Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ είναι το πρώτο υλοποιήσιμο σχέδιο όπως επισημαίνουν στρατιωτικές πηγές. ΠΗΓΗ: Πολεμικό Ναυτικό
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ // HELLAS JOURNAL
«Αν θα υπάρξουν άμεσες ανακοινώσεις κανείς μας δεν το ξέρει. Εμείς είμαστε εδώ για να δίνουμε λύσεις μέσα από τις προτάσεις μας.
Η ανάγκη για την ενίσχυση με νέες μονάδες έχει γίνει κατανοητή. Πότε θα γίνουν ανακοινώσεις και ποια θα είναι η επικοινωνιακή διαχείριση, δεν είναι δική μας αρμοδιότητα.»
Στρατιωτικές πηγές εμφανίζονται πεπεισμένες ότι το αμέσως επόμενο διάστημα «κάτι» θα ανακοινωθεί ως σύγχρονη προσθήκη στον στόλο.
Επιπλέον, πηγές από το ναυτικό επιτελείο επισημαίνουν ότι περιμένουν να δουν τον τρόπο με τον οποίο θα διαχειριστεί η πολιτική ηγεσία και η κυβέρνηση τις κινήσεις που αφορούν την ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύς στο Αιγαίο και την Μεσόγειο.
Μάλιστα τονίζουν ότι όλες οι εξηγήσεις που δόθηκαν πέραν από αναλυτικές, είναι και ιδιαίτερα πειστικές για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο στόλος συνεπεία της δημοσιονομικής κρίσης αλλά και της μετέπειτα αδιαφορίας και αναβλητικότητας πολιτικών αποφάσεων.
Το θέμα της 4ης FDI βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του ναυτικού επιτελείου, διότι όπως λένε οι ίδιες πηγές, πρώτον η Αθήνα θέλει να εκμεταλλευτεί το παράθυρο ευκαιρίας που έχει ανοιχτεί, παρά το γεγονός ότι το δικαίωμα προαίρεσης έχει παρέλθει.
Και δεύτερον θα συμπληρωθεί ένας ικανός αριθμός ψηφιακών κύριων μονάδων που είναι άκρως απαραίτητες στην αντιμετώπιση σύγχρονων και ασύμμετρων απειλών, οι οποίες αναδύονται ολοένα πιο συχνά στην ευρύτερη περιοχή.
Οι Γάλλοι άλλωστε, επισημαίνεται, ότι έχουν δείξει συνέπεια, τόσο στην κατασκευή, όσο και στην ανάπτυξη συστημάτων που έχει ζητήσει το πολεμικό ναυτικό και που το ίδιο το Marine Nationale θέλει και για τις δικές του μονάδες.
Οι ΜΕΚΟ
Στο θέμα των τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ, επικρατεί εκ νέου ένα θολό τοπίο, παρά το γεγονός ότι από το ναυτικό επιτελείο τονίζεται ότι είναι στο τελικό στάδιο η επεξεργασία του τρόπου λύσης του «γόρδιου δεσμού» που έχει δημιουργηθεί σε νομικό επίπεδο.
FDI και φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ εφόσον ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός τους θεωρούνται η βάση για το μέλλον του στόλου, η οποία ενδεχομένως θα ενισχυθεί είτε με κάποιον τύπο κορβετών από εκείνες των «μνηστήρων» ή από τις ευρωκορβέτες.
Σημαντική παράμετρος για το μέλλον του στόλου παραμένουν τα ναυπηγεία και ο έλεγχος που αναμένεται να γίνει από τις αρμόδιες αρχές το 2025.
Αν εκεί δεν υπάρξουν οι επενδύσεις που απαιτούνται ώστε να ληφθούν οι πιστοποιήσεις, τότε τα δεδομένα για το πολεμικό ναυτικό και την Ελλάδα θα παραμείνουν σε καθεστώς «πελάτη», ενώ ακόμη και συμπαραγωγή να υπάρξει αυτή θεωρείται σε πολλά σημεία αμφίβολη.
Τα υποβρύχια
Τα υποβρύχια που θεωρείται ένα πρόγραμμα σταθμός είναι η νεότερη προσπάθεια του ναυτικού επιτελείου για να παροπλίσει μονάδες οι οποίες ενδεχομένως έχουν τόσα χρόνια στο σκαρί τους που θα είχαν λάβει μέρος σε επιχειρήσεις στην Κύπρο.
Το ναυτικό έχει ζητήσει τεχνικά χαρακτηριστικά υποβρυχίων από τουλάχιστον τρεις διαφορετικές εταιρείες για να εξεταστούν από τη Διεύθυνση εξοπλισμών.
Πληροφορίες από στρατιωτικές πηγές επισημαίνουν ότι σε καμία περίπτωση οι συνομιλίες δεν έχουν υπεισέλθει σε συζητήσεις
κατασκευής, τιμών, διαμόρφωσης, υποσκευαστικό έργο κ.ο.κ.
Με άλλα λόγια το πρόγραμμα ενίσχυσης της Διεύθυνσης υποβρυχίων είναι σε «εμβρυϊκό» στάδιο, αλλά η σημαντική παράμετρος είναι ότι γίνεται αποδεκτό ως άμεση ανάγκη του στόλου.
Σε κάθε περίπτωση το ναυτικό έχει ενημερώσει ότι από την συμφωνία και την υπογραφή της σύμβασης για τέσσερα ή έξι υποβρύχια έως την παράδοση του πρώτου απαιτούνται από οκτώ έως δέκα έτη.
Πάντως, παρά τις θετικές ενδείξεις δεν είναι λίγοι και εκείνοι στο ναυτικό που συνεχίζουν και κρατούν «μικρό καλάθι» και όπως λένε οι ίδιοι θα πεισθούν ότι κάτι κινείται μόνο αν ακούσουν τις ανακοινώσεις που θα βγάλουν από τον υπέρ δεκαετή βάλτο τον στόλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου