Να... εξευμενίσει την εσωτερική κοινή γνώμη αλλά και τους ξένους
δανειστές που αντιδρούν στην μονοσήμαντη επιβάρυνση των πλέον ασθενών
οικονομικών ομάδων, επιχειρεί η κυβέρνηση, φέρνοντας σήμερα για ψήφιση
με διαδικασίες κατεπείγοντος το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου
Οικονομικών.
Με ένα απίστευτο «μπρος-πίσω», αντί να επικυρώνει την ισχύ των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου που επέβαλε η κυβέρνηση το τελευταίο τρίμηνο, το Πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών έρχεται ως ανεξάρτητος νόμος που... «ξήλωνει» ακόμα και διατάξεις που προέβλεπαν οι Πράξεις εκείνες. Έτσι, ενώ η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 31ης Δεκεμβρίου 2012 κατήργησε τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης, το Πολυνομοσχέδιο προβλέπει την επαναφορά του, με στόχο να εισπραχθούν έσοδα 110 εκατ. από «έχοντες και κατέχοντες» αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, σκάφη, πισίνες κλπ.
Με τον τρόπο αυτό όμως η Βουλή καλείται να ψηφίσει και δεκάδες άλλες διατάξεις, που πλήττουν μισθούς και συντάξεις και, αν και είχαν επιβληθεί με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, τώρα πρέπει να ψηφιστούν από τους βουλευτές ως νέος νόμος.
Αλλά και οι δανειστές από τους οποίους περιμένει η χώρα το «πράσινο φως» για την δόση των 9,2 δισ. του Ιανουαρίου (στις 21/1) από το Γιούρογκρουπ και 3,6 δισ. ευρώ (στις 16/1) από το ΔΝΤ, εκφράζουν πλέον τη δυσφορία τους γιατί τα «προαπαιτούμενα» για τις δόσεις θεσπίζονται με τη μορφή Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου αντί νόμων, αλλά και επειδή ανοίγουν με διάφορους τρόπους «παράθυρα» φοροαποφυγής.
Την ίδια ώρα όμως, το Πολυνομοσχέδιο επικυρώνει και την τροποποίηση στην δανειακή σύμβαση που συμφωνήθηκε στις 27 Νοεμβρίου 2012 στο Γιούροκρουπ. Θεσπίζει ως εφαροστέο δίκαιο το βρετανικό (όπως και τα προηγούμενα Μνημόνια), ενώ προβλέπει ρητά ότι:
«Ούτε το δικαιούχο κράτος μέλος, ούτε η Τράπεζα της Ελλάδος, ούτε κανένα από τα αντίστοιχα περιουσιακά τους στοιχεία εξαιρούνται, λόγω εθνικής κυριαρχίας ή για άλλο λόγο, της δικαιοδοσίας, κατάσχεσης-συντηρητικής ή αναγκαστικής εκτέλεσης σε σχέση με οποιοδήποτε ένδικο βοήθημα ή διαδικασία σχετικά με τη σύμβαση τροποποίησης»
Ποιοι θα πληρώσουν το «μάρμαρο»
Τα 110 εκατ. ευρώ της έκτακτης εισφοράς που θα καταργείτο αλλά πλέον μονιμοποιείται, θα πληρώσουν οι 117.377 ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής άνω των 6 μέτρων, 126 με ιδιωτικά αεροπλάνα και ελικόπτερα, 18.330 φορολογούμενοι που διαθέτουν ιδιωτική πισίνα αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες κάτοχοι αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού (άνω των 1.929 κ.ε).
Με άλλη διάταξη επιβάλλεται κλιμακωτός φόρος από 6-10% για εφοπλιστές που φέρνουν στη χώρα μας ναυτιλιακό συνάλλαγμα, για έσοδα 100 εκατ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή όμως, με το Πολυνομοσχέδιο επιβάλλονται σκληρά μέρα για όλους, ενώ αναμένονται και νέα όπως η αύξηση των τιμολογίων της ΔΕΗ, στο πλαίσιο των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η χώρα. Μεταξύ των μέτρων που φέρνει το Πολυνομοσχέδιο, προβλέπονται:
- κατάργηση ή επιμερισμός των δώρων σε μισθούς και συντάξεις.
- "μαχαίρι" στις υψηλές συντάξεις έως 20%. Αν και επιβλήθηκε και εφαρμόζεται ήδη, το μέτρο θα καταπέσει εάν δεν υπερψηφιστεί.
- επικύρωση των αιματηρών περικοπών στα ειδικά μισθολόγια και «κόψιμο» μισθών και συντάξεων υπαλλήλων της Βουλής.
- άρση κάθε ασυλίας –ακόμα και για λόγους «εθνικής κυριαρχίας»- στο πλαίσιο της νέας δανειακής συμφωνίας (που στηρίχτηκε την ανταλλαγή των «κουρεμένων» ομολόγων).
- επιβολή αυστηρών ποινών και σκληρών διαδικασιών για επιχειρήσεις που θα συλλαμβάνονται για φορολογικές παραβάσεις, όπως κατάργηση του ανασταλτικού χαρακτήρα της προσφυγής στα δικαστήρια, πρόσθετο φόρο σε επιτηδευματίες για περισσότερες από 10 περιπτώσεις παραβάσεων,
- στον «ειδικό λογαριασμό» για το χρέος θα μεταφέρονται, εκτός από τα έσοδα από αποκρατικοποιήσεις, και τα έσοδα από τα μερίσματα που εισπράττει το Δημόσιο από τις συμμετοχές του σε κρατικές εταιρίες και οργανισμούς.
- στην Ενιαία Αρχή Πληρωμών θα ενταχθεί μέχρι 30 Απριλίου και η μισθοδοσία του εφημεριακού κλήρου και των εκκλησιαστικών υπαλλήλων.
- Κατάργηση της οικονομικής αυτοτέλειας δήμων με χρέη.
- Αναστολή προσλήψεων, υποχρεωτικές μετατάξεις υπαλλήλων κλπ στους ΟΤΑ.
- από 1ης Ιανουαρίου 2014 δεν επιτρέπεται ο δανεισμός των φορέων για άλλους πλην αναπτυξιακούς σκοπούς.
ΠΗΓΗ protothema
Με ένα απίστευτο «μπρος-πίσω», αντί να επικυρώνει την ισχύ των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου που επέβαλε η κυβέρνηση το τελευταίο τρίμηνο, το Πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών έρχεται ως ανεξάρτητος νόμος που... «ξήλωνει» ακόμα και διατάξεις που προέβλεπαν οι Πράξεις εκείνες. Έτσι, ενώ η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 31ης Δεκεμβρίου 2012 κατήργησε τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης, το Πολυνομοσχέδιο προβλέπει την επαναφορά του, με στόχο να εισπραχθούν έσοδα 110 εκατ. από «έχοντες και κατέχοντες» αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, σκάφη, πισίνες κλπ.
Με τον τρόπο αυτό όμως η Βουλή καλείται να ψηφίσει και δεκάδες άλλες διατάξεις, που πλήττουν μισθούς και συντάξεις και, αν και είχαν επιβληθεί με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, τώρα πρέπει να ψηφιστούν από τους βουλευτές ως νέος νόμος.
Αλλά και οι δανειστές από τους οποίους περιμένει η χώρα το «πράσινο φως» για την δόση των 9,2 δισ. του Ιανουαρίου (στις 21/1) από το Γιούρογκρουπ και 3,6 δισ. ευρώ (στις 16/1) από το ΔΝΤ, εκφράζουν πλέον τη δυσφορία τους γιατί τα «προαπαιτούμενα» για τις δόσεις θεσπίζονται με τη μορφή Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου αντί νόμων, αλλά και επειδή ανοίγουν με διάφορους τρόπους «παράθυρα» φοροαποφυγής.
Την ίδια ώρα όμως, το Πολυνομοσχέδιο επικυρώνει και την τροποποίηση στην δανειακή σύμβαση που συμφωνήθηκε στις 27 Νοεμβρίου 2012 στο Γιούροκρουπ. Θεσπίζει ως εφαροστέο δίκαιο το βρετανικό (όπως και τα προηγούμενα Μνημόνια), ενώ προβλέπει ρητά ότι:
«Ούτε το δικαιούχο κράτος μέλος, ούτε η Τράπεζα της Ελλάδος, ούτε κανένα από τα αντίστοιχα περιουσιακά τους στοιχεία εξαιρούνται, λόγω εθνικής κυριαρχίας ή για άλλο λόγο, της δικαιοδοσίας, κατάσχεσης-συντηρητικής ή αναγκαστικής εκτέλεσης σε σχέση με οποιοδήποτε ένδικο βοήθημα ή διαδικασία σχετικά με τη σύμβαση τροποποίησης»
Ποιοι θα πληρώσουν το «μάρμαρο»
Τα 110 εκατ. ευρώ της έκτακτης εισφοράς που θα καταργείτο αλλά πλέον μονιμοποιείται, θα πληρώσουν οι 117.377 ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής άνω των 6 μέτρων, 126 με ιδιωτικά αεροπλάνα και ελικόπτερα, 18.330 φορολογούμενοι που διαθέτουν ιδιωτική πισίνα αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες κάτοχοι αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού (άνω των 1.929 κ.ε).
Με άλλη διάταξη επιβάλλεται κλιμακωτός φόρος από 6-10% για εφοπλιστές που φέρνουν στη χώρα μας ναυτιλιακό συνάλλαγμα, για έσοδα 100 εκατ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή όμως, με το Πολυνομοσχέδιο επιβάλλονται σκληρά μέρα για όλους, ενώ αναμένονται και νέα όπως η αύξηση των τιμολογίων της ΔΕΗ, στο πλαίσιο των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η χώρα. Μεταξύ των μέτρων που φέρνει το Πολυνομοσχέδιο, προβλέπονται:
- κατάργηση ή επιμερισμός των δώρων σε μισθούς και συντάξεις.
- "μαχαίρι" στις υψηλές συντάξεις έως 20%. Αν και επιβλήθηκε και εφαρμόζεται ήδη, το μέτρο θα καταπέσει εάν δεν υπερψηφιστεί.
- επικύρωση των αιματηρών περικοπών στα ειδικά μισθολόγια και «κόψιμο» μισθών και συντάξεων υπαλλήλων της Βουλής.
- άρση κάθε ασυλίας –ακόμα και για λόγους «εθνικής κυριαρχίας»- στο πλαίσιο της νέας δανειακής συμφωνίας (που στηρίχτηκε την ανταλλαγή των «κουρεμένων» ομολόγων).
- επιβολή αυστηρών ποινών και σκληρών διαδικασιών για επιχειρήσεις που θα συλλαμβάνονται για φορολογικές παραβάσεις, όπως κατάργηση του ανασταλτικού χαρακτήρα της προσφυγής στα δικαστήρια, πρόσθετο φόρο σε επιτηδευματίες για περισσότερες από 10 περιπτώσεις παραβάσεων,
- στον «ειδικό λογαριασμό» για το χρέος θα μεταφέρονται, εκτός από τα έσοδα από αποκρατικοποιήσεις, και τα έσοδα από τα μερίσματα που εισπράττει το Δημόσιο από τις συμμετοχές του σε κρατικές εταιρίες και οργανισμούς.
- στην Ενιαία Αρχή Πληρωμών θα ενταχθεί μέχρι 30 Απριλίου και η μισθοδοσία του εφημεριακού κλήρου και των εκκλησιαστικών υπαλλήλων.
- Κατάργηση της οικονομικής αυτοτέλειας δήμων με χρέη.
- Αναστολή προσλήψεων, υποχρεωτικές μετατάξεις υπαλλήλων κλπ στους ΟΤΑ.
- από 1ης Ιανουαρίου 2014 δεν επιτρέπεται ο δανεισμός των φορέων για άλλους πλην αναπτυξιακούς σκοπούς.
ΠΗΓΗ protothema
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου