Εντωμεταξύ, νέα έφοδο στα γραφεία του ΟΣΕ έκανε σήμερα η ΡΑΣ στο πλαίσιο της έρευνας για τη συλλογή στοιχείων. Αυτό που αναζητούν είναι έγγραφα που μαρτυρούν πώς έγιναν οι εκπαιδεύσεις των σταθμαρχών, ποιους κανόνες ακολύθησαν, ποια είναι τα πρωτόκολλα. Οι άνθρωποι της ΡΑΣ έχουν πάρει κάποια έγγραφα που θα τους βοηθήσουν στην έρευνά τους, καθώς και τα προγράμματα εκπαίδευσης που ακολουθήθηκαν στο τέλος Ιανουαρίου.
«Το πόρισμα δεν θα αφορά στην απόδοση ευθυνών, για την οποία είναι αρμόδιες άλλες Αρχές, αλλά στη μη τήρηση προβλεπόμενων διαδικασιών. Με βάση το νόμο θα δούμε ποιες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν. Μέχρι εκεί φτάνουν οι αρμοδιότητες μας. Βεβαίως, τα συμπεράσματα θα είναι χρήσιμα για τη δικαιοσύνη αλλά και για την επιτροπή διερεύνησης του σιδηροδρομικού δυστυχήματος που αναμένεται να ρίξει «φως» στην υπόθεση», αναφέρει στο iefimerida.gr υψηλόβαθμο στέλεχος της ΡΑΣ.
Τα στελέχη της ΡΑΣ, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, είχαν εντοπίσει τον κίνδυνο σιδηροδρομικού δυστυχήματος, αφορμή στάθηκαν οι εκτροχιασμοί που έλαβαν χώρα τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του 2022 στην περιοχή Λειανοκλάδι- Τιθορέα και μόλις πριν λίγες εβδομάδες είχε ληφθεί απόφαση για εστίαση των ελέγχων στη Διαχείριση Ελέγχου Κυκλοφορίας. Μάλιστα, η πρόθεση της Αρχής κοινοποιήθηκε και εγγράφως στον ΟΣΕ.
Σημειώνεται, μάλιστα, ότι στο πλαίσιο διερεύνησης των εν λόγω εκτροχιασμών είχαν βγει πορίσματα που έκαναν λόγο για «ανθρώπινα λάθη». Αποτέλεσμα ήταν να σταλούν έγγραφα από την ΡΑΣ με τα οποία οι υπεύθυνοι ρωτούσαν τη διοίκηση του ΟΣΕ αν έχουν αναλυθεί οι παράγοντες που οδήγησαν στα «ανθρώπινα λάθη», όπως π.χ. η κατάλληλη εκπαίδευση των σταθμαρχών, εργασιακή κόπωση κ.α. «Μεταξύ άλλων ρωτούσαμε αν είχαν ληφθεί μέτρα διόρθωσης. Το τελευταίο σχετικό έγγραφο εστάλη στις 23/2/2023. Εκ του αποτελέσματος δυστυχώς κρίνεται ότι δεν ελήφθησαν τα μέτρα που έπρεπε», σημειώνει η παραπάνω πηγή.
Γεγονός είναι πάντως ότι η ΡΑΣ γνώριζε ότι τα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίες και σηματοδότησης δεν λειτουργούσαν, γεγονός που είχε εντοπίσει και στις εκθέσεις ασφαλείας των προηγούμενων ετών. Είναι ενδεικτικό ότι ήδη από το 2017, με αφορμή το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο, είχε αποστείλει σχετικές επιστολές στις οποίες τόνιζε ότι το σιδηροδρομικό τμήμα Οινόης- Θεσσαλονίκης δεν είχε κεντρικό σύστημα ελέγχου κυκλοφορίας- σηματοδότησης που θα απέτρεπε ανάλογα συμβάντα και ζητούσε την επίσπευση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση των συμβάσεων που βρίσκονταν σε εξέλιξη και τον εναρμονισμό με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Η ΡΑΣ, μετά τη νέα τραγωδία, καλεί την HELLENIC TRAIN AE να προβεί κατεπειγόντως στις απαραίτητες ενέργειες ώστε συγγενείς των θυμάτων και των τραυματιών της αμαξοστοιχίας IC 62 της 28.02.2023, να ενημερωθούν άμεσα αναφορικά με τα δικαιώματά τους, όπως αυτά απορρέουν από τον ΕΚ 1371/2007.
ΠΗΓΗ ellada24
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου