Το σκάφος Combattante BR71 Mk II είναι μια προηγμένη παραλλαγή της κορβέτας κατηγορίας Baynunah (σχεδίαση BR 71) που αναπτύχθηκε από την CMN, μέρος του Ναυπηγικού Ομίλου Privinvest.
Βλέπουμε της διαφορές των δυο πλοίων που διαφέρουν στην διαρρύθμιση των υπέρ κατασκευών.
Κορβέτας κατηγορίας Baynunah
Ο σχεδιασμός της κορβέτας πραγματοποιήθηκε από κοινού από την CMN και την ADSB και είναι παράγωγο της σχεδίασης κορβέτας BR70 70m της CMN με γάστρα με σκληρό σινιόν βαθιάς V. Ένα χαμηλό βύθισμα επιτρέπει στην κορβέτα να λειτουργεί σε ρηχά νερά. Έμφαση δίνεται στα καλά θαλάσσια χαρακτηριστικά και στην ευελιξία.
Οι ελαφριές κορβέτες είναι σημαντικά μεγαλύτερες από τα περιπολικά σκάφη νέας γενιάς Combattante I, τα Um Almaradim Class που παραδόθηκαν στο Κουβέιτ από το 1998 έως το 2000. Οι κορβέτες Baynunah ενσωματώνουν μια κρυφή υπερκατασκευή, ένα κατάστρωμα προσγείωσης ελικοπτέρων και ένα hangar. Φιλοξενούν 55 αξιωματικούς και άλλα μέλη του πληρώματος.
Οπλικά συστήματα Baynunah
Τον Ιούλιο του 2004, η Alenia Marconi Systems, τώρα Selex Sistemi Integrati, ανατέθηκε με σύμβαση για την προμήθεια του συστήματος διοίκησης και ελέγχου IPN-S και του συστήματος ελέγχου πυρός NA-25XM για το κύριο πυροβόλο. Το Selex είναι επίσης υπεύθυνο για την ενσωμάτωση όπλων και αισθητήρων στο σύστημα μάχης. Τα πλοία Baynunah θα εφοδιαστούν επίσης με το Sagem Vigy EOMS υπέρυθρη έρευνα και την διεύθυνση παρακολούθησης και όπλων.
«Το κύριο όπλο της κορβέτας είναι το Oto Melara 76/62 mm Super Rapide – ικανό να εκτοξεύει οβίδες βάρους 6 κιλών με 120 βολές το λεπτό».
Το αντιπλοϊκό πυραυλικό σύστημα της κορβέτας περιλαμβάνει οκτώ πυραύλους MBDA MM40 block 3 Exocet. Ο πύραυλος μπλοκ 3 διαθέτει ένα νέο σύστημα πρόωσης με στροβιλοτζετ που επεκτείνει την αποτελεσματική εμβέλεια από 70 χιλιόμετρα σε 180 χιλιόμετρα. Διαθέτει νέα αδρανειακή / καθοδήγηση GPS μαζί με προηγμένο ενεργό τερματικό αναζήτησης J-band. Οι πύραυλοι Exocet που διαπερνούν τη θάλασσα προσεγγίζουν τον στόχο με υψηλή υποηχητική ταχύτητα, 0,9 Mach, για να παραδώσουν μια κεφαλή 165 κιλών. Το Exocet αναπτύσσεται επίσης στις κορβέτες Muray Jib Class των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, στο σκάφος ταχείας επίθεσης με πυραύλους κατηγορίας Ban Yas και Mubarraz.
Η κορβέτα είναι εξοπλισμένη με τέσσερις κάθετους εκτοξευτές Raytheon MK56 οκτώ κυψελών για το ESSM. Το ESSM παρέχει δυνατότητα επιφάνειας-αέρος για προστασία από πλατφόρμες σταθερών και περιστροφικών πτερύγων.
Τον Σεπτέμβριο του 2007, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα υπέβαλαν παραγγελία στη Raytheon για 32 πυραύλους ESSM, που θα παραδοθούν έως το 2010. Αυτό ήταν επιπλέον του συστήματος κυλιόμενου πυραύλου αεροσκάφους (RAM) για κοντινή αεράμυνα, που παραγγέλθηκε τον Δεκέμβριο του 2006 για να εξοπλίσει το Baynunah.
Ένας εκτοξευτής RAM mk49 mod3 21 κυψελών για το σύστημα πυραύλων RAM block 1A θα τοποθετηθεί στην κορυφή της οροφής του υπόστεγου. Η εγκατάσταση θα απαιτήσει ορισμένες τροποποιήσεις σχεδιασμού. Τα συστήματα πρόκειται να εγκατασταθούν έως το 2011. Το σύστημα RAM διαθέτει καθοδήγηση διπλής λειτουργίας ραδιοσυχνοτήτων/υπέρυθρων και εμβέλεια 8 χλμ. Ο πύραυλος μπλοκ 1 διαθέτει νέο ανιχνευτή υπέρυθρης σάρωσης εικόνας.
Το κύριο όπλο της κορβέτας είναι το Oto Melara 76/62mm Super Rapide, ικανό να εκτοξεύει οβίδες βάρους 6 κιλών με ταχύτητα 120 βολών το λεπτό έως μέγιστο βεληνεκές 16 χλμ. Τοποθετούνται επίσης δύο πυροβόλα Rheinmetall MLG 27 27 mm.
Τοποθέτηση ναρκών, αποφυγή ανίχνευσης και απόρριψη
Ο σχεδιασμός της κορβέτας περιλαμβάνει χωρητικότητα για μελλοντική εγκατάσταση συστημάτων ναρκοπολέμου. Η κορβέτα είναι ικανή να αναπτύξει ένα πλήρες φάσμα συστημάτων ναρκοθέτησης, ανίχνευσης, αποφυγής και απόρριψης ναρκών για να ταιριάζει στις επιχειρησιακές απαιτήσεις του Ναυτικού των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Η διάταξη του θαλάμου πτήσης επιτρέπει την εγκατάσταση σιδηροτροχιών ορυχείων για την τοποθέτηση ναρκοπεδίων. Το σύστημα διαχείρισης μάχης περιλαμβάνει λογισμικό σχεδιασμού ναρκοπεδίων.
Θα εγκατασταθεί το σόναρ ναρκών και αποφυγής εμποδίων NDS 3070 Vanguard, της L-3 ELAC Nautik, ενώ μπορεί επίσης να τοποθετηθεί τηλεχειριζόμενο όχημα για τον εντοπισμό και την καταστροφή ναρκών.
Κατάστρωμα ελικοπτέρου
Η κορβέτα Baynunah έχει ένα κατάστρωμα πρύμνης ελικοπτέρου με ένα μόνο σημείο προσγείωσης για ένα μεσαίου μεγέθους ελικόπτερο όπως το AS 565. Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα λειτουργούν επτά αντεπιφανειακά ελικόπτερα Eurocopter AS 565 Panther. Η κορβέτα διαθέτει ένα πλήρως εξοπλισμένο υπόστεγο. Ραντάρ επιτήρησης, πλοήγησης και ελέγχου πυρός
Οι κορβέτες Baynunah είναι εξοπλισμένες με ραντάρ 3D επιτήρησης της Saab Microwave Systems (πρώην Ericsson) Sea Giraffe AMB (ευκίνητη πολλαπλή δέσμη) και ένα ραντάρ πλοήγησης ζώνης Terma I. Το ραντάρ ελέγχου πυρός για το NA-25 είναι το ραντάρ X-band Selex Orion RTN 25.
Ναυτικά συστήματα αντιμέτρων
Η σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου περιλαμβάνει ένα σύστημα προειδοποίησης λέιζερ NLWS310 από τη Saab Avitronics της Νότιας Αφρικής, ένα σύστημα ηλεκτρονικών μέτρων υποστήριξης ραντάρ Elettronica SLR-736E (ESM) και ένα ESM επικοινωνιών Thales Altesse.
«Η κορβέτα Baynunah έχει ένα κατάστρωμα στην πρύμνη ελικοπτέρου με ένα μόνο σημείο προσγείωσης για ένα μεσαίου μεγέθους ελικόπτερο».
Το σύστημα δόλωμα MASS, που παρέχεται από τη Rheinmetall Waffe Munition (πρώην Buck Neue Technologien), θα εγκατασταθεί, ένα στη θύρα και ένα στη δεξιά πλευρά. Το MASS μπορεί να εκτοξεύσει έως και 32 πολυφασματικά βλήματα σταθεροποιημένα με περιστροφή Omni-Trap σε μια χρονικά κλιμακωτή διαμόρφωση έναντι πυραύλων κατά πλοίων και κατευθυνόμενων βλημάτων.
Το δόλωμα MASS καλύπτει ραντάρ, υπέρυθρες, ηλεκτροοπτικές, λέιζερ και υπεριώδεις ζώνες κυμάτων.
Ασφαλή συστήματα ναυτικών επικοινωνιών
Οι κορβέτες διαθέτουν ασφαλείς επικοινωνίες φωνής και δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων των Link 11 και Link Y mk2, με τον στόλο, τα χερσαία κέντρα διοίκησης και ελέγχου και με το αεροσκάφος θαλάσσιας περιπολίας CN-235.
Προωστήρες εκτόξευσης νερού
Τέσσερις κινητήρες ντίζελ τύπου 12V595 TE90 από την MTU έχουν ισχύ 4,2 MW ο καθένας. Οι κορβέτες διαθέτουν προωθητές με πίδακα νερού που προσφέρουν υψηλή ευελιξία. Η κρουαζιέρα και οι μέγιστες ταχύτητες είναι 15kt και πάνω από 32kt. Η εμβέλεια είναι πάνω από 2.400 nm. Η κορβέτα μεταφέρει νερό, αποθηκεύει και καύσιμα για αντοχή 14 ημερών.
https://www.weaponsreputation.com/weapons/baynunah-corvette.php
Η απορία όλων είναι που έχουν τοποθετηθεί τα MK-56 με του 8 πυραύλους ESSM.
Πως είναι ο ΜΚ-56 που τοποθετήθηκε εκεί;
Βλέπουμε τα δυο συστήματα που στο κάθε ένα τοποθετούνται 4 κάνιστρα με τους πυραύλους ESSM.
Μια κορβέτα σχεδίασης του 2000 που είχε ελικοδρόμιο για ελικόπτερο 5 τόνων, υπόστεγο, πλήρη ηλεκτρονική σουίτα, πυροβόλο των 76 χιλιοστών, δυο πυροβόλα των 27 χιλιοστών, σύστημα RAM. δυο MK-56 για 8 πυραύλους ESSM, ραντάρ με εμβέλεια 180 χιλιομέτρων και δυνατότητα πόντισης ναρκών με προσθαφαιρούμενο σύστημα.
Βλέπουμε μια υπέροχη σχεδίαση με πολλαπλές δυνατότητες. Εντύπωση προκαλεί η μη επιλογή του FCR CEROS της SAAB για να μπορεί να καθοδηγήσει δυο πυραύλους ESSM., αντί για αυτό επλέλεξαν τo FCR X-band Selex Orion RTN 25.
Την ίδια περίοδο η Ελλάδα με πολιτική απόφαση επέλεξε της πυραυλακάτους Ρουσέν, με ακριβότερη τιμή και μικρότερες δυνατότητες ακόμα και στα ηλεκτρονικά τους συστήματα. Οι πολιτικές αποφάσεις που κατέστρεψαν την Ελλάδα.
Μια παρόμοια σχεδίαση μας χρειάζεται με περισσότερη όμως μαχητική ικανότητα.
Combattante BR 71 (Baynunah class) Mk II Corvette
Το υπόστεγο ελικοπτέρου που υπάρχει στην αρχική σχεδίαση BR 71 (κλάση Bayunah) έχει αντικατασταθεί με δύο ειδικούς χώρους για RHIB (μία δεξιά πλευρά, μία πλευρά λιμένα) προκειμένου να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ανάγκες για καταπολέμηση της πειρατείας και επισκέψεων δυνατότητες αναζήτησης και κατάσχεσης (vbss).
Το σχέδιο Mk II διαθέτει μια μεγαλύτερη πλατφόρμα ελικοπτέρου. Η γέφυρα έχει οπτικό πεδίο σχεδόν 360 μοιρών. Οι σταθμοί ελέγχου RWS (Nexter Narwhal στο μοντέλο κλίμακας) βρίσκονται στο πίσω μέρος της γέφυρας. Η γέφυρα στο BR 71 Mk II είναι μεγαλύτερη σε σύγκριση με την αρχική.
Τα οκτώ κελιά VLS έχουν μετακινηθεί προς τα εμπρός στην πλώρη (αρχικά τοποθετημένα σε κάθε πλευρά πάνω από το υπόστεγο του ελικοπτέρου στο BR 71), το κύριο όπλο των 76 mm έχει μετακινηθεί προς τα εμπρός ως συνέπεια. Παρόμοια με την κλάση Baynunah Navy των ΗΑΕ, ο ενσωματωμένος ιστός φιλοξενεί ένα ραντάρ πλοήγησης, ένα ραντάρ 3D επιτήρησης και τη σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου.
Το Mk II είναι εξοπλισμένο με έναν νέο κινητήρα MTU και τέσσερις εκτοξευτήρες νερού-υδροπροωθητές σε αντίθεση με τρεις που υπάρχουν στην υπάρχουσα κατηγορία Baynuah. Η τελική ταχύτητα παραμένει ίδια ωστόσο (30 κόμβοι) και το ίδιο και η αντοχή. Το πλήρωμα παραμένει αμετάβλητο.
Ως συνήθως, η τελική εφαρμογή όπλων εξαρτάται από τις απαιτήσεις του πελάτη, αλλά διαθέτει:
1x 76mm κύριο όπλο από τον Oto Melara
2x 20mm όπλα Narwhal της Nexter ή 2x30 mm/
2x πυργίσκοι SIMBAD RC της MBDA που βρίσκονται στο πίσω μέρος
8x αντιπλοϊκός πύραυλος Exocet Block III
8x VL Mica πύραυλοι επιφανείας-αέρος (σε VLS)
Συνολικό μήκος 70,3 μέτρα, πλατος 11 μέτρα, βύθισμα 3 μέτρα. Θα έχει ένα πλήρωμα 50 ατόμων και μπορεί να μεταφέρει 100 τόνους μαζούτ και 8 τόνους γλυκό νερό.
Η σχεδίαση είναι καλύτερη με ελαφρότερες υπέρ κατασκευές για μεγαλύτερη αντοχή σε συνθήκες υψηλού κυματισμού.
Τι θα μπορούσαμε να προσθέσουμε και να βελτιώσουμε την σχεδίαση.
Το βάρος των 4+4 Α-35 με τους 8 MICA VK, είναι ίδιο με δυο ExLS 3 CELL. Έχουμε 8 κελιά έναντι 6, με διαστάσεις 4x57 εκατοστά τα Α-35 και 3x67 εκατοστά τα ExLS. Δηλαδή το μήκος είναι μεγαλύτερο των 4 VLS A-35, αλλά το πλάτος είναι μεγαλύτερο των VLS ExLS. Προσοχή δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα λόγο της ψυχρής εκτόξευσης των camm.
Υπάρχει το βάρος των πυραύλων CAMM, των κανίστρων κλπ.
Ξέρω πως αν βγάλω το FCR-STIR και αλλάξω ραντάρ με ένα NS-50 είμαι ακριβός στα ίδια κιλά για 24 CAMM.
Θα έχεις 24 CAMM & 21 RIM για αντιαεροπορική άμυνα που μόνο 16 MICA & 21 RIM-116 θα είχαν οι Γαλλικές κορβέτες. Μια ισχυρή αντιαεροπορική άμυνα για ένα τόσο μικρό πλοίο.
Μπορούμε να κάνουμε επιπλέον αλλαγές, να καταργήσουμε το ελικοδρόμιο και να αφήσουμε χώρο μόνο για UAV ελικόπτερα. Έτσι θα έχουμε 5 τόνους για να το αξιοποιήσουμε όπως εμείς θέλουμε για επιπλέον οπλισμό. Δηλαδή ένα πυροβόλο των 40 χιλιοστών και δυο εκτοξευτές περιπλανώμενων πυρομαχικών.
Υπάρχει ακόμα χώρος για δυο εκτοξευτές MARITIME BRIMSTONE με δυο εκτοξευτές των 6 πυραύλων.
Σε αυτήν την διαμόρφωση το ελικοδρόμιο του UAV ελικοπτέρου πρέπει να σηκωθεί προς τα επάνω.
Εν κατακλείδι
Θα έχουμε μια κορβέτα των 71 μέτρων με 50 άτομα πλήρωμα με οπλισμό:
Πυροβόλο των 76 χιλιοστών.
Πυροβόλα 2x30 χιλιοστών.
8 EXOCET.
Δυο εξαπλούς εκτοξευτές με 12 πυραύλους Maritime Brimstone
24 πυραύλους CAMM.
Σύστημα RAM με 21 πυραύλους RIM-116
Πυροβόλο των 40 χιλιοστών.
Υπάρχει χώρος για 4 εκτοξευτές με 4 πυραύλους GRIFFIN, σύνολο 16.
Ραντάρ
NS-50
Δυο SPEXER 2000 3D MkIII που κατευθύνουν τα δυο πυροβόλα και τους πυραύλους GRIFFIN.
Πλήρης ηλεκτρονική σουίτα ESM, ECM κλπ.
Η μαχητική ισχύς της βελτιωμένης κορβέτες σε αντιμετώπιση επιθέσεων κορεσμού και περιπλανώμενων πυρομαχικών, είναι ανώτερη από τη φρεγάτα FDI HN.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου