To πιο φιλόδοξο εξοπλιστικό πρόγραμμα στην ιστορία του, βρίσκεται επί θύραις για το Λιμενικό Σώμα / Ελληνική Ακτοφυλακή (Λ.Σ./ΕΛ. ΑΚΤ.)!
Την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, ανακοινώθηκε η διενέργεια ανοικτών και δημόσιων ενημερωτικών συναντήσεων, μη δεσμευτικής συμμετοχής οικονομικών φορέων (διαβούλευση – τεχνικός διάλογος), με σκοπό την ενημέρωση του Λ.Σ. / ΕΛ. ΑΚΤ., «για τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις και τη συλλογή πληροφοριών που κρίνονται ουσιώδεις στο πλαίσιο κατάρτισης τεχνικών απαιτήσεων / προδιαγραφών για την “Προμήθεια δυο (02) πλοίων ανοικτής θαλάσσης άνω των 80 μ.” συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ».
Το πρόγραμμα είναι συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων ναυπηγείων παγκοσμίως. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του Λ.Σ. / ΕΛ. ΑΚΤ. που υλοποιείται προμήθεια πλωτών μέσων τέτοιου μεγέθους / εκτοπίσματος. Μέχρι σήμερα τα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία που επιχειρεί το Λ.Σ. / ΕΛ. ΑΚΤ. είναι τα τρία ισραηλινής προέλευσης πλοία ανοικτής θαλάσσης τύπου Saar 4.5 (μήκος 61,7 μέτρα / εκτόπισμα πλήρες περί τους 500 τόνους), τα ΛΣ-060, ΛΣ-070 και ΛΣ-080 (απεικονίζεται στη συνημμένη φωτογραφία).
Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη… φιλοσοφία για να καταλήξει κανείς στο συμπέρασμα ότι η επιχειρησιακή απαίτηση για την προμήθεια πλοίων ανοικτής θαλάσσης (OPV) δικαιολογείται από την απόλυτα ορθή, αν και με σημαντική καθυστέρηση, στρατηγική απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης για την αξιοποίηση των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων, με αρχή την περιοχή Νότια της Κρήτης και γενικότερα στη Δυτική Ελλάδα. Πέραν του αμερικανικού κολοσσού ExxonMobil, πληροφορίες αναφέρουν ότι προσεχώς αναμένεται άφιξη και της CHEVRON…
Με βάση τις τεχνικές απαιτήσεις που αποδεσμεύθηκαν με την πρόσκληση στη διαβούλευση – τεχνικό διάλογο τα προς προμήθεια πλοία θα πρέπει:
>να είναι καινούργια, αμεταχείριστα, σύγχρονα, πλήρως λειτουργικά,
ώστε να μπορούν να επιχειρούν υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες, είτε
αυτόνομα ως μονάδες, είτε σε συνεργασία με τα άλλα επιχειρησιακά μέσα
του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ, όπως αεροπλάνα, ελικόπτερα, πλοία ανοιχτής θάλασσας,
ναυαγοσωστικά, περιπολικά σκάφη κ.λπ.
>ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ να εκτελέσουν τις ακόλουθες επιχειρήσεις και αποστολές:
-Έλεγχος εφαρμογής κανονισμών ασφάλειας ναυσιπλοΐας.
-Έρευνας και Διάσωσης (παροχή βοήθειας σε
κινδυνεύοντα στη θάλασσα, άτομα, πλοία, πλοιάρια, λέμβους κι άλλα μέσα,
καθώς επίσης και αεροσκάφη).
-Επιτήρηση, αστυνόμευση, πρόληψη και
καταστολή κάθε έκνομης ενέργειας σε θαλάσσιο περιβάλλον, όπως παράνομη
είσοδος προσώπων στην ελληνική επικράτεια διά θαλάσσης, διάπραξη
τρομοκρατικών ενεργειών, διακίνηση ναρκωτικών, πάσης φύσεως λαθρεμπόριο,
όπλα, αμμοληψία, παράνομη αλιεία, σπογγαλιεία, αρχαιοκαπηλία κ.λπ.
-Πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης.
-Διενέργεια ελέγχων, νηοψιών, καταδίωξης,
που αφορούν σε θέματα δημόσιας τάξης και κρατικής ασφάλειας και εν γένει
κάλυψη επιχειρησιακών αναγκών που άπτονται των αρμοδιοτήτων του Λ.Σ. /
ΕΛ. ΑΚΤ.
-Αποστολών που αφορούν την προάσπιση των ελληνικών θαλασσίων συνόρων και της ΑΟΖ.
-Αποστολών που συμβάλλουν στην εθνική άμυνα, σε συνεργασία με τους αρμόδιους εθνικούς φορείς.
>ΝΑ ΕΧΟΥΝ
-πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα σε «κατάσταση θάλασσας 6», στην ανοικτή
θάλασσα, με εξασφαλισμένη επιβιωσιμότητα σε «κατάσταση θάλασσας 7» κατ’
ελάχιστον.
-μέγιστη ταχύτητα τουλάχιστον 27 κόμβων, συνεχώς, με πλήρη ισχύ, με πλήρες φορτίο και σε «κατάσταση θάλασσας 0-2».
-οικονομική ταχύτητα, στις ίδιες με τις ανωτέρω συνθήκες θα πρέπει να ανέρχεται σε 20 ναυτικούς κόμβους.
-επιχειρησιακή αυτονομία 4.000 ναυτικών μιλίων τουλάχιστον, με την οικονομική ταχύτητα και πλήρες φορτίο.
>να διαθέτουν ενδιαιτήσεις για 40 μέλη του πληρώματος και να έχουν δυνατότητα φιλοξενίας άλλων 30 ατόμων (ειδικές δυνάμεις). Επίσης, να διαθέτουν χώρο προσωρινής φιλοξενίας 50 ατόμων (σ.σ. ναυαγών) με καθίσματα και τουαλέτα. Η συνολική δυνατότητα φιλοξενίας ατόμων από τα πλοία θα πρέπει να ανέρχεται στα 200 άτομα.
>να φέρουν σύγχρονο ναυτιλιακό, ραδιοτηλεπικοινωνιακό, ραδιοναυτιλιακό εξοπλισμό και ελικοδρόμιο για την προσνήωση και εξυπηρέτηση ελικοπτέρου κατηγορίας 11 τόνων, καθώς επίσης και δύο μη επανδρωμένων ελικοπτέρων με μέγιστο βάρος απονήωσης 200 κιλών, με εμβέλεια 65+ ναυτικά μίλια και πτητική αυτονομία έξι (6) ωρών. Θα πρέπει να φέρουν ραντάρ θαλάσσιας επιτήρησης και θερμική κάμερα, αλλά και προστατευτικό σύστημα anti-jamming και anti-spoofing.
>Στο υπόστεγο που θα φιλοξενούνται τα μη επανδρωμένα ελικόπτερα, θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα φιλοξενίας και επανδρωμένου ελικοπτέρου της τάξεως των έξι (6) τόνων. Οι πληροφορίες και τα στοιχεία (π.χ. εικόνα) από τα δυο μη επανδρωμένα ελικόπτερα, θα πρέπει να ολοκληρώνονται μέσω συστήματος Διοίκησης και Ελέγχου (C2: Command and Control), σε ξεχωριστό χώρο από το σύστημα Διοίκησης και Ελέγχου του κάθε πλοίου.
>να διαθέτουν βοηθητικά ταχύπλοα σκάφη εννέα -κατ’ ελάχιστο- μέτρων, με δυνατότητα ανάπτυξης ταχύτητας άνω των 50 κόμβων.
>να έχουν μόνιμο οπλισμό που θα αποτελείται από ένα τηλεχειριζόμενο πυροβόλο των 30 χλστ. και δύο επίσης τηλεχειριζόμενα πυροβόλα των 12,7 χλστ. και να διαθέτουν χώρο ασφαλούς αποθήκευσης πυρομαχικών.
Ο προμηθευτής που θα επιλεγεί θα πρέπει να προσφέρει εγγύηση καλής λειτουργίας των πλοίων και του εξοπλισμού τους για τέσσερα τουλάχιστον έτη από την ημερομηνία παραλαβής και θα μεριμνήσει για την τεχνική υποστήριξη και συντήρηση. Το πρώτο πλοίο θα πρέπει να παραδοθεί εντός 24 μηνών από την ανάθεση της σύμβασης και το δεύτερο εντός 36 μηνών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Λ.Σ. / ΕΛ. ΑΚΤ., οι ενημερωτικές συναντήσεις με τους ενδιαφερόμενους οικονομικούς φορείς θα πραγματοποιούνται με φυσική παρουσία στο κτήριο του Υ.ΝΑ.Ν.Π./Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ή εναλλακτικά μέσω τηλεδιάσκεψης. Οι ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς μπορούν να αποστείλουν αίτημα συνάντησης έως και την 16η Δεκεμβρίου 2022, στη διεύθυνση ηλεκτρ. ταχυδρομείου dem.promitheies@hcg.gr (τηλ. επικοινωνίας 213.137.1617 4104), διευκρινίζοντας τις επιθυμητές ημερομηνίες (δύναται να διεξαχθούν και πέραν της 16/12/2022).
ΠΗΓΗ defence-point
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου