Μια καλή ευκαιρία για απόκτηση επιτέλους από τους Έλληνες
Πεζοναύτες τεθωρακισμένων αμφίβιων οχημάτων, προσφέρεται από δύο
προγράμματα φαινομενικά άσχετα μεταξύ τους. Το ένα είναι το πρόγραμμα
αντικατάστασης των αμερικανικών AAV-7 στις ΗΠΑ και το δεύτερο είναι το
πρόγραμμα των SHORADS που οπως φαίνεται, όποτε καταλήξει, θα κατακυρωθεί
στην Ρωσία
Το AAV-7 έχει συμμετάσχει σε επιχειρήσεις από το Βιετνάμ μέχρι το Ιράκ σε όλα τα πεδία μαχών που πολέμησαν οι αμερικανοί Πεζοναύτες αλλά πλέον το όχημα θεωρείται ξεπερασμένο ιδίως στον τομέα της θωράκισης όπου αποδεδειγμένα υστερεί έναντι νεότερων σχεδιάσεων.
Αντίθετα το ζήτημα του νέου αμφίβιου τεθωρακισμένου Expeditionary Fighting Vehicle αναβλήθηκε επανειλημμένως. Με εκτιμώμενο κόστος 17 εκ $ ανά μονάδα ήταν αδύνατον να αντικαταστήσουν το στόλο των 1000 περίπου AAV-7 μέχρι που τελικά το πρόγραμμα ακυρώθηκε οριστικά στις αρχές του 2011, αλλά τώρα προχωρά ταχύτατα.
Στην Ελλάδα οι Έλληνες πεζοναύτες διανύουν τη δική τους.. Οδύσσεια στην αναζήτηση ενός αμφίβιου τεθωρακισμένου που θα τους απαλλάξει από τα εντελώς απαρχαιωμένα ΑΒΑΚ που χρονολογούνται από το Β ΠΠ.
Με το πρόγραμμα να έχει προτεραιότητα στο πλαίσιο υλοποίησης εξοπλιστικών προγραμμάτων σε ΕΜΠΑΕ εδώ και περίπου μια δεκαετία, δεν μπόρεσε ποτέ να φτάσει σε φάση υλοποίησης αποστερώντας στην 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών τη δυνατότητα να κινηθεί από τα πλοία της στην ακτή απόβασης.
Απεναντίας συνεχίζει μέχρι σήμερα να πραγματοποιεί κλασικές αμφίβιες επιχειρήσεις με ΑΒΑΚ οι οποίες είναι αργοκίνητες, αναξιόπιστες και δεν προσφέρουν κανενός είδους προστασία σε εχθρικά πυρά για το προσωπικό που μεταφέρουν.
Το πρόγραμμα απόκτησης BMP-3 το οποίο είχε επιλεγεί για τον εξοπλισμό της 32 ΤΑΞ/ΠΝ αλλά και των Μηχανοκίνητων Μεραρχιών Πεζικού του ΕΣ, ανακοινώθηκε τον Δεκέμβριο του 2007 από το ΚΥΣΕΑ, αλλά δεν ευοδώθηκε.
Σήμερα σε αντικατάσταση των BMP-3HEL, τουλάχιστον μερικώς, έχει προταχθεί η προμήθεια συστημάτωγν SHORADS για την αντικατάσταση των παλαιών OSA A/K
Η απαίτηση για προμήθεια νέων συστημάτων εγγύς αεράμυνας SHORADS για τον ΕΣ, ήδη συνδυάζεται από το ΓΕΣ με την προμήθεια μικρού αριθμού BMP-3, αλλά ως αντισταθμιστικά με δεδομένο ότι τα οχήματα είναι τα μόνα που μπορούν να παραδοθούν σε μικρό χρονικό διάστημα στην Ελλάδα.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση οι Έλληνες πεζοναύτες πρέπει να αποκτήσουν επειγόντως αμφίβιο τεθωρακισμένο, από όπου και όποιο κρίνουν ότι είναι συμφερότερο επιχειρησιακά ΓΕΣ και ΓΕΕΘΑ.
Με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις να αυξάνονται γεωμετρικά μετά την επέκταση των ελληνικών συμφερόντων λόγω της ΑΟΖ στην Αν. Μεσόγειο, οι δυνάμεις ταχείας αντίδρασης (στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι έλληνες Πεζοναύτες) έχουν προτεραιότητα σε ενίσχυση μέσων και δυνατοτήτων, οι οποίες έχουν συσσωρευτεί και αναμένεται να κορυφωθούν την επόμενη 5ετία λόγω, απαξίωσης των χρησιμοποιούμενων μέσων (ΑΒΑΚ) που χρησιμοποιούνται σήμερα για τη μεταφορά των ελλήνων πεζοναυτών στις αμφίβιες επιχειρήσεις.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
ΠΗΓΗ defencenet
Το AAV-7 έχει συμμετάσχει σε επιχειρήσεις από το Βιετνάμ μέχρι το Ιράκ σε όλα τα πεδία μαχών που πολέμησαν οι αμερικανοί Πεζοναύτες αλλά πλέον το όχημα θεωρείται ξεπερασμένο ιδίως στον τομέα της θωράκισης όπου αποδεδειγμένα υστερεί έναντι νεότερων σχεδιάσεων.
Αντίθετα το ζήτημα του νέου αμφίβιου τεθωρακισμένου Expeditionary Fighting Vehicle αναβλήθηκε επανειλημμένως. Με εκτιμώμενο κόστος 17 εκ $ ανά μονάδα ήταν αδύνατον να αντικαταστήσουν το στόλο των 1000 περίπου AAV-7 μέχρι που τελικά το πρόγραμμα ακυρώθηκε οριστικά στις αρχές του 2011, αλλά τώρα προχωρά ταχύτατα.
Στην Ελλάδα οι Έλληνες πεζοναύτες διανύουν τη δική τους.. Οδύσσεια στην αναζήτηση ενός αμφίβιου τεθωρακισμένου που θα τους απαλλάξει από τα εντελώς απαρχαιωμένα ΑΒΑΚ που χρονολογούνται από το Β ΠΠ.
Με το πρόγραμμα να έχει προτεραιότητα στο πλαίσιο υλοποίησης εξοπλιστικών προγραμμάτων σε ΕΜΠΑΕ εδώ και περίπου μια δεκαετία, δεν μπόρεσε ποτέ να φτάσει σε φάση υλοποίησης αποστερώντας στην 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών τη δυνατότητα να κινηθεί από τα πλοία της στην ακτή απόβασης.
Απεναντίας συνεχίζει μέχρι σήμερα να πραγματοποιεί κλασικές αμφίβιες επιχειρήσεις με ΑΒΑΚ οι οποίες είναι αργοκίνητες, αναξιόπιστες και δεν προσφέρουν κανενός είδους προστασία σε εχθρικά πυρά για το προσωπικό που μεταφέρουν.
Το πρόγραμμα απόκτησης BMP-3 το οποίο είχε επιλεγεί για τον εξοπλισμό της 32 ΤΑΞ/ΠΝ αλλά και των Μηχανοκίνητων Μεραρχιών Πεζικού του ΕΣ, ανακοινώθηκε τον Δεκέμβριο του 2007 από το ΚΥΣΕΑ, αλλά δεν ευοδώθηκε.
Σήμερα σε αντικατάσταση των BMP-3HEL, τουλάχιστον μερικώς, έχει προταχθεί η προμήθεια συστημάτωγν SHORADS για την αντικατάσταση των παλαιών OSA A/K
Η απαίτηση για προμήθεια νέων συστημάτων εγγύς αεράμυνας SHORADS για τον ΕΣ, ήδη συνδυάζεται από το ΓΕΣ με την προμήθεια μικρού αριθμού BMP-3, αλλά ως αντισταθμιστικά με δεδομένο ότι τα οχήματα είναι τα μόνα που μπορούν να παραδοθούν σε μικρό χρονικό διάστημα στην Ελλάδα.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση οι Έλληνες πεζοναύτες πρέπει να αποκτήσουν επειγόντως αμφίβιο τεθωρακισμένο, από όπου και όποιο κρίνουν ότι είναι συμφερότερο επιχειρησιακά ΓΕΣ και ΓΕΕΘΑ.
Με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις να αυξάνονται γεωμετρικά μετά την επέκταση των ελληνικών συμφερόντων λόγω της ΑΟΖ στην Αν. Μεσόγειο, οι δυνάμεις ταχείας αντίδρασης (στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι έλληνες Πεζοναύτες) έχουν προτεραιότητα σε ενίσχυση μέσων και δυνατοτήτων, οι οποίες έχουν συσσωρευτεί και αναμένεται να κορυφωθούν την επόμενη 5ετία λόγω, απαξίωσης των χρησιμοποιούμενων μέσων (ΑΒΑΚ) που χρησιμοποιούνται σήμερα για τη μεταφορά των ελλήνων πεζοναυτών στις αμφίβιες επιχειρήσεις.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
ΠΗΓΗ defencenet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου