Το Βασιλικό Ναυτικό της Ολλανδίας (Koninklijke Marine) σχεδιάζει να κατασκευάσει πλοία υποστήριξης πολλαπλών λειτουργιών (MSS) για να ενισχύσει την παρουσία και τη δύναμη πυρός του συμβατικού στόλου επιφανείας του. Εδώ εξετάζουμε αυτήν την καινοτόμο λύση και τις πιθανές επιπτώσεις της για άλλα ναυτικά.
Αυτό δεν είναι ανάλυση που διάβασα της σχεδίασης:
In focus: the Netherlands’ Multifunction Support Ship concept | Navy Lookout
Το άρθρο επικεντρώνεται στην σχεδίαση, δεν αναφέρει τα προβλήματα των αντιαεροπορικών φρεγατών LCF και του ραντάρ APAR. Επιτέλους ένα μεγάλο μέρος από αυτά βγήκαν στο φως, με τα προβλήματα στις φρεγάτες της Δανίας. Είμαι ο μοναδικός που τα έγραφα και τα έλεγα για πολλά χρόνια και είναι οξύμωρο γιατί δεν τα ανέφερε κανείς άλλος! Αντιαεροπορική φρεγάτα με ραντάρ μέγιστης εμβέλειας τα 157 χιλιόμετρα του APAR που στην πράξη αξιοποιείς τα 100 χιλιόμετρα για καθοδήγηση των SM-2, δεν είναι αντιαεροπορική φρεγάτα!
Το άρθρο δεν μας ενημερώνει, γιατί επέλεξαν να βάλουν στο MSS οπλικά συστήματα από το Ισραήλ και γιατί επέλεξαν τα συγκεκριμένα; Γιατί στο Ισραήλ εργάζονται μεθοδικά και κατασκευάζουν οπλικά συστήματα που μπορούν να μπουν παντού. Δεν είναι δύσκολο να τα κατασκευάσεις σε κοντέινερ ή σε ειδικούς εκτοξευτές. Για όλα αυτά θα αναφερθούμε στο δεύτερο μέρος μαζί με άλλες επιλογές διαφορετικές και κατάλληλες για εμάς. Η τεχνολογία τώρα πια επιτρέπει να βάλουμε μικρού μεγέθους ραντάρ και οπλικά συστήματα, σε ένα παρόμοιο πλοίο που να ελέγχονται από ελάχιστο πλήρωμα. Τρεις ή τέσσερις κονσόλες επαρκούν με τρεις ή τέσσερις χειριστές και ένας ή δυο για την καθοδήγηση του πλοίου. Έχει καμπίνες για τα 8 μέλη του πληρώματος και μεταφέρει 80 επιβάτες, άρα υπάρχει ο απαιτούμενος χώρος για να τοποθετηθούν ηλεκτρονικές συσκευές και το ΚΠΔ. Η έκδοση περιπολικού μεταφέρει 16 OYK την ομάδα άμεσης επέμβασης, με επιπλέον καμπίνες στο πρώην χώρο μεταφοράς των 80 επιβατών.
Πολύ σημαντικά στοιχεία να αναφέρουμε: μεγάλη εμβέλεια με μεγάλη συνεχόμενη ταχύτητα 25 κόμβοι 3100 ναυτικά μίλια, αντοχή σε υψηλό κυματισμό, μεγάλη δυνατότητα φορτίου 250 τόνων. Η Βόρεια θάλασσα έχει δύσκολες καιρικές συνθήκες για να πλησιάσεις στις εξέδρες πετρελαίου για να δώσει εφόδια και να μεταφέρεις προσωπικό. Δεν θα είναι χωρίς πλήρωμα όπως νόμιζαμε αλλά θα εξυπηρετείται από 14 άτομα προσωπικό.
Το μεγάλο μειονέκτημα των φρεγατών είναι η αντιβαλλιστική άμυνα και αυτό το πρόβλημα προσπαθούν να λύσουν. Το άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι τα ραντάρ στις παράκτιες περιοχές που πρέπει να καταστραφούν για να μην μπορέσουν να εκτοξεύσουν πυραύλους επιφανείας.
Ιστορία.
Το RNLN ανακοίνωσε το έργο MSS το 2022, αρχικά γνωστό ως TRIFIC (Rapidly Increased Firepower Capability), αλλά μετονομάστηκε σε MICAN (Modular Integrated Capability for ACDF and North Sea) τον Δεκέμβριο του 2023. Τώρα αναφέρεται πιο συχνά ως έργο MSS.
Βασισμένο σε ένα υπάρχον σχέδιο σκάφους Damen Fast Crew Supplier, το MSS θα μεταφέρει ένα ωφέλιμο φορτίο όπλων με εμπορευματοκιβώτια και θα λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής δύναμης ή θαλάσσιος «πιστός wingman» για συμβατικά πολεμικά πλοία. Το MSS στοχεύει να αυξήσει τις δυνατότητες αεράμυνας του RNLN και τις επιλογές χερσαίας επίθεσης, ενώ παράλληλα ενισχύει την προστασία ζωτικής σημασίας υποβρύχιας υποδομής στη Βόρεια Θάλασσα. Αυτό αντιπροσωπεύει έναν προσιτό και γρήγορο τρόπο για να προσθέσετε μάζα στον στόλο. Αν και αυτό το είδος ιδέας υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό, το RNLN είναι το πρώτο ευρωπαϊκό ναυτικό που δεσμεύτηκε να χρηματοδοτήσει και να προσπαθήσει να το κάνει πραγματικότητα.
Το MSS θα είναι μέρος μιας κατασκευής κατανεμημένων επιχειρήσεων σε στενή συνεργασία με τις τέσσερις φρεγάτες αεράμυνας κλάσης De Zeven Provinciën (Luchtverdedigings-en CommandoFregat – LCF). Το MSS θα λειτουργήσει ως φορητός γεμιστήρας πυραύλων, που θα λειτουργεί κοντά στα LCF που θα συντονίζει τα όπλα με δεδομένα στόχων, θα ελέγχει την εκτόξευση και την εμπλοκή.
Η ανάπτυξη του MSS οφείλεται εν μέρει στην απαξίωση του πυραύλου μεσαίου βεληνεκούς Standard Missile-2 (SM-2) Block IIIA που εξοπλίζει επί του παρόντος το LCF αλλά δεν είναι πλέον σε παραγωγή από τη Raytheon. Η τελευταία παραλλαγή SM-2 Block IIICU δεν θα ήταν συμβατή με το σύστημα ελέγχου πυρός LCF χωρίς σημαντικές τροποποιήσεις. Το RNLN θα συνεχίσει να επιβιβάζει το υπάρχον απόθεμα πυραύλων SM-2 στο LCF, αλλά θα αποκτήσει συμπληρωματικά νέα όπλα αεράμυνας μεγάλου βεληνεκούς με ικανότητα αντιβαλλιστικών πυραύλων για το MSS.
Η κατηγορία De Zeven Provinciën υπόκειται επί του παρόντος σε αναβάθμιση Mid-Life για να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής του αρχικού σχεδιασμού τους στα τέλη της δεκαετίας του 2030 έως ότου αντικατασταθούν από τις φρεγάτες Future Air Defender (FuAD). Αυτό το πρόγραμμα ευρείας εμβέλειας περιλαμβάνει την τοποθέτηση ενός νέου κύριου πυροβόλου OTO 127/64 LW, την απόκτηση πυραύλων Tomahawk Land Attack, βελτιώσεις στο CMS και ικανότητα παρακολούθησης βαλλιστικών πυραύλων με το ραντάρ SMART-L ELR (Φωτογραφία: Nevesbu).
Αποδεδειγμένη πλατφόρμα
Το MSS βασίζεται στη σχεδίαση Fast Crew Supplier της Damen που χρησιμοποιείται ήδη ευρέως, κυρίως στον εμπορικό τομέα της ενέργειας, αλλά χρησιμοποιείται επίσης ως βάση για ναυτικά OPV. Το MSS βασίζεται στην παραλλαγή FCS 5009 (Το XV Patrick Blackett που αγοράστηκε για το RN το 2022 από την Damen είναι μέρος της ίδιας οικογένειας σκαφών αλλά είναι το ελαφρώς μικρότερο FCS 4009). Το MSS είναι πιθανό να κατασκευαστεί από το Damen's Song Cam Shipyard στο Βιετνάμ, όπου το κόστος εργασίας είναι ένα κλάσμα αυτού που είναι στην Ολλανδία.
Microsoft Word - FAST CREW SUPPLIER-5009-PATROL-STD-DAMEN
Είναι ένα πλοίο που μεταφέρει εφόδια και τους εργαζόμενους στις εξέδρες εξόρυξης της Βόρειας Θάλασσας. Έχει πλήρωμα έως 8 άτομα και μπορεί να μεταφέρει 80 άτομα. Έχει δυνατότητα μεταφοράς στο κατάστρωμα 250 τόνων φορτίου.
Damen Fast Crew Supplier 5009 - Ship Technology (ship-technology.com)
Η σειρά ταχύπλοων σκαφών Fast Crew Supplier (FCS) 5009 κατασκευάζεται από την Damen Shipyards Group. Τα πλοία προορίζονται για τη μεταφορά πληρώματος και φορτίου από και προς τις υπεράκτιες πλατφόρμες πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Η Jawar Al Khaleej Shipping (JAK) υπέγραψε σύμβαση με την Damen Shipyards Group για την προμήθεια ενός πλοίου FCS 5009 τον Νοέμβριο του 2016. Το πλοίο παραδόθηκε τον Μάιο του 2017.
Η Damen Shipyards παρέδωσε ένα πλοίο FCS 5009 στην P&O Repasa τον Δεκέμβριο του 2015 και ακολούθησε δύο στη Naviera Integral τον Ιούλιο του 2015.
Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου του Άμπου Ντάμπι (ADNOC) παρέλαβε πέντε πλοία FCS 5009 από την Damen μεταξύ 2012 και 2014.
Η Naviera Integral παραδόθηκε ένα σκάφος FCS 5009 από την Damen Shipyards τον Ιανουάριο του 2014. Η Specialized Vessel Services παρέλαβε ένα πλοίο FCS 5009 τον Απρίλιο του 2012.
Σχέδιο FSC 5009
Το Damen FSC 5009 διαθέτει χαλύβδινη γάστρα που ενσωματώνει σχέδιο πλώρης Sea-Axe. Η ανωδομή είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο. Η λεπτή γάστρα προσφέρει υψηλή απόδοση καυσίμου, ενώ η σχεδίαση πλώρης Sea Axe προσφέρει ανώτερα χαρακτηριστικά διατήρησης της θάλασσας.
Το FSC 5009 έχει μήκος 53,25 μέτρα, πλάτος 10,10 μέτρα, βάθος 4,7 μέτρα και μέγιστο βύθισμα 3,2 μέτρα.
Εξοπλισμός καταστρώματος και χωρητικότητες
Το σκάφος διαθέτει κατάστρωμα 240m², το οποίο είναι εξοπλισμένο για γρήγορη, αξιόπιστη και άνετη μεταφορά του πληρώματος και του φορτίου. Το σκάφος διαθέτει χαλύβδινο φτερό, καθώς και φτερά από καουτσούκ και ελαστικά βαρέως τύπου.
Το κατάστρωμα τοποθετείται με γερανό Heila HLRM 140-5S και VHHP 184 κιλών με χαλύβδινο καλώδιο. Ο εξοπλισμός επί του σκάφους επιτρέπει στο σκάφος να υποστηρίζει εργασίες ρυμούλκησης έκτακτης ανάγκης και χειρισμού γερανού.
Το σκάφος ταχείας παροχής πληρώματος μεταφέρει επίσης τέσσερις σωσίβιες σημαδούρες, πέντε σωσίβιες σχεδίες 25 ατόμων και χειροκίνητους πυροσβεστήρες. Προσφέρει επιφάνεια καταστρώματος φορτίου 240m² και μέγιστη χωρητικότητα φορτίου 2,50t/m².
Το σκάφος μπορεί να αποθηκεύσει 169,8 m³ μαζούτ, 28,6 m³ γλυκού νερού και 173,1 m³ φορτίου γλυκού νερού. Είναι επίσης εξοπλισμένο με ηλεκτροκίνητες αντλίες γενικής εξυπηρέτησης, αντλία φορτίου καυσίμου και αντλία φορτίου γλυκού νερού.
Πλοήγηση και επικοινωνίες
Το FSC 5009 είναι εγκατεστημένο με γυροσκοπική και μαγνητική πυξίδα, ηχώ, ραντάρ, σύστημα αυτόματης αναγνώρισης (AIS) και παγκόσμιο σύστημα εντοπισμού θέσης (GPS) / σύστημα διαφορικού παγκόσμιου εντοπισμού θέσης (DGPS).
«Η Jawar Al Khaleej Shipping (JAK) υπέγραψε σύμβαση με την Damen Shipyards Group για την προμήθεια ενός πλοίου FCS 5009 τον Νοέμβριο του 2016».
Τα συστήματα επικοινωνίας περιλαμβάνουν ενδοεπικοινωνία, σύστημα ήχου και κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης, σύστημα εξωτερικής επικοινωνίας GMDSS A3 και σύστημα Wi-Fi.
Διαμονή FSC 5009
Το σκάφος προμηθευτής πληρώματος προσφέρει καταλύματα για οκτώ μέλη του πληρώματος σε μονάδες, συμπεριλαμβανομένης καμπίνας καπετάνιου, καμπίνας αξιωματικού, τέσσερις καμπίνες πληρώματος και καμπίνας πληρώματος δύο ατόμων. Το πλήρωμα διαθέτει επίσης ψυκτικό, ντουλάπι και αίθουσα αναψυχής.
Το πλοίο μεταφέρει επίσης 80 βιομηχανικό προσωπικό στο κύριο κατάστρωμα, το οποίο είναι εξοπλισμένο με 80 θέσεις, αποθήκευση αποσκευών και δύο τουαλέτες.
Πρόωση για το πλοίο προμηθευτή γρήγορου πληρώματος
Το σκάφος τροφοδοτείται από τέσσερις κύριους κινητήρες ντίζελ Caterpillar/MTU που οδηγούν προπέλες σταθερού βήματος μέσω τεσσάρων κιβωτίων ταχυτήτων της σειράς Reintjes WVS. Το μηχανοστάσιο είναι εξοπλισμένο με σταθερό σύστημα Fi-Fi. Η μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας αναπτύσσει μέγιστη ισχύ εξόδου 8.000 bkW.
Το σύστημα πρόωσης ενσωματώνει επίσης δύο προωστήρες 85bkW. Η ισχύς του πλοίου τροφοδοτείται από τρία σετ γεννητριών.
Το σύστημα πρόωσης παρέχει τελική ταχύτητα 25k και μέγιστη εμβέλεια 3.100nmi στη μέγιστη ταχύτητα λειτουργίας. 27 κόμβοι η νέα έκδοση περιπολίας.
Το σκάφος εκτοπίζει 325 τόνους και έχει μήκος 53,2 μέτρα με πλάτος 10 μέτρα και βύθισμα 3,2 μέτρα. Το πίσω κατάστρωμα είναι 28 x 8,5 m (225 m2) και μπορεί να φιλοξενήσει μια ποικιλία ωφέλιμων φορτίων σε εμπορευματοκιβώτια. Τα εμπορευματοκιβώτια μπορούν να συγκολληθούν στο κατάστρωμα, αν και θα μπορούσε να τοποθετηθεί μια πιο εξελιγμένη λύση διαχείρισης και φόρτωσης στο πλοίο, όπως το σύστημα Cube που κατασκευάστηκε από την SH Defense. Παρέχονται δακτύλιοι για ένα μόνο RIB καθώς και υδραυλικός γερανός για την εκτόξευση και ανάκτηση μικρών UUV.
Η τυπική ταχύτητα FCS 5009 έως και 27 κόμβοι και η μοναδική σχεδίαση με την υπερυψωμένη πλώρη προσφέρει εξαιρετικές θαλάσσιες ιδιότητες, διασχίζοντας και όχι πάνω από τα κύματα, επιτρέποντάς τους να διατηρούν υψηλές ταχύτητες σε κακές καιρικές συνθήκες. Αυτό είναι ένα σημαντικό ζήτημα, καθώς θα πρέπει να συμβαδίζουν με τις φρεγάτες στην ανοιχτή θάλασσα. Η πρόωση προέρχεται από 4 κινητήρες ντίζελ που συμμορφώνονται με τα πολιτικά πρότυπα εκπομπών ρύπων και θα μπορούσαν να μετατραπούν σε συνθετικό ή βιοκαύσιμο στο μέλλον. Για ένα μικρό σκάφος, το FCS 5009 έχει μεγάλη εμβέλεια έως και 3.700 km και το MSS είναι απίθανο να είναι εξοπλισμένο για αναπλήρωση στη θάλασσα. 3100 ναυτικά μίλια εμβέλεια αναφέρουν όλα όσα διάβασα για τα χαρακτηριστικά του.
Είναι σκάφη με χαλύβδινο κύτος και υπερκατασκευές από αλουμίνιο, αλλά δεν υπάρχουν σχέδια για αύξηση της ικανότητας επιβίωσης σύμφωνα με τα πρότυπα των πολεμικών πλοίων, καθώς αυτό θα απαιτούσε δαπανηρή επανασχεδιασμό. Αν και δεν αναφέρεται ρητά, είναι δυνητικά πολύ πιο αξιόπιστα από πολεμικά πλοία αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων και θα μπορούσαν να κινδυνεύσουν σε περιοχές υψηλότερης απειλής, ειδικά εάν τελικά λειτουργούσαν ως πλατφόρμες χωρίς πλήρωμα
Η θαλάσσια εκδοχή των περιπλανώμενων πυρομαχικών Harap μπορεί να χρησιμοποιηθεί στον ρόλο του ISR και επίσης στο άμεσο χτύπημα. Φέρει μια κεφαλή 23 κιλών με IR seker, σύστημα αντι-ραντάρ, υπέρυθρη ακτινοβολία (FLIR) και κάμερα EO (Εικόνα: IAI).
Δύναμη πυρός
Μετά από αξιολόγηση των διαθέσιμων συστημάτων, το ολλανδικό Υπουργείο Άμυνας επέλεξε την Israel Aerospace Industries (IAI) ως τον κύριο προμηθευτή όπλων και συστημάτων EW για τον εξοπλισμό MSS. Λίγα έθνη μπορούν να ανταποκριθούν στην πρόσφατη εμπειρία αντιπυραυλικής μάχης και την αποδεδειγμένη αξιοπιστία των συστημάτων που κατασκευάζονται από το Ισραήλ. Το κύριο όπλο θα είναι ο πύραυλος εδάφους-αέρος Barak-ER (Extended Range). Ο πύραυλος MDBA Aster 30 Block 1NT εξετάστηκε, αλλά δεν μπορεί να τοποθετηθεί σε εμπορευματοκιβώτια και το IAI Rafael Stunner δεν πληρούσε πλήρως τις απαιτήσεις RNLN.
Σε συνδυασμό με τα συστήματα ελέγχου πυρός και μάχης LCF, το Barak-ER μπορεί να νικήσει μια μεγάλη ποικιλία στόχων, συμπεριλαμβανομένων αεροσκαφών με πληρώματα και μη πληρώματα, πυραύλους κρουζ κατά πλοίων και βαλλιστικούς πυραύλους σε εμβέλεια 150 km και υψόμετρα έως 20.000 μέτρα.
Ο αναχαιτιστής Barak-ER που βασίζεται στο MSS θα ενεργοποιηθεί από το ραντάρ ζώνης L SMART-L MM/N του LCF που μπορεί να ανιχνεύσει απειλές σε εμβέλεια 2.000 χλμ. θα παρέχει στην Ολλανδία ικανότητα αντιβαλλιστικών πυραύλων μικρού και μεσαίου βεληνεκούς. Η ενσωμάτωση και η διασφάλιση μιας αδιάσπαστης σύνδεσης δεδομένων μεταξύ των δύο πλατφορμών είναι ίσως η πιο απαιτητική πτυχή αυτού του έργου.
Κυρίως για την υποστήριξη αμφίβιων επιχειρήσεων, το σύστημα πυρομαχικών πολλαπλών αποστολών, μεγάλης εμβέλειας IAI Harap έχει επιλεγεί για MSS. Το Harap μπορεί να περιπλανηθεί στον χώρο της μάχης για έως και 6 ώρες επικοινωνώντας με την πλατφόρμα εκτόξευσης εμβέλειας έως και 200km και μπορεί να επιτεθεί σε στόχους έως και 1.000km μακριά. Οδηγείται με έλικα αλλά μπορεί να επιτύχει ταχύτητες έως και 225 κόμβους. Το Harap είναι ένα ανθρώπινο σύστημα που μεταφέρει ένα ωφέλιμο φορτίο ISR για τον εντοπισμό και το χτύπημα στόχων και την παροχή εκτίμησης ζημιών μάχης σε πραγματικό χρόνο. Η μεγάλη εμβέλεια ήταν ο πρωταρχικός λόγος για την επιλογή του Harap καθώς οι μελλοντικές αμφίβιες επιχειρήσεις θα πραγματοποιούνται σε διάσπαρτες τοποθεσίες και σε αυξανόμενη απόσταση από την ακτή.
Η Harap θα ολοκληρώσει μια καλά ισορροπημένη ικανότητα επίθεσης ξηράς που αποκτάται από το RNLN μέσω της αναβάθμισης LCF mid-life. Αυτό περιλαμβάνει τον πύραυλο Tomahawk βεληνεκούς 1000 χιλιομέτρων και το πυροβόλο μεσαίου διαμετρήματος Leonardo 127/64 LW Vulcano ικανό να εκτοξεύει πυρομαχικά Vulcano εκτεταμένου βεληνεκούς, κατευθυνόμενα με ακρίβεια έως 100 χιλιόμετρα.
Η αυξανόμενη ευπάθεια των υποδομών ζωτικής σημασίας στη Βόρεια Θάλασσα οδήγησε το RNLN να προσθέσει δυνατότητες υποβρύχιας επιτήρησης στο MSS. Θα λειτουργούν ως μητρικά πλοία για UUV που θα προμηθεύονται από το ράφι. Το MSS θα είναι εξοπλισμένο με τυπικά ραντάρ πλοήγησης, αλλά θα έχει μια σουίτα EW κατασκευασμένη από IAI. Αυτό θα επιτρέψει τη συλλογή ηλεκτρονικών σημάτων και δεδομένων πληροφοριών επικοινωνιών και την εμπλοκή των αντίπαλων ραντάρ και των συστημάτων ελέγχου UAS.
Το MSS θα εφοδιαστεί με ένα τηλεκατευθυνόμενο πυροβόλο στην πλώρη, πιθανώς το σταθεροποιημένο ναυτικό πυροβόλο όπλο Aselsan 30 mm Muhafiz. Θα μεταφερθούν επίσης δύο πολυβόλα 0,50cal που θα εξυπηρετούνται από το πλήρωμα, από ένα εκατέρωθεν της γέφυρας.
Η πιο πρόσφατη απόδοση που δείχνει ένα μικτό ωφέλιμο φορτίο ενός κοντέινερ EW, εκτοξευτές Barak-ER 2 x 6 κυψελών και εκτοξευτές Harap κασέτας 4 x 3. Οι εκτοξευτές 6 σωλήνων Barak περιστρέφονται κατά 90º πριν εκτοξευθούν κάθετα τα βλήματα. Μια καμπίνα ηλεκτρονικών ειδών και ελέγχου διπλού ύψους με κοντέινερ τοποθετείται μάλλον επισφαλώς στην πρύμνη.
Διανομή
Το πρόγραμμα έχει ένα ευρύ κονδύλιο κόστους – το οποίο υπολογίζεται σε περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ – 1 δισεκατομμύριο ευρώ, το οποίο αντιπροσωπεύει πολύ καλή αξία. Το τελικό κόστος θα εξαρτηθεί από τον αριθμό των σκαφών και το βάθος των αποθεμάτων όπλων. Η πλατφόρμα FCS 5009 είναι σχετικά φθηνή σε σύγκριση με το σύστημα Barak-ER και το κόστος ολοκλήρωσης.
Δύο πλοία έχουν παραγγελθεί αρχικά από την Damen, το πρώτο θα παραδοθεί στις αρχές του 2026 ως πλατφόρμα δοκιμών και ανάπτυξης. Η προμήθεια όπλων και αισθητήρων θα ξεκινήσει επίσης το επόμενο έτος. Η Damen θα είναι υπεύθυνη για την ενσωμάτωση των συστημάτων στα πλοία, ενώ το MoD θα επιβλέπει την παράλληλη εργασία στα τέσσερα LCF για την υποστήριξη MSS. Τόσο τα πλοία κατά παραγγελία όσο και όλος ο σχετικός εξοπλισμός αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργικοί έως το 2027.
Το MSS θα έχει βασικό πλήρωμα 8 ναυτών RNLN, αλλά θα αυξηθεί σε έως και 14, ανάλογα με τον εξοπλισμό που μεταφέρεται. Η εμπειρία που αποκτήθηκε από τη λειτουργία πολεμικών σκαφών με πολύ μικρό πλήρωμα θα βοηθήσει στην ενημέρωση για την πρόοδο προς την πιθανή ιστιοπλοΐα MSS χωρίς πλήρωμα ενώ ελέγχεται από το LCF. Το XV Patrick Blackett είναι εξοπλισμένο για να λειτουργεί εξ αποστάσεως, αλλά όπως ανακάλυψε το RN, χωρίς άτομα που να εκτελούν βασικές εξελίξεις στη συντήρηση και τη ναυτιλία, μαζί με τους περιορισμούς ασφαλείας και τους ρυθμιστικούς περιορισμούς, καθιστούν τη μετάβαση σε πλήρως χωρίς πλήρωμα εξαιρετικά δύσκολη. Ακόμη και η λειτουργία μικρών MCM USV χωρίς πλήρωμα δεν ήταν απλή.
Σύνοψη
Το MSS συνδυάζει αποτελεσματικά πολλές ιδέες για το μέλλον του ναυτικού πολέμου σε μια συνεκτική λύση. Με απλά λόγια, είναι μικρά «πλοία οπλοστάσιο» που φέρουν πρόσθετα όπλα για να συμπληρώσουν τον κύριο μαχητή. Θα μπορούσαν επίσης να ταξινομηθούν ως μαχητές της βαθμίδας 2 ή 3 που μπορούν να απειληθούν ως στύλοι του οποίου η απώλεια θα ήταν πολύ πιο ανεκτή από ένα πολεμικό πλοίο υψηλής τεχνολογίας. Η ενσωμάτωση πολύπλοκων όπλων σε εμπορευματοκιβώτια οδηγεί την ανάπτυξη των δυνατοτήτων PODS του RN και άλλων ναυτικών σε εμπορευματοκιβώτια και αρθρωτές δυνατότητες ένα βήμα παραπέρα.
Το έργο θα βοηθήσει την Ολλανδία να αποκτήσει γρήγορα και οικονομικά μια ικανότητα αντιβαλλιστικών πυραύλων Theatre χωρίς να περιμένει μέχρι να είναι έτοιμη η επόμενη γενιά φρεγατών. Επιπλέον, το MSS επισημαίνει ένα μέλλον χωρίς πλήρωμα, το οποίο αποδείχθηκε πρόσφατα σε μικρότερη κλίμακα από το ουκρανικό ναυτικό που έχει αναπτύξει μικρά USV οπλισμένα με τους δικούς τους αντιαεροπορικούς πυραύλους και πυρομαχικά. Το Υπουργείο Εξωτερικών του Ηνωμένου Βασιλείου ξεκίνησε πρόσφατα το έργο COOKSON, ζητώντας από τη βιομηχανία προτάσεις για USV μήκους έως 40 πόδια που θα φέρουν μια σειρά από τελεστές για την αντιμετώπιση απειλών, όπως αεροσκάφη με περιστροφικά φτερά και drones ISR.
Η ανάπτυξη του CONOPS για MSS θα είναι μια πρόκληση. Ο διοικητής του LCF έχει τόσο το όφελος όσο και το βάρος του ελέγχου και, κατά καιρούς, της προστασίας του MSS. Η σύνδεση δεδομένων μεταξύ των δύο πλατφορμών πρέπει να είναι εξαιρετικά ισχυρή διαφορετικά το MSS θα μπορούσε να αποτελεί υποχρέωση. Ακόμη και με τις λογικές και αποφασιστικές πολεμικές λειτουργίες που χειρίζονται οι LCF, ένα πλήρωμα 8-14 ατόμων είναι ακόμα μικρό για να διαχειριστεί συνεχείς επιχειρήσεις γαλάζιου νερού.
Πολλά ναυτικά θα παρακολουθούν το MSS για να δουν αν αποδειχθεί επιτυχές. Όσον αφορά την αξία για τα χρήματα, την ταχύτητα παράδοσης και την κατανεμημένη θνησιμότητα, υπάρχουν δυνητικά πολλά μαθήματα για το RN. Αυτό θα μπορούσε να προσφέρει μια διαδρομή για την ενίσχυση της δύναμης πυρός του στόλου επιφανείας βραχυπρόθεσμα, καθώς και να ενημερώσει το Future Air Dominance System (FADS) / πρόγραμμα αντιτορπιλικών τύπου 83 μακροπρόθεσμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου