ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ//HELLAS JOURNAL
Το επιχειρησιακό πλάνο συνεργασίας ΕΑΒ – Πολεμικής Αεροπορίας λέει ότι στο τέλος της χρονιάς η πρώτη μοίρα με F-16 Viper θα έχει διαθέσιμα 22 μαχητικά.
Στο διάστημα αυτό, στο υπόστεγο αναβάθμισης των F-16 δίνεται η μεγάλη μάχη, το εθνικό στοίχημα της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας με τον χρόνο για την απόδοση άλλων 15 μαχητικών, καθώς ήδη η 343 Μοίρα έχει ήδη 5 «οχιές».
Στα 22 αεροσκάφη συμπεριλαμβάνεται κι αυτό που βρίσκεται ως πρωτότυπο στις Ηνωμένες Πολιτείες και παραμένει για δοκιμές.
Και μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου, όπως λέγεται τόσο από την Αεροπορία, όσο κι από την ΕΑΒ το 6ο F-16 Viper θα απογειωθεί κι αυτό για την 115 Πτέρυγα Μάχης.
- Την ίδια στιγμή όπως όλα δείχνουν, το αυστηρό χρονοδιάγραμμα που τέθηκε εξ αρχής στους Γάλλους φέρνει στην ώρα τους τα νέα Rafale F3R.
Στις 31 Ιανουαρίου και στις 12 Φεβρουαρίου δυο «ριπές» θα προσγειωθούν στην 114 αεροπορική βάση και θα σταθμεύσουν στην πίστα της 332 Μοίρας «Γεράκι», αυξάνοντας τον αριθμό σε 12.
Εφόσον όλα συνεχίσουν να κυλούν με τον ίδιο ακριβώς ρυθμό, η Πολεμική Αεροπορία στα τέλη του 2023 θα διαθέτει 40 συνολικά μαχητικά, πλήρως διαλειτουργικά μεταξύ τους, όπως και με άλλα συστήματα των Ενόπλων Δυνάμεων.
Και ίσως είναι η πρώτη φορά που η Πολεμική Αεροπορία απολαμβάνει την αξία της ομοιομορφίας, τουλάχιστον σ’ ό,τι έχει να κάνει με την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ δυο διαφορετικών τύπων αεροσκαφών τα οποία ξεπερνούν τεχνολογικά την τέταρτη γενιά μαχητικών και που μπορούν να εκμεταλλευτούν ακόμη καλύτερα το βεληνεκές των όπλων τους, ιδίως αυτά της εναέριας μάχης.
Η νέα εποχή στον αεροπορικό στόλο, όπως σημειώνεται από τους χρήστες, φέρνει και οφέλη στον ήδη υπάρχοντα οπλισμό των αεροσκαφών, καθώς ξεπερνούν την 4,5 γενιά, πλησιάζοντας την εικόνα που βλέπει ένας ιπτάμενος της 5ης, δηλαδή του F-35 στα οποία αναφέρθηκε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το υπόστεγο της ΕΑΒ και που αποτελούν τον τρίτο πόλο στο άλμα της αεροπορίας.
Άλλωστε όπως εξηγούν όσοι γνωρίζουν τα συστήματα, τουλάχιστον σ’ ότι έχει να κάνει με το F-16 Viper, μόνο το ραντάρ του φέρει κοινά στοιχεία με εκείνα του stealth μαχητικού της τάξης του 70%.
Η περιδίνηση της Άγκυρας
Μέσα σε λίγες ώρες το εθνικό συμβούλιο ασφαλείας της Τουρκίας προσέθεσε στην ατζέντα, τους «προβληματισμούς» που έχει το τουρκικό επιτελείο για το εξοπλιστικό πακέτο της Ελλάδας.
Οι Τούρκοι ιπτάμενοι, αρκετοί από αυτούς που έχουν γλυτώσει από τη φυλακή, έχουν σπουδές σε σχολεία στο εξωτερικό κυρίως στις ΗΠΑ και μελετώντας το αντικείμενό τους, αντιλαμβάνονται ότι σε πραγματικές συνθήκες, με απελευθερωμένους κανόνες εμπλοκής, τα δεδομένα για την TuAF λένε ότι καλύτερα να μην εξέλθει δυτικά του FIR της Τουρκίας.
Η ύπαρξη του ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA παραμένει κάτι άγνωστο στους Τούρκους πιλότους.
Όμως από την μελέτη και μόνο των εγχειριδίων ή μέσα από συνομιλίες με συναδέλφους τους της συμμαχίας, μαθαίνουν για τα πλεονεκτήματα και το «δικαίωμα» του πρώτου χτυπήματος από την στιγμή που πρώτος ο ιπτάμενος με ενός Viper ή ενός Rafale βλέπει τον εχθρό και βάλλει εναντίον του.
Η ηλεκτρονική σάρωση που κάνει το συγκεκριμένο ραντάρ και η ταυτόχρονη επιλογή στόχων σε ξηρά θάλασσα και αέρα, ξεκαθαρίζει την εικόνα και απαντά στα ερωτήματα, που βρίσκεται ο αντίπαλος, τι αριθμητική σύνθεση έχει και ποια είναι η διάταξη μάχης του αντίπαλου σχηματισμού ή δυνάμεων.
Ο δε τρόπος που δίδεται η πληροφορία είναι τέτοιος που ο ιπτάμενος δεν χρειάζεται να ξοδέψει χρόνο για να αποσαφηνίσει την εικόνα τακτικής κατάστασης.
Και τότε δύναται να κάνει μέχρι και ανάθεση στόχου σε άλλα αεροσκάφη που βρίσκονται στον σχηματισμό, χωρίς καν να χρησιμοποιήσει φωνητική εντολή, αθόρυβα…
ΠΗΓΗ hellasjournal
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου