Ένα από τα σενάρια είναι η απόκτηση μόνο των μεταχειρισμένων βρετανικών EuroFighter Tranche-1 και η αναβάθμιση τους στο επίπεδο Tranche-3. Αυτό το σενάριο θα συνοδευτεί από πιθανή θετική εξέλιξη στο τουρκικό αίτημα για την προμήθεια 40 νέων F-16 Viper και την αναβάθμιση 79 εν υπηρεσία F-16 στο επίπεδο Viper. Το δεύτερο σενάριο προβλέπει την απόκτηση νέων και μεταχειρισμένων βρετανικών EuroFighter και αναβάθμιση των μεταχειρισμένων σε Tranche-3. Το δεύτερο σενάριο αφορά στην περίπτωση άρνησης των ΗΠΑ να εγκρίνουν το τουρκικό αίτημα για τα F-16. Ωστόσο, και για τα δύο σενάρια υπάρχουν αγκάθια. Το πρώτο είναι η ανάγκη δημιουργίας γραμμής αναβάθμισης των μεταχειρισμένων αεροσκαφών στην TAI.
Το δεύτερο είναι ο διαθέσιμος αριθμός των μεταχειρισμένων Eurofighter κι αν αξίζει επένδυση σ’ αυτά. To Σεπτέμβριο του 2021 το βρετανικό Υπουργείο Άμυνας επιβεβαίωσε ότι από τα 53 EuroFighter Tranche-1 θα διατηρηθούν σε υπηρεσία 30 (20 επιχειρησιακά και 10 σε εφεδρεία) και θα αποσυρθούν 23 μέχρι το 2025. Αρχική πρόθεση της Μεγάλης Βρετανίας ήταν να αντικαταστήσει και τα 53 EuroFighter Tranche-1 με ισάριθμα νεότερης έκδοσης, αλλά το κόστος κρίθηκε μεγάλο. Τα EuroFighter Tranche-1 που θα παραμείνουν σε ενεργό υπηρεσία θα επιχειρούν αποκλειστικά σε ρόλο αεράμυνας καθώς και η αναβάθμιση τους έχει κριθεί δαπανηρή. Υπενθυμίζουμε ότι στις αρχές Νοεμβρίου του 2019 η Γερμανία ανακοίνωσε την απόσυρση 38 EuroFighter Tranche-1, ενώ στις αρχές Νοεμβρίου του 2020 ανακοινώθηκε η απόφαση απόκτησης 38 νέων EuroFighter Tranche-3 για την αντικατάσταση των ισάριθμων EuroFighter Tranche-1 που θα αποσυρθούν.
ΠΗΓΗ defencereview
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου