Κυριακή 9 Απριλίου 2023

Φρεγάτες ΜΕΚΟ: To παρασκήνιο για τον εκσυγχρονισμό τους – Anti-drone σύστημα τελευταίας τεχνολογίας και οπλικό σύστημα Block 1B

Κώστας Σαρικάς

Η υπογραφή της σύμβασης συνεπάγεται άμεσα την έναρξη ενός νέου αγώνα δρόμο προκειμένου να αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση ώστε η πρώτη φρεγάτα ΜΕΚΟ να μπει στη δεξαμενή.

Αισιοδοξία επικρατεί στο Ναυτικό Επιτελείο ότι έπειτα από το ‘’πράσινο φως’’ που άναψε η αρμόδια για τα εξοπλιστικά επιτροπή της βουλής, το κρίσιμο πρόγραμμα για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης ‘’ΥΔΡΑ’’ θα περάσει και από το ΚΥΣΕΑ πριν από τις Εθνικές εκλογές. Έτσι ώστε να ξεκινήσει άμεσα η διαπραγμάτευση με την ανάδοχο κοινοπραξία TKMS-Thales Netherlands με στόχο την υπογραφή της σύμβασης ακόμα και εντός του 2023. Η διαπραγμάτευση αποτελεί για το Πολεμικό Ναυτικό κομβικής σημασίας ώστε να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή διαμόρφωση των τεσσάρων πλοίων εντός του προβλεπόμενου κόστους που αγγίζει τα 605 εκ ευρώ.

fregata1

Όμως το Ναυτικό Επιτελείο θα επιδιώξει σύμφωνα με πληροφορίες να επιτύχει όχι απλά συμφωνία η οποία θα αυξάνει κατακόρυφα τις επιχειρησιακές δυνατότητες των φρεγατών ΜΕΚΟ αλλά ταυτόχρονα και να εξοικονομήσει χρήματα ώστε να προσθέσει ένα ακόμη καίριο για την άμυνα των πλοίων σύστημα εντός του τελικού ποσού της σύμβασης. Το οποίο δεν είναι άλλο από ένα anti-drone σύστημα τελευταίας τεχνολογίας. Σύστημα ‘’ασπίδα’’ για κάθε φρεγάτα με δεδομένη την υπαρκτή απειλή από εχθρικά οπλισμένα μη επανδρωμένα τα οποία διαθέτουν σε μεγάλους αριθμούς οι Τουρκικές ένοπλες δυνάμεις.

Τη διαπραγμάτευση μεταξύ του Πολεμικού Ναυτικού και της Γερμανικής κοινοπραξίας θα εποπτεύει ο ίδιος ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Ιωάννης Δρυμούσης. Άριστος γνώστης των φρεγατών ΜΕΚΟ αλλά και της σύγχρονης τεχνολογίας σε οπλικά συστήματα και αισθητήρες ο ΑΓΕΝ θα επιδιώξει να εξασφαλίσει τον καλύτερο δυνατό εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών ώστε να μετατραπούν σε σύγχρονα πλοία τα οποία θα μπορούν να επιχειρούν στο σύνθετο περιβάλλον πολλαπλών απειλών του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου.

Καινούργια ραντάρ εντοπισμού στόχων και ναυτιλίας, νέο Τακτικό Σύστημα Μάχης και καινούργιες ηλεκτρομηχανές θα αποτελούν βασικά στοιχεία του εκσυγχρονισμού των τεσσάρων φρεγατών με στόχο να υπηρετούν για τα επόμενα 15-20 χρόνια.

freagata2

Επιπλέον όμως στον σχεδιασμό του Ναυτικού Επιτελείου προβλέπεται τόσο ο εκσυγχρονισμός των οπλικών συστημάτων άμυνας εγγύς προστασίας Phalanx όσο και του κύριου ναυτικού πυροβόλου των ΜΕΚΟ MK45 των 127mm. Στόχος είναι τα Phalanx CIWS των φρεγατών να εκσυγχρονιστούν στην πανίσχυρη διαμόρφωση Block 1B με δυνατότητα να εξουδετερώνει ακόμα και βλήματα πυροβολικού. Ενώ ο εκσυγχρονισμός των πυροβόλων θα περιλαμβάνει τη δυνατότητα χρήσης κατευθυνόμενων πυρομαχικών (guidedammunition) τελευταίας γενιάς με βεληνεκές που θα αγγίζει τα 45 χλμ και υψηλή ακρίβεια. Ώστε τα MK45 να μετατραπούν στα καλύτερα ναυτικά πυροβόλα παγκοσμίως εκτινάσσοντας την ισχύ πυρός κάθε πλοίου.Τα δύο υπο-προγράμματα για τον εκσυγχρονισμό των Phalanx και των πυροβόλων MK45 δεν θα περιλαμβάνονται στη συμφωνία των 605 εκ αλλά θα είναι ξεχωριστά με αυτό που αφορά των εκσυγχρονισμό των Phalanxνα έχει περάσει ήδη από το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων.

Η υπογραφή της σύμβασης συνεπάγεται άμεσα την έναρξη ενός νέου αγώνα δρόμο προκειμένου να αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση ώστε η πρώτη φρεγάτα ΜΕΚΟ να μπει στη δεξαμενή. Με το Ναυτικό Επιτελείο να μην θεωρεί ακόμη δεδομένο ότι αυτή θα είναι η παλαιότερη φρεγάτα δηλαδή η ‘’ΥΔΡΑ’’ αλλά να αποφασίζεται με βάση την κατάσταση των πλοίων τη δεδομένη χρονική στιγμή και την διαθεσιμότητα τους.

Στόχος είναι οι εργασίες στο πρώτο πλοίο να αρχίσουν εντός του 2025 ενώ σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα ακολουθήσει ο δεξαμενισμός και της δεύτερης φρεγάτας εντός του επόμενου χρόνου. Ήδη ο Στόλος θα έχει παραλάβει την πρώτη υπερσύγχρονη Γαλλική FDI‘’ΚΙΜΩΝ’’ και τους επόμενους μήνες θα αναμένει και τη δεύτερη. Έως το 2028 και εάν όλα κυλήσουν ομαλά το Πολεμικό Ναυτικό θα διαθέτει στη ‘’φαρέτρα’’ του τρεις υπερσύγχρονες FDI αλλά και τις τέσσερις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ. Όσον αφορά το ναυπηγείο στο οποίο θα γίνει ο εκσυγχρονισμός αυτό θα αποτελεί επιλογή της αναδόχου κοινοπραξίας TKMS-Thales Netherlands με τις πληροφορίες να φέρουν ως φαβορί τα δύο μεγάλα ναυπηγεία της χώρας Σκαραμαγκά και Ελευσίνας.

ΠΗΓΗ newpost


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου