Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2012

Τα φορτηγά ξανατραβούν χειρόφρενο

Του Δημήτρη Δελεβέγκου από το capital.gr

Απεργία διαρκείας σχεδιάζουν από τις 10 Δεκεμβρίου οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δημόσιας Χρήσης που αντιδρούν στην απελευθέρωση του κλάδου τους, σύμφωνα με όσα προβλέπει το πολυνομοσχέδιο. Σήμερα οι αυτοκινητιστές θα καθορίσουν τη στάση τους, ενώ, προσώρας, αγνοείται εάν τραβήξουν χειρόφρενο και τα βυτιοφόρα. Αυτό πάντως, που είναι βέβαιο είναι ότι στις κινητοποιήσεις δεν θα λάβει μέρος ο κλάδος των φορτηγών - βυτίων.
Τι ίσχυε

Αρχές του περασμένου Νοεμβρίου το υπουργείο Ανάπτυξης ενσωμάτωσε στο πολυνομοσχέδιο ρυθμίσεις με τις οποίες άρονται περιορισμοί που ίσχυαν στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.

Έτσι μέχρι την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου:

- μία μεταφορική επιχείρηση έπρεπε να διαθέτει τουλάχιστον ένα ιδιόκτητο φορτηγό δημόσιας χρήσης προκειμένου να μισθώσει άλλο φορτηγό όχημα,

- ο αριθμός των μισθωμένων φορτηγών οχημάτων μιας μεταφορικής επιχείρησης δεν μπορούσε να υπερβαίνει το διπλάσιο του αριθμού των ιδιόκτητων φορτηγών δημόσιας χρήσης της επιχείρησης,

-  οι μη μεταφορικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες μίσθωναν μόνο φορτηγά ιδιωτικής χρήσης μεικτού βάρους έως έξι τόνων από άλλες μη μεταφορικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες.

Τι άλλαξε

Με τις  ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν μέσω του πολυνομοσχεδίου, ο περιορισμός του ελάχιστου χρόνου μίσθωσης μικρών φορτηγών, έως 3,5 τόνους, από επιχειρήσεις και ιδιώτες καταργήθηκε.

Όπως ανέφερε πριν από ένα μήνα το αρμόδιο υπουργείο, το 2011 με υπουργική απόφαση επετράπη η εκμίσθωση φορτηγών οχημάτων μεικτού βάρους έως 3,5 τόνων από επιχειρήσεις εκμίσθωσης.

Ωστόσο, η συγκεκριμένη ρύθμιση έμεινε «στα χαρτιά» επειδή παρέμενε ο περιορισμός παρέμενε περιορισμός σύμφωνα με τον οποίο η ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης για επιχειρήσεις και για ιδιώτες ήταν τα δύο έτη.

Και αυτό όταν σε Ολλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Βέλγιο, ΗΠΑ, Καναδά, ελαφρά, αλλά και μεγαλύτερα φορτηγά οχήματα, ενοικιάζονται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή και βάσει χιλιομέτρων με σύμβαση.

Χωρίς, δηλαδή, να υπάρχει νομικός περιορισμός, ώστε να εξυπηρετούνται πελάτες που επιθυμούν να μετακινήσουν αντικείμενα, αγορές ειδών ή και οικοσκευές.

Στα βυτιοφόρα

Με τις νέες ρυθμίσεις, μεταξύ άλλων, τα ανεξάρτητα πρατήρια μπορούν να χρησιμοποιούν για τη διακίνηση των προϊόντων τους ιδιόκτητα ή μισθωμένα βυτιοφόρα ανεξαρτήτως χωρητικότητας.

Τούς δόθηκε επίσης, η δυνατότητα να μισθώνουν βυτιοφόρα φορτηγά Δ.Χ., χωρίς τα ανεξάρτητα πρατήρια να απαιτείται να διαθέτουν στην ιδιοκτησία τους βυτιοφόρα. Μάλιστα, τα μισθωμένα αυτά βυτιοφόρα, μπορούν να εισέρχονται στα διυλιστήρια και τις φορολογικές αποθήκες, ώστε να μεταφέρουν καύσιμα με το δικό τους εμπορικό σήμα.

«Κόκκινο πανί» για τους αυτοκινητιστές αποτελεί η δυνατότητα μίσθωσης φορτηγών Δ.Χ. από ιδιώτες και εταιρείες, που δεν έχουν πρόσβαση στο επάγγελμα. Η απελευθέρωση επίσης, του κλάδου, «φοβίζει» τους ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ., που θεωρούν ότι οι «εργοδότες» θα συμπιέζουν το κόμιστρο.

Απεργίες αντίστοιχες του 2010;

Παράγοντες της αγοράς, εκτιμούν ότι οι απεργίες, που προγραμματίζουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ., δεν θα έχουν τη δυναμικότητα του 2010, οπότε «πρωταγωνιστούσε» στα τηλεοπτικά παράθυρα ο τότε πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, Γιώργος Τζωρτζάτος (ΠΣΧΕΜ).

Και αυτό διότι ενδεχόμενη απεργία διαρκείας θα στερούσε την εκτέλεση συμβολαίων μεταφορικού έργου από πολλές εταιρείες-μέλη του ΠΣΧΕΜ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα έσοδα των μεταφορικών εταιρειών.


Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου