Από Σάββας Δ. Βλάσσης
Στην διάρκεια της τελετής εγκαινίων της Βάσης Υποστήριξης Μονάδων Ειδικών Επιχειρήσεων (ΒΥΜΕΕ) που πραγματοποιήθηκε στις 8 Δεκεμβρίου, στις νέες λιμενικές εγκαταστάσεις που δημιουργήθηκαν, υπήρχαν 4 συνολικώς από τα νέα ταχύπλοα σκάφη Munin S1200 Armored της VIKING NORSAFE LIFE. Τα σκάφη άρχισαν να παραδίδονται την περασμένη άνοιξη και συνολικώς 41 πρόκειται να εξοπλίσουν τις Α΄, Γ΄, Ζ΄, Η΄, Θ΄, Ι΄ Μοίρες Αμφιβίων Καταδρομών.
Tο ενδιαφέρον στην προκειμένη περίπτωση, ήταν ότι ένα από τα σκάφη, διερχόταν δοκιμές με ένα νέο απόκτημα των Δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων και μάλιστα ελληνικής κατασκευής. Ομάδα της ελληνικής εταιρείας UCANDRONE βρισκόταν επιτόπου, για δοκιμές του drone τύπου MERA που έχει αναπτύξει και βάσει συμβάσεως πρόκειται να αποτελέσει οργανικό μέσο επιτηρήσεως/ αναγνωρίσεως των πλωτών μέσων των Αμφιβίων Καταδρομών.
Το MERA σχεδιάστηκε με σκοπό την μεταφορά οπλισμού για ρόλο drone επίθεσης Θέας Πρώτου Προσώπου (FPV) αλλά φέρει και αισθητήρες για αποστολές επιτηρήσεως/ αναγνωρίσεως. Πέρα από τις δύο κάμερες, ημέρας και θερμική και νυκτερινές επιχειρήσεις, φέρει και εξοπλισμό φωτοχαρτογράφησης από χαμηλό ύψος (Low Altitute Aerial Photography/Mapping) που επιτρέπει στο καταδρομικό τμήμα το οποίο υποστηρίζει, να έχει απευθείας εικόνα χάρτη της περιοχής που επιχειρεί. Αυτό σημαίνει ότι κατά την κίνησή τους, χάρη στο σύστημα επικοινωνιών τους, οι καταδρομείς μπορούν να έχουν “ζωντανή” χαρτογράφηση από το drone και δεν στηρίζονται σε χάρτη που είναι δυνατόν να μην αποτυπώνει νέες ή πολύ πρόσφατες πληροφορίες, οι οποίες οφείλονται στην μεταβολή του χρόνου από την ημέρα που τυπώθηκαν. Τα φορτία οπλισμού του MERA, μπορεί να είναι πυρομαχικά μικρού βάρους.
Το MERA είναι διαστάσεων 56×56 εκ., έχει ύψος 35 εκ. και διάμετρο 80 εκ. Καθώς οι δοκοί των στροφείων είναι αναδιπλούμενοι, το drone μπορεί να “συσκευαστεί” σε ένα “πακέτο” διαστάσεων 25×25 εκ. περίπου, ώστε να διευκολύνεται η μεταφορά του. Κενό χωρίς συσσωρευτή, το drone έχει βάρος 2,1 κιλά, το μέγιστο φορτίο που μπορεί να φέρει διατηρώντας τον πτητικό φάκελο είναι 1,5 κιλό ενώ το μέγιστο βάρος απογειώσεως ορίζεται σε 5,6 κιλά. Η κατασκευή στηρίζεται σε σύνθετα υλικά υψηλών προδιαγραφών αντοχής και δοκιμασμένα απάρτια εμπορίου (COTS) ενώ η τμηματική σχεδίαση επιτρέπει σε όλα τα απάρτια και μέρη να είναι προσθαφαιρούμενα και εναλλάξιμα, χωρίς να απαιτούνται ειδικά εργαλεία.
Το drone ενσωματώνει σύστημα ηλεκτρικής ισχύος 4.800 W, που στηρίζεται σε συσσωρευτή πολυμερούς Λιθίου 6S των 17.000 mAh ενώ μπορεί ως φορτίο να προσαρμοστεί διπλός συσσωρευτής Ιόντων Λιθίου 6S των 8.500 mAh, προς αύξηση της αυτονομίας πτήσεως.
Η μέγιστη αυτονομία πτήσεως ανέρχεται σε 60 λεπτά ενώ με φορτίο 250 γραμ. είναι 45 λεπτά και με πλήρες, περίπου 30 λεπτά. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτυχθεί είναι 22 μέτρα/ δευτερόλεπτο και η ταχύτητα πτήσεως 10 μέτρα/ δευτερόλεπτο,
Το MERA μπορεί να επιχειρεί σε συνθήκες ελαφράς βροχής και χιονοπτώσεως. Οι διαδικασίες προσγειώσεως και απογειώσεως εκτελούνται αυτόματα, στοιχεία τα οποία ισχύουν και κατά τις επιχειρήσεις από τα πλωτά μέσα των Αμφιβίων Καταδρομέων. Πρακτικώς, μία ομάδα που μεταφέρεται από το ταχύπλοο, μπορεί να διατηρεί το drone στον αέρα σε μια απόσταση της τάξεως των 7-8 χλμ. περίπου, εξασφαλίζοντας έλεγχο περιοχής ή και αναγνώριση στόχων που μπορούν να εντοπιστούν και από τους αισθητήρες του σκάφους.
Στην πρύμνη του Munin S1200 Armored, επάνω από τους εξωλέμβιους κινητήρες και πίσω από την τελευταία σειρά καθισμάτων, φέρεται προσαρμοσμένη εξέδρα – βάση στην οποία μπορούν να φιλοξενηθούν δύο MERA. Χάρη σε ισχυρές μαγνητικές επιφάνειες, τα drone “ασφαλίζουν” και δεν κινδυνεύουν κατά τον πλου του σκάφους με μετακίνηση.
ΠΗΓΗ doureios
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου