Παρασκήνιο και «αερομαχίες» για τα νέα ελικόπτερα έρευνας-διάσωσης: Διερευνητικές κρούσεις προς Ιταλία και Γαλλία ετοιμάζει η Πολεμική Αεροπορία
Η Πολεμική Αεροπορία αναζητά δέκα ελικόπτερα με κύρια διαμόρφωση έρευνας και διάσωσης καθώς επίσης και με δυνατότητες εξυπηρέτησης αεροδιακομιδών. Και άλλα τέσσερα με χαρακτηριστικά CSAR, με ενισχυμένη θωράκιση, σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου και αυτοπροστασίας καθώς και οπλισμό. Πηγή εικόνας: Leonadro
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ//HELLAS JOURNAL
Δέκα ημέρες απομένουν από την εκλογική διαδικασία στις 21 Μαΐου, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι τα πάντα έχουν μπει σε βαθιά κατάψυξη περιμένοντας αν θα προκύψει κυβέρνηση ή αν οι Έλληνες θα πρέπει να οδηγηθούν εκ νέου στις κάλπες στις 2 Ιουλίου.
Σίγουρα τα μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα είναι αποφάσεις που θα λάβει η επόμενη κυβέρνηση που θα προκύψει, ενδεχομένως, από την διπλή εκλογική διαδικασία. Αλλά επί του παρόντος υπηρεσιακά ζητήματα που «καίνε» προχωρούν σιωπηρά από τις αρμόδιες υπηρεσίες διότι το χαλί των επόμενων κινήσεων πρέπει να στρωθεί από νωρίς.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες μέσα στο επόμενο 15θημερο η πολεμική αεροπορία προτίθεται ν’ αποστείλει προς την ιταλική κυβέρνηση, πιθανά και την Γαλλία, μη δεσμευτική επιστολή ερωτηματικού περιεχομένου για 14 συνολικά ελικόπτερα.
Δέκα εξ αυτών περιγράφονται ως αυτά που θα χουν κύρια διαμόρφωση έρευνας και διάσωσης καθώς επίσης και με δυνατότητες εξυπηρέτησης αεροδιακομιδών. Και άλλα τέσσερα με χαρακτηριστικά CSAR, με ενισχυμένη θωράκιση, σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου και αυτοπροστασίας καθώς και οπλισμό.
Παρόμοια επιστολή Government to Government, for Price & Availability έχει ήδη απαντηθεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες προς το ελληνικό επιτελείο για ελικόπτερα που αφορούν και τους τρεις κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων. Είναι γνωστό ότι πρώτο το πολεμικό ναυτικό επέλεξε τα προηγμένα MH-60 Romeo ενώ ο Στρατός Ξηράς οδεύει για τα «εμπειροπόλεμα» Black Hawk.
Πάντως το πρόγραμμα απόκτησης νέων ελικοπτέρων για έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο καθώς και για έρευνα διάσωση μάχης, θεωρείται προτεραιότητα για την πολεμική αεροπορία ώστε να συνεχίζει να υπερασπίζεται την αρμοδιότητα αυτή. Black Hawk ή AW139;
Χαρακτηριστικό είναι ότι και στην έκθεση αμυντικού υλικού DEFEA, ατύπως, τα Black Hawk & AW 139 των Ιταλών «κονταροχτυπήθηκαν» καθώς οι υπεύθυνοι των εταιρειών είχαν σειρά συνομιλιών με αξιωματικούς του αεροπορικού επιτελείου, ενώ επίσης παρουσίασαν τα ελικόπτερα και στον Τύπο.
Όπως έχουμε ήδη γράψει στην σελίδα μας η επιστολή της Ελλάδας (LOR) για νέα ελικόπτερα προς τις ΗΠΑ αναγράφει «έως και τον αριθμό 49», τοποθετώντας μέσα σ’ αυτά κι εκείνα που αναζητά η πολεμική αεροπορία.
Ωστόσο το αεροπορικό επιτελείο δεν εξετάζει μόνο τα αμερικανικά Black Hawk, αναζητώντας και ευρωπαϊκές λύσεις γι’ αντικατασταθούν τα Super Puma. Μια εξ αυτών είναι το υπερσύγχρονο ιταλικό AW 139 αλλά και το γαλλικό Η 175.
Ο ιταλικός άσσος, όπως λέγεται από τους κατασκευαστές είναι το χαμηλότερο σε κόστος σε σχέση με τ’ άλλα δυο και κυρίως με το αμερικανικό, στρατιωτικού τύπου Black Hawk. Το κόστος ανά ώρα πτήσης κυμαίνεται στα 2000 ευρώ και είναι κατά 1000 ευρώ πιο χαμηλό από οποιοδήποτε άλλο. Μέσα από αυτό μόνο όπως έχει υπολογιστεί από την πολεμική αεροπορία δημιουργείται ένας «κουμπαράς» 180 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος 20ετίας.
Μάλιστα το ιταλικό μοντέλο θεωρείται από τους αεροπόρους ίσως το πιο γρήγορο σε ταχύτητα που ξεπερνά τα 300 χλμ διανύοντας αποστάσεις που αγγίζουν τα 1200 χλμ και πετά κάτι παραπάνω από 5 ώρες. Μέσα στα 22 χρόνια που κατασκευάζεται το ελικόπτερο αυτό, έχουν πουληθεί περισσότερα από 1200 σε 92 χώρες.
Στον αντίποδα τα Black Hawk στηρίζονται στην λέξη ομοιοτυπία με τον Στρατό Ξηράς και το Πολεμικό Ναυτικό μια και έρχονται από την οικογένεια της Sikorsky. Και σε περίπτωση που προκριθούν αυτό θα γίνει με διακρατική συμφωνία μέσω του προγράμματος FMS ενώ μέσα από τις συζητήσεις που είχαν γίνει για εκείνα της αεροπορίας στρατού, το ενδεχόμενο χρηματοδότησης στο πρόγραμμα FMF παραμένει ανοιχτό.
Στόχος του ΓΕΕΘΑ παραμένει η δέσμευση των θέσεων στη γραμμή παραγωγής ώστε η χώρα μας, τα ελικόπτερα που θ’ αποκτηθούν να είναι στις τιμές που προβλέπει η λεγόμενη Multi-yearX σύμβαση με τον αμερικανικό στρατό.
Το Black Hawk έχει ξεπεράσει τα 5000 κομμάτια που επιχειρούν σε 35 χώρες. Από την αμερικανική εταιρεία εκείνο που μπορούμε να κρατήσουμε είναι την περηφάνια τους για την επιβιωσιμότητα του ελικοπτέρου αυτού σε αντίξοες συνθήκες ακόμη και αν δεχτεί πυρά. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι αμερικανικό Black Hawk που δέχτηκε ρουκέτα RPG-7 ολοκλήρωσε την αποστολή του και επέστρεψε με ασφάλεια στην βάση του.
Την ίδια στιγμή αγώνας δρόμου γίνεται ώστε να τελειώσει το «βασανιστήριο» με την μετέπειτα τεχνική υποστήριξη των υφιστάμενων Super Puma. Ήδη η πολεμική αεροπορία έχει προγραμματίσει την αποστολή ενός από τα ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης στην Ελβετία, στο πλαίσιο του Νατοϊκού προγράμματος τεχνικής υποστήριξης. Παράλληλα αγώνας δρόμου γίνεται για την συντήρηση τους στην Ελευσίνα τόσο στην μοίρα όσο και στο αεροπορικό εργοστάσιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου