Το αεροπορικό επιτελείο σχεδιάζοντας το μέλλον του σκοπεύει την προσθήκη αριθμού Μ-346 ώστε να καταστεί ιδιαίτερα ελκυστικός τόπος εκπαίδευσης ιπταμένων από σύμμαχες αεροπορίες. Και με τον τρόπο αυτό να κερδίσει ένα ακόμη στοίχημα για την πολεμική αεροπορία και την Ελλάδα. Πηγή εικόνας: Πολεμική Αεροπορία
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL-Αθήνα
Την Πέμπτη 13 Ιουνίου το έκτο jet εκπαιδευτικό αεροσκάφος, Μ-346 που εκπαιδεύει πλέον τους αυριανούς αεροπόρους των πολεμικών μοιρών αναμένεται ότι θα τροχοδρομήσει στον διάδρομο της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος στην πόλη της Καλαμάτας.
Ως τον ερχόμενο Απρίλιο του 2025, τα Μ-346 με τα χαρακτηριστικά χρώματα της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας θα έχουν γίνει δέκα, όπως άλλωστε ορίζει το συμβόλαιο με τους Ισραηλινούς από τους οποίους έχουν μισθωθεί.
Μετά τον τραγικό επίλογο που γράφτηκε για τα Τ-2 Buckeye, η εκπαίδευση των νέων Ικάρων έχει περάσει στα Μ-346 τα οποία είναι εφοδιασμένα με όλα τα στοιχεία που προσομοιώνουν μαχητικά 4ης & 5ης γενιάς.
Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, το φθινόπωρο η σειρά των ανθυποσμηναγών που εκπαιδεύεται με τα Μ-346 θα λάβει φύλλο πορείας για τις πολεμικές μοίρες, με ό,τι εφόδια έχουν πάρει από τους εκπαιδευτές της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος και τα νέα jet αεροσκάφη.
Μάλιστα ανάμεσα σε αυτούς θα βρίσκονται νέα «γεράκια» όπου από τον Οκτώβριο θα στελεχώσουν τις μοίρες των Rafale F3R αλλά και των F-16 Viper και θα πετούν με τους δυο πιο προηγμένους τύπους του αεροπορικού στόλου.
Άλλωστε όπως επισημαίνεται τόσο από τους εκπαιδευτές, όσο και από τους έμπειρους επιτελικούς αξιωματικούς της αεροπορίας, το Μ-346 κατά τις πτήσεις εκμάθησης μπορεί να προγραμματιστεί ώστε να ομοιάζουν τα όπλα του με αυτά των F-16 Viper, των Rafale F3R ακόμη και των 5ης γενιάς μαχητικών F-35.
Η δουλειά για τα Σμήνη Μετεκπαίδευσης στις πολεμικές μοίρες γίνεται λιγότερη με κέρδος την εξοικονόμηση ωρών πτήσης διότι τα Μ-346 είναι ικανά να προσφέρουν επιχειρησιακές γνώσεις στον αέρα σε κάθε μορφή κρούσης, αερομαχιών και κάθε είδους αποστολής σε τακτικό επίπεδο.
« Υψηλό επίπεδο ελιγμών και ενεργειακής απόδοσης, συγκρίσιμο με αυτά των μαχητικών της σημερινής γενιάς. Εξαιρετικά χαρακτηριστικά χειρισμού, λόγω της εξίσου εξαιρετικής αεροδυναμική σχεδίαση και το ψηφιακό σύστημα ελέγχου πτήσης που ενσωματώνει. Ευρύ φάσμα ικανότητας επιθετικών ενεργειών, για ρεαλιστική εκπαίδευση και εξοικείωση με σενάρια αερομαχιών.»
Με τον τρόπο αυτό έχει περιγραφεί μέσα σε λίγες λέξεις η επιλογή του συγκεκριμένου αεροσκάφους από το αεροπορικό επιτελείο ως το μέσο που πήρε την σκυτάλη της εκπαίδευσης ύστερα από 48 χρόνια από το Τ-2 Buckeye. Άλλωστε το συγκεκριμένο αεροσκάφος ξεπερνά τα 8 θετικά G και τα 3 αρνητικά, ενώ αναπτύσσει ταχύτητα που αγγίζει το 1 Mach.
Το στοίχημα της διεθνοποίησης της Καλαμάτας
Λόγω της έλευσης των αξιωματικών της Deutsche Luftwaffe και την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας, αλλά και την εκδήλωση ενδιαφέροντος από προηγμένες συμμαχικές αεροπορίες για την αποστολή ιπταμένων που θα εκπαιδεύονται στην 120 ΠΕΑ, το αεροπορικό επιτελείο έχει εισηγηθεί τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να ενεργοποιηθεί το όραμα του Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης Αέρος.
Έμπειροι ιπτάμενοι έχουν επισημάνει ότι τα δέκα Μ-346 που θα διαθέτει από τον Απρίλιο του 2025 η Ελλάδα, μέσω της εκμίσθωσης από τους Ισραηλινούς, είναι ο ιδανικός αριθμός ώστε να εκπαιδεύονται οι νέοι ανθυποσμηναγοί.
Η εισήγηση που γίνεται, υπολογίζοντας και τ’ αεροσκάφη που πρέπει να συντηρηθούν από τις διαρκείς πτήσεις, λέει ότι για την ενεργοποίηση του Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης χρειάζεται η μικρή ενίσχυση του συγκεκριμένου στόλου, των Μ-346, με τρία ή τέσσερα jet αεροσκάφη. Αν αυτό θα γίνει και πάλι μέσω μίσθωσης ή αν πρόκειται να είναι αεροσκάφη μέσω εθνικών πόρων είναι ένα ερώτημα.
Η προσπάθεια της πολεμικής αεροπορίας για την σταδιακή ενεργοποίηση της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος σε Διεθνές κέντρο εκπαίδευσης που θα προσελκύει ολοένα και περισσότερους νέους αεροπόρους από διάφορες χώρες είτε της Δύσης είτε της Ανατολής, θεωρείται και από την ηγεσία της πολεμικής αεροπορίας ένα μεγάλο στοίχημα που δεν πρέπει να πάει χαμένο από την στιγμή που η HAF αναγνωρίζεται ως μια εκ των ελίτ στη Γηραιά Ήπειρο.
Την ίδια στιγμή τα έργα υποδομής στην αεροπορική βάση της Καλαμάτας δεν σταματούν. Νέοι αισθητήρες που παρακολουθούν την εναέρια κυκλοφορία, σύγχρονα ραντάρ, ανέγερση νέων κτηριακών εγκαταστάσεων, κ.α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου