Θεωρεί ότι θίγει μόνο τους προνομιούχους - Δεν θα επαναλάμβανε τις
"πενταροδεκάρες" αν ήξερε το θόρυβο που έγινε στα ΜΜΕ - Απο τους
υπολογισμούς προκύπτει ότι ο ΦΠΑ στα 7.000 ευρώ δεν είναι 500 αλλά 910
ευρώ, αν εφαρμοστεί τελικά ο συντελεστής 13% - Για τα κενά στα δημόσια
σχολεία είπε θα γίνουν προσλήψεις
Στο ζήτημα του ΦΠΑ στην ιδιωτική
εκπαίδευση αλλά και τα κενά στα δημόσια σχολεία αναφέρθηκε ο υπουργός
Παιδείας, Νίκος Φίλης, σε πρωινές δηλώσεις του.«Δεν θέλω να μπούμε στο δίλημμα 23% η 0%. Δεν έχω τέτοιες πληροφορίες από την Τρόικα. Δε μιλάω εγώ για τα οικονομικά μαζί τους. Αν το βάλει θα το δούμε», δήλωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, ο οποίος σημείωσε ωστόσο ότι σε καμία άλλη χώρα της ΕΕ δεν υπάρχει τόσο εκτεταμένο δίκτυο στην ιδιωτική εκπαίδευση πάσης φύσεως.
Για τις πρόσφατες δηλώσεις του , περί «πενταροδεκάρων» για το ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση, ο κύριος Φίλης επανέλαβε ότι δεν θα το επαναλάμβανε αν ήξερε τι θα επακολουθήσει στα μέσα.
«Ουδείς αναμάρτητος - είμαι ειλικρινής όμως. Δεν μ ' αρέσουν οι κομψευόμενες διατυπώσεις αλλά η ουσία», παραδέχτηκε για να διερωτηθεί. «Όταν κάποιος μπορεί να δώσει 7000 το χρόνο στριμώχνεται για αλλά 500;»
Βέβαια ο υπουργός Παιδείας έκανε λάθος στον υπολογισμό αφού το 13% ΦΠΑ στα 7000 ευρώ είναι 910 ευρώ και αν ο ΦΠΑ πάει στο 23% όπως θέλει η Τρόικα το ποσό του ΦΠΑ για δίδακτρα ύψους 7000 ευρώ ανεβαίνει στα 1610 ευρώ .
Ο Νίκος Φίλης σε συνέντευξη του στο MEGA , χαρακτήρισε, μεταξύ άλλων, «κοινωνική επιλογή» τα ιδιωτικά σχολεία, τα οποία διαχώρισε από τα φροντιστήρια της γειτονιάς, όπως χαρακτηριστικά τόνισε, αναφερόμενος στο δικαίωμα εκμάθησης τουλάχιστον μίας ξένης γλώσσας.
Επεσήμανε δε, ότι η Πολιτεία δεν είναι δυνατόν να εξυπηρετεί τον δογματισμό που θέλει τα ιδιωτικά σχολεία να είναι καλά και τα δημόσια κακά, λέγοντας πως πρόκειται για «στρέβλωση», καθώς τα ποσά που δίνονται στην ιδιωτική εκπαίδευση, στην Ελλάδα, είναι μεγάλα και επί της ουσίας ακυρώνουν τον όρο «δωρεάν παιδεία». Είπε επίσης, ότι στόχος είναι η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, ωστόσο έκανε... ντρίπλα όταν ρωτήθηκε για τη μείωση των πόρων που προβλέπονται για την παιδεία στον προϋπολογισμό του Κράτους.
«Δεν γίνεται να εξυπηρετήσουμε έναν δογματισμό, που λέει ότι όλα τα ιδιωτικά είναι καλά και όλα τα δημόσια όχι. Θεωρούμε κακό το δημόσιο και καλό το ιδιωτικό. Είναι λάθος η αντιστροφή των προτεραιοτήτων. Μακάρι να έχουμε 20.000 παιδιά περισσότερα παιδιά στα δημόσια. Υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει εκπαίδευση. Να αναβαθμιστεί το δημόσιο σχολείο» δήλωσε ο Νίκος Φίλης και συνέχισε: «Δεν είπα να πάρει ο γονιός το παιδί από το ιδιωτικό. Θέλουμε πιο αξιόπιστο και αναβαθμισμένο δημόσιο σχολείο. Τα χρήματα που δίνονται για την ιδιωτική εκπαίδευση, είναι στρέβλωση. Με αυτόν τον τρόπο, η δωρεάν παιδεία δεν είναι δωρεάν. Η αναβάθμιση του δημοσίου σχολείου, σημαίνει και χρήματα».
Ο Νίκος Φίλης αναφέρθηκε στην εικόνα που έχει διαμορφώσει ο κόσμος για το δημόσιο σχολείο:
«Η εικόνα που έχει ο μέσος Έλληνας είναι μίας διαλυμένης παιδείας; Αδικείται η δημόσια εκπαίδευση και αυτός ένας από τους λόγους που στέλνουν τα παιδιά στο ιδιωτικό. Αποτελεί κοινωνική επιλογή το ιδιωτικό σχολείο. Το φροντιστήριο της γειτονιάς είναι διαφορετική περίπτωση».
Αναφορά έγινε και στα κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν στα δημόσια σχολεία. Ο Νίκος Φίλης αποκάλυψε ότι με τροπολογία μεταφέρονται από άλλους τομείς χρήματα, ώστε να γίνουν 2.000 ακόμα προσλήψεις καθηγητών και δασκάλων: «Κάθε χρόνο την τελευταία επταετία, υπάρχουν προβλήματα. Στις 12 Σεπτεμβρίου πρέπει όλοι οι δάσκαλοι να είναι στα πόστα τους. Να μας εγκαλέσετε γι' αυτό, θα το δεχτώ. Πρέπει να κάνουμε μόνιμες προσλήψεις. Θα υπάρξει δραστικότατη μείωση των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών. Σήμερα είναι 4.000 είναι αποσπασμένοι, ενώ 25.000 πήραν σύνταξη την τελευταία πενταετία. Δεν υπόσχομαι τίποτα. Είναι στόχος του υπουργείου να ξέρουμε 31 Μαΐου ποια είναι τα κενά. Θα κριθούμε, δεν υπόσχομαι να χτίσω γεφύρια. Υπάρχει θέμα ορισμού τι σημαίνει κενό. Θα γίνουν 2.000 προσλήψεις ακόμη. Μεταφέρουμε από αλλού πόρους με τροπολογία».
ΠΗΓΗ protothema
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου