Μπορεί από το Φεβρουάριο του 2023 να έχουν σταματήσει οι προκλήσεις των Τούρκων με μαχητικά και drones στο Αιγαίο, όμως, η Πολεμική Αεροπορία όχι μόνο δεν εφησυχάζει αλλά απεναντίας ανέπτυξε έναν μοναδικό – νέο τρόπο εκπαίδευσης των ιπταμένων με εικονικές αερομαχίες.
του Χρήστου Μαζανίτη
Tον Δεκέμβριο του 2022 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ΜΕΣΕ η οποία αποτελείται από 11 εξομοιωτές (10 Αεροσκαφών και 1 JTAC) που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από το προσωπικό του ΚΕΑΤ.
Λίγους μήνες νωρίτερα, τον Σεπτέμβριο του 2022 το enikos.gr παρουσίασε πρώτο την δημιουργία των εξομοιωτών F-16 που είναι κατασκευασμένοι εξολοκλήρου από ελληνικά χέρια.
Με επικεφαλής τον Ιπτάμενο Ηλία Σωτηρόπουλο, τα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας παρουσίαζαν, στην ΔΕΘ το 2022, με περίσσια υπερηφάνεια τον εξομοιωτή του F-16 πάνω στον οποίο εκπαιδεύονται οι «Ίκαροι» μας.
Πρόκειται για έναν εξομοιωτή κατασκευασμένο 100% από ελληνικά χέρια. Κι όταν λέμε 100% το εννοούμε κυριολεκτικά, αφού ακόμη και τα χειριστήρια είναι χειροποίητα! Τίποτα δεν έχει αγοραστεί έτοιμο. Όσα δεν μπορούσαν να κατασκευαστούν στο χέρι ή ήταν εξαιρετικά δύσκολο να αγοραστούν (είτε γιατί ήταν δυσεύρετα είτε γιατί ήταν πανάκριβα) σχεδιάστηκαν και… τυπώθηκαν σε 3D εκτυπωτές!
Για να γίνει αντιληπτό πόσο χρονοβόρα αλλά κι εξαιρετικής λεπτομέρειας δουλειά έχει γίνει, μόνο ένα από τα εκατοντάδες εξαρτήματα χρειάστηκε 36 ώρες για να εκτυπωθεί!
Αυτή τη στιγμή έχουν κατασκευαστεί 10 παρόμοιοι εξομοιωτές, με κόστος πάρα πολύ χαμηλό, που δεν πλησιάζει ούτε το 2% της αξίας ενός αντίστοιχου εργοστασιακού εξομοιωτή.
Πάνω σε αυτούς εκπαιδεύονται οι ιπτάμενοι της ΠΑ και όπως εξηγούν στο enikos.gr, προσομοιάζουν στο 90% τις πραγματικές συνθήκες που καλείται να αντιμετωπίσει ένας πιλότος μαχητικού F-16.
Το πιο εντυπωσιακό απ’ όλα όμως είναι ότι έχουν ολοκληρώσει το στάδιο της μελέτης και βρίσκονται ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση μετατροπής ενός εξ αυτών σε εκπαιδευτική… οχιά του Αιγαίου!
Όπως μας εξηγούσαν, τα στελέχη τη ΠΑ που είναι επιφορτισμένα με το πρόγραμμα, είναι θέμα χρόνου πριν ο εξομοιωτής αποκτήσει “glass cockpit” με ίδιες λειτουργίες όπως τα νέα F-16 Viper.
Στόχος είναι ως το 2030 το 80% της εκπαίδευσης των «Ικάρων» να πραγματοποιείται στους εξομοιωτές, με ότι αυτό συνεπάγεται στην μείωση του κόστους χρήσης των μαχητικών, των καταπονήσεων και βέβαια την μείωση των πιθανοτήτων εμπλοκής σε κάποιο ατύχημα.
Το πόσο σημαντικά έχει συμβάλει η ΜΕΣΕ στην εκπαίδευση των Ικάρων, το μνημόνευσε χθες στην τελευταία ημερήσια διαταγή του ο παραδίδων Αρχηγός ΓΕΑ Θεμιστοκλής Μπουρολιάς.
Όπως αποκάλυψε ο επίτιμος Αρχηγός ΓΕΑ, με πρόσφατη απόφαση του Ανώτατου Αεροπορικού Συμβουλίου (ΑΑΣ) αναβαθμίζεται σε Διεύθυνση του Κέντρου Αεροπορικής Τακτικής (ΚΕΑΤ), αναγνωρίζοντας την τεράστια συμβολή που έχει στην άκρως ρεαλιστική και συνάμα ιδιαίτερα οικονομική τακτική εκπαίδευση των Ιπταμένων μας, προσφέροντας συνθήκες και καταστάσεις που μόνο σε περιβάλλον κανονικού πολέμου θα μπορούσαν να επιτευχθούν.
«Με πλήρη επίγνωση της αναγκαιότητας εισαγωγής της οικονομικής και δημοσιονομικής παραμέτρου στην οργάνωση και σχεδίαση της Αεροπορίας του μέλλοντος, ώστε η λειτουργία της, εκτός από αποτελεσματική να είναι και βιώσιμη, καταφέραμε μέσα σε μόλις τρία έτη να δημιουργήσουμε με ίδια μέσα και εντυπωσιακά μικρό κόστος, αυτό το θαυμαστό επίτευγμα πρωτοποριακής σύλληψης και καινοτόμου υλοποίησης, που προσφέρει τεράστιες δυνατότητες στη ρεαλιστική εκπαίδευση» ανέφερε ο κος Μπουρολιάς, καταλήγοντας:
«Τέτοιες πρωτοβουλίες και καινοτομίες, πραγματικά αναδεικνύουν εν τοις πράγμασι τη στρατηγική μας επιλογή να επικεντρωθούμε μετ’ επιτάσεως τα δύο αυτά έτη στο τρίπτυχο «Πρωτοπορία – Καινοτομία – Όραμα», που απέφερε και άλλα απτά και μεγάλης επιχειρησιακής αξίας αποτελέσματα, όπως το Κινητό Σύστημα Τηλεπικοινωνιών που επίσης αναπτύχθηκε εκ του μηδενός από το ΕΤΗΜ, δίνοντας λύση σε ένα πάγιο πρόβλημα ασφάλειας και επιβιωσιμότητας όλων των τύπων επικοινωνιών που απαιτούνται στο σύγχρονο δικτυοκεντρικό περιβάλλον επιχειρήσεων. Τέτοια επιτεύγματα αναδεικνύουν και αποδεικνύουν το επίπεδο επαγγελματισμού, μόρφωσης και εφευρετικότητας του προσωπικού μας, αλλά και το μέγεθος και το εκτόπισμα του ανήσυχου ελληνικού πνεύματος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου