Του Ν. Λυγερού
Όσο και παράξενο να φαίνεται η ρομποτική δεν είναι μόνο μία επιστήμη μεταξύ άλλων, διότι είναι και τρόπος σκέψης. Από την κατασκευή και τον προγραμματισμό, ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι πρόκειται για μία δημιουργία ενός παράλληλου κόσμου κι αν αυτός είναι εφοδιασμένος με μία τεχνητή νοημοσύνη που βασίζεται όλο και περισσότερο στα βαθιά νευρωνικά δίκτυα, τότε μιλάμε πραγματικά για μια καινοτομία τόσο για τη μεθοδολογία, όσο και για την ολιστική προσέγγιση. Η ρομποτική δεν είναι απλώς ένα εξελιγμένο εργαλείο που αποτελεί την επέκταση του χεριού μας και μόνο. Η ρομποτική είναι μια μορφή επέκτασης της νοόσφαιρας μας, διότι έχει άμεση σχέση με τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε τον κόσμο στον οποίο ζούμε και ταυτόχρονα με αυτόν τον οποίο οραματιζόμαστε. Επίσης, μέσω της Έξυπνης Παιδείας η Ρομποτική αποκτά ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο, αφού επιτρέπει στους μικρούς ανθρώπους να ελέγξουν άμεσα την υλοποίηση της μοντελοποίησής τους και δεν έχουν ανάγκη να περιμένουν κάποιο θεωρητικό αποτέλεσμα να κινηθούν. Έτσι έχουν στη διάθεση τους ένα κατασκευαστικό αποδεικτικό τρόπο σκέψης για να διαμορφώσουν την άποψη τους για τον κόσμο και το άμεσο περιβάλλον τους. Η ρομποτική αλλάζει και την προσέγγιση που έχουμε για τις σχέσεις και ειδικά τις ανθρώπινες. Διότι μέσω του διαλόγου μηχανής και ανθρώπου κατανοούμε ακόμα πιο βαθιά πώς λειτουργούμε και με τους άλλους, όχι μόνο την ώρα της επίλυσης ενός προβλήματός τους, αλλά και στην ίδια τη ζωή μας. Μ’ αυτήν την έννοια η ρομποτική αποτελεί μια αλλαγή κύκλου για την ανθρώπινη σκέψη που βλέπει δύο νοημοσύνες.
Όσο και παράξενο να φαίνεται η ρομποτική δεν είναι μόνο μία επιστήμη μεταξύ άλλων, διότι είναι και τρόπος σκέψης. Από την κατασκευή και τον προγραμματισμό, ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι πρόκειται για μία δημιουργία ενός παράλληλου κόσμου κι αν αυτός είναι εφοδιασμένος με μία τεχνητή νοημοσύνη που βασίζεται όλο και περισσότερο στα βαθιά νευρωνικά δίκτυα, τότε μιλάμε πραγματικά για μια καινοτομία τόσο για τη μεθοδολογία, όσο και για την ολιστική προσέγγιση. Η ρομποτική δεν είναι απλώς ένα εξελιγμένο εργαλείο που αποτελεί την επέκταση του χεριού μας και μόνο. Η ρομποτική είναι μια μορφή επέκτασης της νοόσφαιρας μας, διότι έχει άμεση σχέση με τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε τον κόσμο στον οποίο ζούμε και ταυτόχρονα με αυτόν τον οποίο οραματιζόμαστε. Επίσης, μέσω της Έξυπνης Παιδείας η Ρομποτική αποκτά ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο, αφού επιτρέπει στους μικρούς ανθρώπους να ελέγξουν άμεσα την υλοποίηση της μοντελοποίησής τους και δεν έχουν ανάγκη να περιμένουν κάποιο θεωρητικό αποτέλεσμα να κινηθούν. Έτσι έχουν στη διάθεση τους ένα κατασκευαστικό αποδεικτικό τρόπο σκέψης για να διαμορφώσουν την άποψη τους για τον κόσμο και το άμεσο περιβάλλον τους. Η ρομποτική αλλάζει και την προσέγγιση που έχουμε για τις σχέσεις και ειδικά τις ανθρώπινες. Διότι μέσω του διαλόγου μηχανής και ανθρώπου κατανοούμε ακόμα πιο βαθιά πώς λειτουργούμε και με τους άλλους, όχι μόνο την ώρα της επίλυσης ενός προβλήματός τους, αλλά και στην ίδια τη ζωή μας. Μ’ αυτήν την έννοια η ρομποτική αποτελεί μια αλλαγή κύκλου για την ανθρώπινη σκέψη που βλέπει δύο νοημοσύνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου