Το ναυτικό έχει κοινοποιήσει τις άμεσες ανάγκες που υπάρχουν στον στόλο και αυτό δεν το έχει κάνει μόνο η σημερινή του ηγεσία. Και οι ανάγκες στις κύριες μονάδες επιφανείας είναι πάρα πολλές. Πηγή: Hellasjournal
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL
«Προτεραιότητα πάντα για το πολεμικό ναυτικό ήταν οι φρεγάτες κι όχι μικρότερου εκτοπίσματος πλοία. Οι κορβέτες προέκυψαν στη Δομή Δυνάμεων επειδή οι Τούρκοι έβαλαν τον τύπο στο δικό τους ναυτικό. Και θα ήταν παράλογο να χαραμίζουμε μια φρεγάτα στο Αιγαίο για ν’ ασχοληθεί με ένα μικρότερο καράβι»…
Τα παραπάνω προκύπτουν από συζήτηση που είχε η Hellasjournal με στρατιωτική πηγή του ναυτικού επιτελείου, η οποία έχει άριστη γνώση της κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο στόλος και γνωρίζει σε πιο σημείο βρίσκεται το «παγωμένο» εξελικτικό βήμα για το πολεμικό ναυτικό.
- Βεβαίως, αποδέχεται ο Αξιωματικός, ότι οι δύο τύποι των κορβετών που έχουν προκριθεί μετά την επιχειρησιακή αξιολόγηση που έγινε, τεχνολογικά υπερέχουν στα περισσότερα σημεία σε σχέση με οποιαδήποτε φρεγάτα που διαθέτει σήμερα ο στόλος.
Και οι Γαλλικές Gowind και οι Ιταλικές Doha συγκεντρώνουν όλη τη σύγχρονη τεχνολογία σε ηλεκτρονικά μέσα αλλά και οπλισμό, για τις αποστολές που πρόκειται να τους ανατεθούν. Αντιθέτως φρεγάτες του στόλου δεν είναι ψέμα ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα στα οποία δίνουν λύσεις τα έμπειρα πληρώματα. Και το ερώτημα που προκύπτει δεν είναι άλλο από το έως πότε θα λύνουμε προβλήματα ακόμη και εν πλω…
Οι κορβέτες υστερούν μόνο στους τόνους, οι οποίοι στο Αιγαίο ή την ανοιχτή θάλασσα της Μεσογείου, έχουν τη δική τους αξία! Πάντως δεν υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα στις υφιστάμενες κύριες μονάδες και τις υποψήφιες κορβέτες.
- Ωστόσο από την φράση «προτεραιότητα για το ναυτικό είναι οι φρεγάτες» ή ότι «οποιαδήποτε μεταχειρισμένη λύση θα την δούμε και θα την εξετάσουμε», μέχρι τις «λύσεις ανάγκης- παράκτιων περιπολικών», η απόσταση είναι χαώδης. Η αγωνία για το μέλλον του στόλου είναι φανερά έκδηλη στα στελέχη που υπηρετούν με αυταπάρνηση το όπλο της θάλασσας, καθώς είναι οι ίδιοι άνθρωποι που για χρόνια δίνουν αγώνα ώστε να κρατήσουν τα πλοία ζωντανά.
Σχεδόν ένα 15νθήμερο πριν το 2023 γίνει ο «παλιός ο χρόνος», η βασική προτεραιότητα και αίτημα προς την κυβέρνηση από το ναυτικό, που δεν είναι άλλη από έναν ισχυρό στόλο, παραμένει η ίδια και η πλεύση σ’ επικίνδυνα νερά δείχνει ότι δεν σταματά εδώ.
Και μάλιστα αυτό συμβαίνει εν γνώσει της κυβέρνησης, η οποία δεν μπορεί ν’ αρνηθεί ότι το ναυτικό έχει ολοκληρώσει τις αξιολογήσεις που ζητήθηκαν ήδη από το 2020. Άλλωστε ομιλούμε για την ίδια κυβέρνηση που πάντοτε είχε έναν εκ των βασικών της αξόνων τα εθνικά θέματα, ενώ δεν μπορεί να πει πως δεν γνώριζε τα συσσωρευμένα προβλήματα.
Το ότι ανταποκρίθηκε ο στόλος το 2020 δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο…
Μπορεί βεβαίως εκείνη τη χρονιά, κατά την κρίση που ξέσπασε, ο στόλος ν’ ανταπεξήλθε και να έγραψε με χρυσά γράμματα την αποτρεπτική του ισχύ στο Αρχιπέλαγος, αυτό όμως δεν είναι σίγουρο ότι θα συμβεί ξανά, αν ποτέ χρειαστεί, στο μέλλον.
- Πάντως μπορεί στο ναυτικό να επαναλαμβάνουν ότι προτεραιότητα είναι οι φρεγάτες, όμως αυτό δεν φαίνεται να εισακούεται ώστε να ληφθούν οι απαραίτητες αποφάσεις που θα οδηγήσουν στην ανανέωση ή έστω σε ανάσα για τον στόλο.
Οι τρεις Belh@rra μπορεί να προσφέρουν στην αεράμυνα περιοχής και να οδηγούν το ναυτικό στο μέλλον, αλλά ο αριθμός τρία δείχνει πολύ μικρός μπροστά στις ανάγκες ουσίας που υπάρχουν σήμερα για τον στόλο. Οι Γάλλοι από τη δική τους σκοπιά φαίνεται ότι έχουν βάλει φρένο σε οποιαδήποτε κίνηση είχαν σκεφτεί να κάνουν ή να προτείνουν κάτι που θα ωφελούσε και τις δυο πλευρές.
ΠΗΓΗ https://hellasjournal.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου