Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024

Γ. Καραμπελιάς: Ο Μέγας Αλέξανδρος στο στόχαστρο – Νέα κακοποίηση της ελληνικής ιστορίας (ηχητικό)


Στη συζήτησή του Γιώργου Καραμπελιά με τον Λάμπρο Καλαρρύτη (“Εμείς οι Έλληνες”, Παραπολιτικά FM) σχολιάζεται το νέο ντοκιμαντέρ γνωστής συνδρομητικής τηλεοπτικής πλατφόρμας αυτήν τη φορά για τον Μέγα Αλέξανδρο, που προκαλεί όπως είναι αναμενόμενο, αντιδράσεις.

Δεν τον παρουσίαζε Αφρικανό, όπως την Κλεοπάτρα, ούτε Σκοπιανό όπως πολλοί ανησυχούσαν. Οι αντιδράσεις προκλήθηκαν επειδή τον εμφανίζει ομοφυλόφιλο, να έχει σχέση με τον επιστήθιο φίλο του και συμπολεμιστή του, Ηφαιστίωνα.

 Φυσικά, από καμία ιστορική πηγή δεν προκύπτει κάτι σχετικό. Αυτό που όμως είναι πιο πονηρό είναι η «από- ιστορικοποίηση» του ψευδο-αφηγήματος που παρουσιάζεται. Η όλη υπόθεση περιορίζεται σε μία σύγκρουση Αλεξάνδρου και Δαρείου, λες και ήταν προσωπικό καπρίτσιο των πρωταγωνιστών.

Πουθενά δεν εξηγείται το ιστορικό πλαίσιο από το οποίο προέκυψε η σύγκρουση. Η προϊστορία των ελληνο-περσικών πολέμων επί 170 χρόνια, λόγω των αλλεπάλληλων προσπαθειών των Περσών να καταλάβουν τον ελληνικό κόσμο, που αποτέλεσε και τον βασικό λόγο για τον οποίο ο πατέρας του Αλεξάνδρου, ο βασιλιάς Φίλιππος προετοίμαζε την πανελλήνια εκστρατεία κατά των Περσών την οποία τελικά υλοποίησε ο Αλέξανδρος.

Η όλη παρουσίαση του «ντοκιμαντέρ» είναι αποκομμένη από το ιστορικό γίγνεσθαι της εποχής και σκοπίμως υποβαθμίζεται σε μια περίπου προσωπική αναμέτρηση δύο ηγετών. Το στρατηγικό βάθος της σκέψης του Αλεξάνδρου, το εύρος του πολιτισμικού σχεδίου του, η πολυπλοκότητα της τεράστιας οργάνωσης της επιμελητείας της εκστρατείας, οι κοσμογονικές συνέπειες του εγχειρήματος καθώς δημιουργήθηκε ένας καινούργιος κόσμος, ήταν η πρώτη πραγματική παγκοσμιοποίηση, όλα απουσιάζουν.

 Όπως αποσιωπάται η ακραιφνής ελληνικότητα της εξόρμησης. Εξάλλου ο Αλέξανδρος μετά τη μάχη στον Γρανικό έστειλε 300 περσικές πανοπλίες, λάφυρα της μάχης, ανάθημα στην Ακρόπολη με το επίγραμμα: “Ἀλέξανδρος Φιλίππου καὶ οἱ Ἕλληνες πλὴν Λακεδαιμονίων ἀπὸ τῶν βαρβάρων τῶν τὴν Ἀσίαν κατοικούντων”.

 Δεν τις έστειλε στη Μακεδονία, στις Αιγές αλλά στην πιο ένδοξη ελληνική πόλη, την Αθήνα, που είχε καταγάγει την πρώτη κοσμοϊστορική νίκη κατά των Περσών στον Μαραθώνα, ακριβώς για να τονίσει τον πανελλήνιο χαρακτήρα του αγώνα.

Η ελληνική πολιτεία, η οποία επί χρόνια δέχεται αδιαμαρτύρητα τις επίμονες κακοποιήσεις της ελληνικής ιστορίας, δεν αποφάσισε ποτέ να χρηματοδοτήσει είτε ντοκιμαντέρ είτε ταινίες με όρους Χόλυγουντ για να προβάλλει τα ανεξάντλητο απόθεμα της ελληνικής ιστορίας.

Ακούμε δηλώσεις αρμοδίων περί «ήπιας ισχύος» (βασικά δεν έχουν ιδέα τι σημαίνει) αλλά το κατεξοχήν εργαλείο ήπιας ισχύος, την ελληνική ιστορία, το έχουν αναξιοποίητο. Οπότε η κάθε πλατφόρμα μπορεί να παρουσιάζει την ελληνική ιστορία, όπως βολεύει την εκάστοτε σκοπιμότητα.

πηγή

ΠΗΓΗ https://ardin-rixi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου