Journal, ότι «ρίχνει θεμέλια» και η φρεγάτα «ΦΟΡΜΙΩΝ», αντανακλά την ταχύτητα με την οποία κινούνται στο Λοριάντ της γαλλικής Βρετάνης. Και κανείς δεν πρέπει να ξεχνά ότι οι δοκιμές εν όρμω για την πρώτη φρεγάτα «Amiral Ronarch» εξελίσσονται καθημερινά, πάντα υπό το βλέμμα των αξιωματικών του ελληνικού κλιμακίου του Πολεμικού Ναυτικού.
Παράλληλα οι Γάλλοι εργάζονται στο εσωτερικό της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ» και τη «ΝΕΑΡΧΟΣ», που σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, πρόκειται να παραδοθεί τον Οκτώβριο του 2025.
Υψηλού συμβολισμού παρουσία στο Λοριάντ
Πάντως δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα «θεμέλια» της φρεγάτας «ΦΟΡΜΙΩΝ» συμπίπτουν χρονικά με την επίσκεψη του Αντιναυάρχου Δημήτριου- Ελευθέριου Κατάρα στο γαλλικό ναυπηγείο, κάτι για το οποίο είχε γράψει πρώτη η Hellas Journal στις 12 Απριλίου, χωρίς ωστόσο να αναφέρει το όνομα του αρχηγού του Πολεμικού Ναυτικού.
Η παρουσία του Αντιναυάρχου Κατάρα στη Βρετάνη, την ερχόμενη Δευτέρα, δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαία διότι η ελληνική φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εργασιών, τα ραντάρ των πλοίων είναι σε μεγάλο βαθμό έτοιμα και σαφώς είναι σε εξέλιξη οι δοκιμές στο πρώτο πλοίο της κλάσης.
Ο Έλληνας αρχηγός έχει την ευκαιρία να εξετάσει ο ίδιος το εύρος του γαλλικού ραντάρ Sea Fire καθώς όπως λέγεται μέσω πηγών, η εμβέλειά του και τα στοιχεία που έδωσε στους ηλεκτρονικούς, ήταν άκρως εντυπωσιακά. Και παράλληλα θα δει από κοντά όλα όσα ενδιαφέρουν το ναυτικό επιτελείο, το οποίο σχεδιάζει την επόμενη εποχή για τον στόλο.
Το PSIM εγκαταστάθηκε στη «ΚΙΜΩΝ» στις 8 Νοεμβρίου. Η ενεργοποίηση του έγινε με προσωρινές υπηρεσίες από την ξηρά έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2023. Επομένως, η επανεκκίνηση των δοκιμών οπλικών συστημάτων ήταν δυνατή μόνο 2 μήνες μετά την εγκατάσταση PSIM επί του σκάφους και πριν από την ολοκλήρωση της καλωδιακής σύνδεσης του.
Η τροφοδοσία του πλοίου από την ακτή έγινε στις αρχές Μαρτίου που είναι η έναρξη των δοκιμών εν όρμω. Η τροφοδοσία είναι πλέον διαθέσιμη από όλους τους δευτερεύοντες πίνακες διανομής για να θέτουν σε λειτουργία τις υπηρεσίες της πλατφόρμας.
Είναι χαρακτηριστικό πως βάσει των πρώτων συμπερασμάτων, η παρουσία μόνο μιας Belh@rra στο νοτιοανατολικό Αιγαίο μπορεί να δίνει στοιχεία στα επιχειρησιακά κέντρα από το Αρχιπέλαγος μέχρι την Κύπρο, «κλειδώνοντας» ταυτόχρονα τους επικίνδυνους στόχους.
«Le retour» από τους Γάλλους;
Τα έως τώρα δεδομένα που φτάνουν στο ναυτικό επιτελείο μόνο ικανοποίηση αντανακλούν. Και τα νέα δεν φτάνουν μόνο από το Λοριάντ και το ελληνικό κλιμάκιο. Οι Γάλλοι κάθε μέρα εργάζονται μαζί με στελέχη του πολεμικού ναυτικού στην προσπάθεια που ξεκίνησε για την αλλαγή σελίδας στον ελληνικό στόλο.
Μέσα από αυτές τις συνεργασίες είναι αρκετά εκείνα που συμπεραίνουν οι Έλληνες επιτελείς που έχουν επιφορτιστεί με την συγκεκριμένη συνεργασία. Ένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικό είναι πως οι Γάλλοι τελούν εν αναμονή ώστε στον κατάλληλο χρόνο να επανέλθουν στα καυτά ζητήματα που αφορούν τις μονάδες κρούσης του στόλου.
Στρατιωτικές πηγές εξηγούν πως ότι συμβαίνει και «ακούγεται» στην παρούσα κρίσιμη καμπή για τον στόλο, δεν θεωρείται βιώσιμο αν δεν υπάρξουν αποφάσεις που θα ενισχυθεί το ναυτικό με τον τρόπο που απαιτεί η αποστολή του, είτε εθνική είναι αυτή, είτε συμμαχική.
Οι Γάλλοι φέρονται ν’ αποκρυπτογραφούν τα χειροπιαστά γεγονότα και την αλλαγή στάσης που υπάρχει από την ελληνική πλευρά, σε πολιτικό επίπεδο. Καταγράφουν, όπως μας εξηγούν οι πηγές μας, ότι είναι απαραίτητο ώστε να χρειαστεί στο εγγύς μέλλον. Από δηλώσεις που λέγονται και δημοσιεύονται-θετικές ή αρνητικές γι’ αυτούς- έως προθέσεις που ίσως να φαίνονται στον ορίζοντα.
Άλλωστε μέσω αυτής της συνεργασίας οι Γάλλοι έχουν γίνει κοινωνοί των δυσεπίλυτων προβλημάτων που υπάρχουν στον ελληνικό στόλο. Κι αυτός είναι ένας λόγος που ως ένας εκ των «μνηστήρων» θα επανέλθει τόσο στις συζητήσεις, όσο και με προτάσεις, εφόσον εκδηλωθεί και το ανάλογο ενδιαφέρον από το ναυτικό.
Εκείνο πάντως που θέλουν στην παρούσα στιγμή, σύμφωνα με πηγές μας, είναι να πάνε όσο το δυνατό καλά οι δοκιμές στην δική τους φρεγάτα, τόσο εν όρμω, όσο και στο εν πλω. Και αυτό το θέλουν ώστε να κρατούν αδιάψευστα τεχνολογικά στοιχεία, για να προσθέσουν μια επιπλέον ψηφίδα στο μωσαϊκό της άτυπης «ναυμαχίας» για τον ελληνικό στόλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου