Σάββατο 8 Ιουνίου 2024

Η φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» είπε πολλές αλήθειες για την πρόοδο των εργασιών: Τα πλάνα από drones έκρυβαν μηνύματα * FDI ΗΝ- standard 2 δυο χρόνια πιο νωρίς…

Το drone στη συνέντευξη του πρωθυπουργού αποκάλυψε ότι τελικά ο ΚΙΜΩΝ φέρει 32 κελιά για αντιαεροπορικούς πυραύλους ASTER 30 και όχι 16, όπως προβλέπονταν στην αρχική συμφωνία. Πηγή: ERTnews

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ,HELLAS JOURNAL-Αθήνα 

Το drone που «έντυσε» με εναέρια πλάνα την χθεσινή συνέντευξη του πρωθυπουργού στην ERTnews και τον δημοσιογράφο Απόστολο Μαγγιριάδη – συνέντευξη που έγινε πάνω στη φρεγάτα ΚΙΜΩΝ, έδωσε ειδήσεις που μόνο απαρατήρητες δεν πέρασαν.

Και δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο ότι τα πλάνα αυτά προβλήθηκαν από την δημόσια τηλεόραση της Ελλάδας καθώς,  μέσω της μετάδοσης αυτής,  έχει σταλεί ένα διπλό μήνυμα.

Το πρώτο σχετίζεται με την εξ αρχής σημαντική ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος στον ναυτικό αγώνα στο Αιγαίο και την Μεσόγειο ή όπου προτάσσουν τα Εθνικά συμφέροντα της Ελλάδας.

Και το δεύτερο είναι ότι το Πολεμικό Ναυτικό και η διαρκής πίεση που ασκεί με την παρουσία του στην Γαλλική Βρετάνη, φέρνει απτά αποτελέσματα τα οποία μάλιστα ξεπερνούν τις αρχικές συμβατικές υποχρεώσεις της κατασκευάστριας εταιρείας.

Το πλάνο που λέει την αλήθεια είναι αυτό της φωτογραφίας του σημερινού μας ρεπορτάζ και αφορά την πιο σημαντική προσθήκη, αυτή των καταπακτών, για τους αντιαεροπορικούς πυραύλους της FDI, Aster 30.

Ο «ΚΙΜΩΝ», δηλαδή, όταν φτάσει η ώρα να καταπλεύσει στο ναύσταθμο της Σαλαμίνας, λογικά  δεν θα φέρει 16 πυραύλους που αναγράφονταν στην αρχική συμφωνία, αλλά 32.

Και μπορεί η αρχική συμφωνία με την εταιρεία να προέβλεπε ότι η φρεγάτες «ΚΙΜΩΝ» & «ΝΕΑΡΧΟΣ» θα παραδίδονταν στο Πολεμικό Ναυτικό με 16 πυραύλους Aster 30, η εικόνα όμως της 6ης Ιουνίου κατά τη διάρκεια της συνέντευξης του κ.. Μητσοτάκη μαρτυρά ότι στην πράξη και με συνεργατική διάθεση ορισμένα πράγματα αλλάζουν.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι εργασίες υποδομής για την κατασκευή των κελιών που θα φιλοξενούν τους αντιαεροπορικούς πυραύλους της εμβέλειας των 120+ χλμ, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ το ίδιο συμβαίνει σε όλο το εσωτερικό του κύτους του πλοίου.

Τα κάνιστρα δε των πυραύλων είναι μια εργασία που έχει ανατεθεί στην εταιρεία κατασκευής των Aster, με ό,τι αυτό σημαίνει για την πρόοδο που εμφανίζεται στην εικόνα αυτή, αλλά και για την παραγγελία των μακρού πλήγματος πυρομαχικών.

Ήδη από τις αρχές Μαρτίου η Hellasjournal είχε επισημάνει ότι είχαν ξεκινήσει οι εργασίες εγκατάστασης των πρώτων δυο Aster 30 Vertical Launching System, την στιγμή που είχε ολοκληρωθεί και η ενεργοποίηση του CMS.

Παράλληλα, την ίδια περίοδο, το Παρίσι προχωρούσε σε δοκιμές σε πεδίο βολής της Γαλλίας, ακόμη πιο προηγμένων Aster, παρουσία Ελλήνων αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού.

Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι βρισκόμαστε περίπου 4 με 5 μήνες από την έναρξη των θαλάσσιων δοκιμών της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ».

Το λεγόμενο PSIM που περιλαμβάνει όλους τους υπέρ σύγχρονους αισθητήρες έχει ενεργοποιηθεί, αποδίδοντας στο μέγιστο των δυνατοτήτων του κατά τη διάρκεια των ελέγχων. Αρχές Μαρτίου είχαν ξεκινήσει οι εν όρμω δοκιμές με εκτεταμένους ελέγχους και στο σύστημα πρόωσης.

Και το RAM στα πλάνα…

Το drone και οι εικόνες που μεταδόθηκαν μέσω του ERTnews μαρτυρούν επιπλέον ότι σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται και οι εργασίες υποδοχής του συστήματος εγγύς προστασίας RAM των 21 πυραύλων, το οποίο θα φέρουν και οι τρεις FDI HN.

Τα παραπάνω σημαίνουν ότι οι τρεις νέες φρεγάτες που θα παραδοθούν το 2025 και 2026 θα φέρουν όλα τα συστήματα που ήθελε εξ αρχής το πολεμικό ναυτικό και παρά το γεγονός ότι αυτό «εισέβαλε» στο γαλλικό πρόγραμμα, το οποίο έχει διαφορετική διαμόρφωση.

ECM εν όψει…

Κρίσιμο σημείο για την συνέχιση του προγράμματος θεωρούνται οι θαλάσσιες δοκιμές της φρεγάτας «Amiral Ronarc’h» καθώς μέσα από εκεί θα διορθωθούν οι όποιες «παιδικές ασθένειες» παρουσιαστούν στο πλοίο.

Στόχος του ελληνικού κλιμακίου που βρίσκεται στην Γαλλία είναι να εντοπιστούν τυχόν προβλήματα και να ξεκινήσει η διαδικασία επιδιόρθωσης για να κερδίσουν χρόνο στον αγώνα που γίνεται για την on time παράδοση της «ΚΙΜΩΝ».

Και τα βλέμματα πλέον στρέφονται σ’ έναν επιπλέον αγώνα δρόμου που γίνεται σ’ ένα άλλο γεωγραφικό διαμέρισμα της Γαλλίας, για την ολοκλήρωση της κατασκευής του ECM, το οποίο θα είναι πλήρως διαλειτουργικό με το Sea Fire και με κάθε ηλεκτρονικό σύστημα των FDI ΗΝ.

Μάλιστα όπως γίνεται γνωστό το συγκεκριμένο ECM δεν θα είναι μια υπόθεση που αφορά αποκλειστικά τις FDI, αλλά αναμένεται οι Γάλλοι να το εκμεταλλευτούν και για την επικείμενη αναβάθμιση των αντιτορπιλικών Horizon του Marine Nationale.

ΠΗΓΗ https://hellasjournal.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου