Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2023

Η THALES έχει αναπτύξει ένα σύστημα ανίχνευσης υποβρυχίων που μπορεί να εγκατασταθεί σε οποιοδήποτε πλοίο!

Ένα σύστημα σόναρ που εγκαθίσταται σε νέες φρεγάτες κλάσης Constellation του Ναυτικού των ΗΠΑ θα μπορούσε επίσης να προστατεύσει τα εμπορικά πλοία κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης και να τους δώσει τη δυνατότητα αναζήτησης υποβρυχίων, σύμφωνα με την εταιρεία που κατασκευάζει την τεχνολογία.

Το σύστημα ρυμουλκούμενου αισθητήρα χρησιμοποιείται ήδη από τους συμμάχους των ΗΠΑ και θα μπορούσε να εγκατασταθεί γρήγορα σε μη στρατιωτικά πλοία.

«Είναι ένα αρθρωτό σύστημα που μπορεί να τοποθετηθεί σε σκάφη ευκαιρίας», δήλωσε ο Mark Bock, αντιπρόεδρος στρατηγικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης στο Advanced Acoustic Concepts της Thales.

Στο συνέδριο Surface Navy Association στο Άρλινγκτον της Βιρτζίνια, αυτή την εβδομάδα, η εταιρεία παρουσίασε ένα βίντεο της εγκατάστασης της τεχνολογίας σε εμπορικό πλοίο εντός 48 ωρών, μετατρέποντας το σκάφος σε ανθυποβρυχιακό «περιουσιακό στοιχείο», είπε ο Bock.

«Πιστεύουμε ότι μπορούμε να επαναλάβουμε αυτή την ανατροπή [χρόνο]», είπε.

Η εταιρεία πιστεύει ότι το σύστημα σόναρ θα μπορούσε να φορτωθεί σε ένα στρατιωτικό αεροπλάνο φορτίου και να πετάξει γρήγορα σε ένα πλοίο που το χρειάζεται.

«Αυτή δεν είναι μια ιδέα που είναι νέα ή αναπτυξιακή», είπε ο Bock. «Είναι μια ιδέα για το πώς να αντιμετωπιστεί γρήγορα η ικανότητα [ανθυποβρυχιακού πολέμου] από την προοπτική του DOD ή του ναυτικού».

Το αφεντικό της Διοίκησης Μεταφορών των ΗΠΑ, στρατηγός Ζακλίν Βαν Οβοστ, δήλωσε τον Οκτώβριο ότι ο στρατός θα βασιστεί σε μεγάλο βαθμό σε εμπορικά φορτηγά πλοία και αεροσκάφη για την αναπλήρωση των στρατευμάτων κατά τη διάρκεια ενός πολέμου στους απέραντες χώρους του Ειρηνικού. Ο Van Ovost είπε ότι η διοίκηση εξετάζει την τοποθέτηση στρατιωτικών συμβούλων σε εμπορικά πλοία μαζί με ειδικό εξοπλισμό επικοινωνίας που δίνει στα πλοία μια καλύτερη εικόνα των εχθρικών τοποθεσιών.

Τον περασμένο Μάρτιο, το Πολεμικό Ναυτικό δήλωσε ότι θα εγκαταστήσει το ανθυποβρυχιακό σόναρ CAPTAS της Advanced Acoustic Concepts στις φρεγάτες της κατηγορίας Constellation μέσω παρόμοιας τεχνολογίας κατασκευασμένης από τη Raytheon.

Το σύστημα σόναρ αποτελείται από ένα μακρύ καλώδιο που ρυμουλκεί έναν αισθητήρα στο νερό που κάνει ping για υποβρύχια. Σε αντίθεση με τα σημερινά σόναρ του Πολεμικού Ναυτικού, το λεγόμενο σόναρ μεταβλητού βάθους μπορεί να «τοποθετηθεί σε βάθος που έχει τη μεγαλύτερη πιθανότητα απόκτησης στόχου», είπε ο Μποκ.

Η Thales απέκτησε την Advanced Acoustic Concepts, μια κοινή επιχείρηση υποθαλάσσιας τεχνολογίας που είχε στο παρελθόν με τη Leonardo DRS, τον Ιούλιο. Η εξαγορά, είπε τότε η Thales, ήταν να «αυξήσει το μηχανολογικό και βιομηχανικό της αποτύπωμα στην αμυντική αγορά των ΗΠΑ, με ενισχυμένες ομάδες και ικανότητες που εδρεύουν στις ΗΠΑ».

Η ανθυποβρυχιακή τεχνολογία χρησιμοποιείται ήδη σε βρετανικά, γαλλικά, ισπανικά και χιλιανά πλοία.

«Μιλάτε για ένα σύστημα που είναι ώριμο, έχει ιστορικό, προηγούμενες επιδόσεις έναντι στόχων», είπε ο Bock.

Θα μπορούσε κανείς να αναρωτηθεί εάν η σύνδεση ενός εμπορικού πλοίου με ένα στρατιωτικό δίκτυο αισθητήρων θα το έκανε περισσότερο στόχο. Η ταξινόμηση των πολιτικών πλοίων σε νόμιμους και παράνομους στόχους είναι ένας άστατος τομέας του διεθνούς δικαίου. πολλά εξαρτώνται από τις συνθήκες. Η καθοδήγηση του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ δείχνει ότι τα εμπορικά πλοία «που ενσωματώνονται ή βοηθούν με οποιονδήποτε τρόπο στο σύστημα πληροφοριών των ενόπλων δυνάμεων του εχθρού» μπορούν να «επιτεθούν και να καταστραφούν» από αεροσκάφη ή πολεμικά πλοία επιφανείας «με ή χωρίς προηγούμενη προειδοποίηση».

https://www.youtube.com/watch?v=fY5xioF7zIE

Σχόλιο Γεωργίου Δικαίου: Αυτό που σας έλεγα πόσο δύσκολο είναι να εγκαταστήσεις το CAPTAS 2 σε πολεμικά πλοία που δεν το έχουν πχ Κ-130 κορβέτα. Είναι πανεύκολο αρκεί να υπάρχει ο χώρος. Θεωρητικά όλα τα εμπορικά οχηματαγωγά μπορούν να το πάρουν από τον καταπέλτη. Τορπιλοσωλήνες υπάρχουν αλλά και τορπίλες από τα παλιά μας πολεμικά πλοία που έχουν αποσυρθεί. Κόστος CAPTAS 2 νέα τιμή με κονσόλα και τοποθέτηση 15 εκατομμύρια ευρώ. Με 150 εκατομμύρια το βάζουμε σε 10 πλοία ή το έχουμε έτοιμο για να μπει σε επιβατικά εμπορικά.

Αναμένουμε τα σχόλιά σας στο Twitter!

ΠΗΓΗ hellenicdefence

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου