Του Ν. Λυγερού
Επειδή ακούγονται πολλά αυτή την περίοδο για το LNG, είναι καλό να έχουμε στο μυαλό μας και μερικά βασικά στοιχεία. Το LNG είναι υγροποιημένο φυσικό αέριο που μεταφέρεται μέσω ειδικών καραβιών. Αυτά τα καράβια προέρχονται από σταθμό υγροποίησης που έχουν κατεβάσει το φυσικό αέριο στους -162ο C χωρίς συμπίεση. Στη συνέχεια, καταλήγουν σε σταθμό αεριοποίησης για να τροφοδοτήσουν το δίκτυο φυσικού αερίου. Θερμοδυναμικά η πιο δύσκολη μετατροπή είναι η πρώτη λόγω της θερμοκρασίας. Υπάρχει, μάλιστα, και φιλτράρισμα του φυσικού αερίου με το ζεόλιθο, για να δεσμευτούν τα υγρά του στοιχεία από την εξόρυξη. Για σταθμό αεριοποίησης έχουμε στην Ελλάδα το παράδειγμα του νησιού της Ρεβυθούσας. Μπορεί, βέβαια, αυτός ο σταθμός να γίνει και πλωτός, όπως προβλέπεται και σε άλλες περιοχές. Σε αυτό το σημείο ακούμε και το θέμα της απόστασης, όπου πάλι λέγονται πολλά. Έτσι, θέλουμε να επισημάνουμε ότι ο σταθμός με τις δύο δεξαμενές, που θα γίνουν και τρεις σύντομα, βρίσκεται πάνω σε νησάκι, το οποίο απέχει 450 μέτρα από την ακτή, όπου φαίνεται και στους χάρτες που παραθέτουμε στη συνέχεια. Έτσι, γνωρίζουμε μια αντικειμενική παράμετρο που αφορά επιπλέον μια θαλάσσια περιοχή, σχετικά κλειστή, όχι μόνο λόγω του κόλπου, αλλά και της Σαλαμίνας, πράγμα το οποίο χρησιμοποιήθηκε και στην περίφημη και διαχρονική μάχη. Όποιος έχει αυτιά ας ακούσει λοιπόν.
Επειδή ακούγονται πολλά αυτή την περίοδο για το LNG, είναι καλό να έχουμε στο μυαλό μας και μερικά βασικά στοιχεία. Το LNG είναι υγροποιημένο φυσικό αέριο που μεταφέρεται μέσω ειδικών καραβιών. Αυτά τα καράβια προέρχονται από σταθμό υγροποίησης που έχουν κατεβάσει το φυσικό αέριο στους -162ο C χωρίς συμπίεση. Στη συνέχεια, καταλήγουν σε σταθμό αεριοποίησης για να τροφοδοτήσουν το δίκτυο φυσικού αερίου. Θερμοδυναμικά η πιο δύσκολη μετατροπή είναι η πρώτη λόγω της θερμοκρασίας. Υπάρχει, μάλιστα, και φιλτράρισμα του φυσικού αερίου με το ζεόλιθο, για να δεσμευτούν τα υγρά του στοιχεία από την εξόρυξη. Για σταθμό αεριοποίησης έχουμε στην Ελλάδα το παράδειγμα του νησιού της Ρεβυθούσας. Μπορεί, βέβαια, αυτός ο σταθμός να γίνει και πλωτός, όπως προβλέπεται και σε άλλες περιοχές. Σε αυτό το σημείο ακούμε και το θέμα της απόστασης, όπου πάλι λέγονται πολλά. Έτσι, θέλουμε να επισημάνουμε ότι ο σταθμός με τις δύο δεξαμενές, που θα γίνουν και τρεις σύντομα, βρίσκεται πάνω σε νησάκι, το οποίο απέχει 450 μέτρα από την ακτή, όπου φαίνεται και στους χάρτες που παραθέτουμε στη συνέχεια. Έτσι, γνωρίζουμε μια αντικειμενική παράμετρο που αφορά επιπλέον μια θαλάσσια περιοχή, σχετικά κλειστή, όχι μόνο λόγω του κόλπου, αλλά και της Σαλαμίνας, πράγμα το οποίο χρησιμοποιήθηκε και στην περίφημη και διαχρονική μάχη. Όποιος έχει αυτιά ας ακούσει λοιπόν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου