Ο γάλλος υπουργός Παιδείας Γκαμπριέλ Ατάλ δήλωσε σήμερα πως τάσσεται υπέρ της δοκιμαστικής χρήσης στολής ή της επιβολής ενδυματολογικού κώδικα στα σχολεία, καθώς συνεχίζεται η συζήτηση για την απαγόρευση στα δημόσια σχολεία της αμπάγια - ενός φαρδιού ολόσωμου ενδύματος που φορούν μερικές μουσουλμάνες.
Οι στολές έχουν πάψει από το 1968 να είναι υποχρεωτικές στα γαλλικά σχολεία, όμως επανέρχονται τακτικά στην πολιτική ατζέντα, συχνά υπό την πίεση συντηρητικών και ακροδεξιών πολιτικών.
Ο Ατάλ, ο οποίος ανακοίνωσε την απαγόρευση της αμπάγια την περασμένη εβδομάδα, δήλωσε στον τηλεοπτικό σταθμό BFM TV πως θα ανακοινώσει μέσα στο φθινόπωρο ένα χρονοδιάγραμμα για τη δοκιμαστική χρήση σχολικών στολών στα σχολεία που θα συμφωνήσουν να συμμετάσχουν στη δοκιμή.
«Δεν πιστεύω πως η σχολική στολή είναι μια μαγική λύση η οποία θα λύσει όλα τα προβλήματα που συνδέονται με την παρενόχληση, τις κοινωνικές ανισότητες ή τον κοσμικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης», δήλωσε. Ωστόσο πρόσθεσε πως «πρέπει να κάνουμε πειράματα, να δοκιμάσουμε πράγματα» για να προωθήσουμε τη συζήτηση.
Η Γαλλία επιβάλλει από το 2004 απαγόρευση των θρησκευτικών συμβόλων στα δημόσια σχολεία υποστηρίζοντας τον λαϊκό χαρακτήρα της εκπαίδευσης και του κράτους. Το θέμα είναι ευαίσθητο και προκαλεί τακτικά πολιτική ένταση στη χώρα.
Για μερικούς, η στολή σημαίνει ισότητα και απάλειψη των διαφορών κοινωνικής θέσης και πλούτου. Για άλλους, πρόκειται για μια συζήτηση η οποία δεν χρειάζεται και αποσπά την προσοχή από πιο σοβαρά ζητήματα, όπως η πειθαρχία και η παρενόχληση.
Το Ιανουάριο 2023 η σύζυγος του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν, η Μπριζίτ, είχε πει σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Le Parisien πως η σχολική στολή «σβήνει διαφορές, εξοικονομούμε χρόνο -χρειάζεται χρόνος για να διαλέξεις τι θα φορέσεις το πρωί- και χρήμα -σε σύγκριση με τα 'επώνυμα' ρούχα».
Η ίδια είπε ότι φορούσε στολή επί 15 χρόνια, σκούρα μπλε φούστα και πουλόβερ ως μαθήτρια, και πως το δεχόταν θετικά.
«Έτσι είμαι υπέρ της σχολικής στολής, αλλά να είναι απλή και όχι μουντή», πρόσθεσε.
ΠΗΓΗ https://www.cnn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου