Τρίτη 14 Μαΐου 2024

Στην Αθήνα μετά τις Ευρωεκλογές: Γαλλική αντιπροσωπεία στο αεροπορικό επιτελείο για επιπλέον μαχητικά Rafale, τί θα τους ζητήσει η ελληνική Πολεμική Αεροπορία


FILE PHOTO: Ελληνικό Rafale & Mirage 2000-5 κατά την διάρκεια πτήσης. Και οι δυο τύποι θεωρούνται αεροσκάφη στρατηγικής σημασίας λόγω του γεγονότος ότι μπορούν να φέρουν τους πυραύλους μακρού πλήγματος SCALP EG, ενώ τα νεοαποκτηθέντα Rafale έχουν την ικανότητα να φέρουν στις πτέρυγές τους και τους METEOR που μπορούν να πλήξουν στόχους περίπου 160 χλμ από το σημείο στο οποίο πετούν. Photo: Πολεμική Αεροπορία

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL-Αθήνα

Η ενίσχυση της πολεμικής αεροπορίας με επιπλέον γαλλικά Rafale είναι ένα γεγονός που απασχολεί το αεροπορικό επιτελείο, ιδίως από την στιγμή που ο μελλοντικός σχεδιασμός επιβάλλει τρεις βασικούς τύπους μαχητικών.

Πρόκειται για μια κίνηση που οδηγεί σε βήμα «ομοιοτυπίας» για τ’ αεροσκάφη της λεγόμενης «γαλλικής σχολής» που βρίσκονται στην αεροπορική βάση της Τανάγρας.

Το συγκεκριμένο θέμα είχε αποκαλύψει η Hellas Journal ήδη από την 1η Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους, με τις τότε πληροφορίες να κάνουν λόγο για +6 «ριπές ανέμου» ώστε να φτάσουν τα Rafale τον αριθμό των 30 και με τον τρόπο αυτό να δημιουργηθούν δυο ομοιότυπες μοίρες από αεροσκάφη 4,5 γενιάς.

Όλες οι πληροφορίες που συγκεντρώνει το αεροπορικό επιτελείο καθώς και το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας, λένε ότι το Rafale μπορεί να είναι ο διαφορετικός πολλαπλασιαστής ισχύος. Και μέσα από τις τακτικές που υιοθετούν οι ιπτάμενοι τους, είναι εφικτό με τις «ριπές ανέμου» να επιτευχθεί η διαρκώς ζητούμενη αεροπορική υπεροχή, ιδίως αν συνδυαστούν οι επιχειρήσεις με τα F-16 Viper.

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες στρατιωτικές πηγές υπολογίζουν, το πολύ σ’ έναν μήνα, μετά τις κάλπες των ευρωεκλογών, οι Γάλλοι της κατασκευάστριας εταιρείας πρόκειται να ταξιδέψουν από το Παρίσι στην Αθήνα ώστε να εκκινήσει ένας νέος γύρος επαφών με τον αρμόδιο κλάδο της πολεμικής αεροπορίας.

Το ενδιαφέρον του αεροπορικού επιτελείου εστιάζει στον τύπο του F4, με ότι αυτό σημαίνει για το μέλλον της «γαλλικής σχολής».

Είτε μιλάμε για το κόστος 6 έως 10 αεροσκαφών νέων αεροσκαφών, είτε ακόμη και για μια πιθανή αναβάθμιση των υφισταμένων (;). Με το δεδομένο ότι βασικός στόχος του επιτελείου και του υπουργείου, αφορά την ομοιοτυπία και του συγκεκριμένου στόλου.

Ναι στα Rafale αλλά υπό όρους…

Στρατιωτικές πηγές επισημαίνουν ότι μπορεί η συγκεκριμένη ατζέντα στην επικείμενη συνάντηση ν’ αφορά την πιθανή προμήθεια επιπλέον αεροσκαφών, την στιγμή μάλιστα που εξελίσσονται οι παραδόσεις των τελευταίων 6 Rafale F3R, όμως η ευκαιρία των συνομιλιών δεν αποκλείεται να διευρύνει τα προς συζήτηση θέματα.
Άλλωστε, επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, δεν είναι λίγες οι εισηγήσεις που υπάρχουν ήδη από την Τανάγρα και αφορούν την ενίσχυση των μαχητικών 4,5 γενιάς, τόσο με όπλα, όσο και με άλλες δυνατότητες που έχουν δει από κοντά ιπτάμενοι και μηχανικοί, μέσα από κοινές εκπαιδεύσεις με χρήστες των Rafale.
Παράλληλα το αεροπορικό επιτελείο, φέρεται να έχει τις δικές του προτάσεις-όρους (;) ώστε να επιτευχθεί μια συμφωνία που θα φέρει επιπλέον αεροσκάφη 4,5 γενιάς.
Πρώτο βήμα για το αεροπορικό επιτελείο θα είναι μια συμφωνία -πακέτο στην οποία θα συμπεριλαμβάνονται τα υφιστάμενα Mirage, παλαιά και λειτουργικά Dash5.
Και σε αυτό το θέμα είχαμε αναφερθεί από την 1η Φεβρουαρίου, καθώς όπως μας είχαν εξηγήσει τότε οι στρατιωτικές πηγές, δεν είναι εφικτό να εισέλθουν επιπλέον Rafale και στην 331 Μοίρα «Θησέας», δίχως να έχει εξασφαλιστεί, όχι απλά η απομάκρυνση των Mirage 2000-5 αλλά και των παλαιότερων «δίλιτρων» που σαπίζουν κυριολεκτικά στην Τανάγρα.
Ως λύση- πακέτο για την ελληνική πολεμική αεροπορία προκρίνεται η πώληση του συνόλου των «Δελταπτέρυγων» στην Γαλλία ώστε αυτή στην συνέχεια να μπορεί να διαχειριστεί μια μεγαλύτερη αγοραπωλησία προς κάποια άλλη χώρα που θα θελήσει να χτίσει τον δικό της στόλο με τα γαλλικά μαχητικά.
Η ελληνική πλευρά έχει στην διάθεσή της μια ιδιαίτερα ανεπτυγμένη υποδομή για την υποστήριξη ιπταμένων με εξομοιωτές, αλλά και των αεροσκαφών, με συλλογές εξειδικευμένων εργαλείων, αναλώσιμα και πολλά άλλα υλικά που σχετίζονται με την συντήρησή τους.
Το τι θα γίνει και με τι είδους τρόπο μπορεί να επιτευχθεί, επαφίεται στις διαπραγματευτικές ικανότητες των αξιωματικών του αρμόδιου κλάδου αλλά και στο τι τελικά θέλουν να πετύχουν οι Γάλλοι για την γραμμή παραγωγής των νεότερων Rafale καθώς ήδη η Armee De L’ Air στοχεύει ν’ αντικαταστήσει τα δικά της Mirage με «ριπές ανέμου», ενώ παράλληλα υπάρχουν κι άλλες παραγγελίες που θα πρέπει να εξυπηρετηθούν.

ΠΗΓΗ https://hellasjournal.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου