Είναι γεγονός, ότι οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν πάντα καλύτερη μύτη από τους πολιτικούς και γι’ αυτό, πολλές φορές, μας οδήγησαν στη σωστή πλευρά της Ιστορίας.
Την εποχή που το Βερολίνο έκανε ενεργειακές μπίζνες με τη Μόσχα και έσκαβε το λάκκο της μνημονιακής Ελλάδας, δύσκολα θα κατάπινε τον λάκκο που του είχαν σκάψει προηγουμένως οι Έλληνες εφοπλιστές. Και είναι βέβαιο ότι θα περίμεναν την ευκαιρία να απαντήσουν.
Του Δημήτρη Γ. Απόκη *
Τώρα, με τον πόλεμο στην Ουκρανία, που μια ολόκληρη Γερμανο-Ρωσική ενεργειακή στρατηγική κατέρρευσε και η γερμανική οικονομία αναμένετε να υποστεί τις συνέπειες αυτού που ετοίμαζε για τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη, το Βερολίνο βρήκε την ευκαιρία να επιτεθεί στην Ελληνική ναυτιλία μέσω Κίεβου αυτή τη φορά.
Ο πρόεδρος της Ουκρανίας, κ. Ζελένσκι, βγήκε δημόσια στο συνέδριο του The Economist να καταγγείλει πως πλοία ελληνικών συμφερόντων έχουν αναλάβει τις μεταφορές ρωσικών Υ/Α στις αγορές και πως εμμέσως η Ελλάδα βοηθά την Μόσχα να κερδίζει από το Ουκρανικό δράμα.
Στην παρέμβαση του ο κ. Ζελένσκι επέκρινε “τον ρόλο των Ελλήνων εφοπλιστών στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου”, θεωρώντας ότι είναι μια κατάσταση που “δεν ανταποκρίνεται στα συμφέροντα της Ευρώπης”. Μάλιστα φέρεται σύμφωνα με το πρακτορείο Belga, να έχει δηλώσει, ότι “οι ελληνικές εταιρείες παρέχουν σχεδόν τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου” και ότι “αυτό συμβαίνει ακριβώς όταν ένας άλλος ρωσικός ενεργειακός πόρος χρησιμοποιείται ως όπλο ενάντια στην Ευρώπη και ενάντια στον προϋπολογισμό κάθε ευρωπαϊκής οικογένειας”. “Ενώ πολλές ναυτιλιακές ή πετρελαϊκές εταιρείες στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ έχουν σταματήσει το εμπόριο με τη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία, οι Έλληνες πλοιοκτήτες, που ελέγχουν την πλειοψηφία του στόλου της ΕΕ, συνεχίζουν να μεταφέρουν ρωσικό αργό πετρέλαιο”.
Και δεν βγαίνει κανείς ευρωπαίος ή αμερικανός να ξεκαθαρίσει την αλήθεια πίσω από τα σκόπιμα μυθεύματα. Όπως επίσης κανείς δεν ρωτά τον κ. Ζελένσκι, πως, ποιοι και από πού άραγε θα μεταφέρουν πετρέλαια και πετρελαιοειδή για να κινηθεί η Δυτική οικονομία. Θεωρεί άραγε ο κ. Ζελένσκι πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες παρανομούν; Θα τους είχαν προλάβει οι Αμερικανοί!
Οι αλήθεια είναι πως σε αυτόν τον ενεργειακό Αρμαγεδδώνα, όλοι αντιλαμβάνονται πως πέφτουν πάλι στην ανάγκη των Ελλήνων εφοπλιστών. Το γεγονός αυτό, για ακόμη μια φορά, η Γερμανία δεν μπορεί να το χωνέψει.
Καλό, επίσης, θα είναι ο Πρόεδρος της Ουκρανίας, ο οποίος έχει αναλάβει το ρόλο του κατήγορου και του δικαστή, σε πολλά θέματα και εναντίον πολλών χωρών να είναι, επιτέλους, ιδιαίτερα προσεκτικός και ευγνώμων, ειδικά σε περιπτώσεις χωρών όπως η Ελλάδα, οι οποίες ανέλαβαν, σωστά, το βαρύ κόστος, για να προασπίσουν τα δίκαια της χώρας του, να προκαλέσουν ρήγμα στις παραδοσιακές και φιλικές σχέσεις δεκαετιών με τη Ρωσία.
Το μήνυμα θα πρέπει να περάσει, μέσω διπλωματικών καναλιών και στον κ. Ζελένσκι, αλλά και σε αυτούς που τον χρησιμοποιούν ως λαγό για να πλήξουν την Ελληνική Ναυτιλία.
Η κρίση στην Ουκρανία είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα για τη Δύση, και κυρίως μια μεγάλη τραγωδία για τον Ουκρανικό λαό. Παρόλα αυτά υπάρχουν και κάποια όρια. Έχει έρθει η ώρα να επικρατήσει σοβαρότητα και ρεαλισμός, διότι έχουμε εισέλθει σε μια πορεία που η κρίση που έχει προκληθεί από την παράνομη εισβολή του Πούτιν στην Ουκρανία, απειλεί να εξελιχθεί σε τραγωδία τεραστίων διαστάσεων για ολόκληρη την Ευρώπη και τους λαούς της.
Ως εδώ λοιπόν κ. Ζελένσκι, Η στήριξη και σωστά, είναι δεδομένη, αλλά υπάρχουν και όρια.
* Ο Δημήτρης Γ. Απόκης, είναι Διεθνολόγος και Δημοσιογράφος, ειδικός σε θέματα Αμερικανικής Πολιτικής. Απόφοιτος των πανεπιστημίων The American University, School of International Service, και του The Johns Hopkins University, The Paul H. Nitze, School of Advanced International Studies της Ουάσιγκτον, μέλος του The International Institute for Strategic Studies του Λονδίνου, και υπήρξε επί σειρά ετών διαπιστευμένος ανταποκριτής στο Λευκό Οίκο, στο Στέητ Ντιπάρτμεντ και στο Αμερικανικό Πεντάγωνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου