Το μπλε Whale AUV πλοηγείται στο επίπεδο του νερού. Σε αυτή τη θέση φαίνεται μόνο το πανί.
Μόλις βυθιστεί, το υποβρύχιο βρίσκεται κάτω από το νερό και όταν φτάσει στην περιοχή αποστολής του, μπορεί να αναπτύξει τους αισθητήρες του ανυψώνοντας τον τηλεσκοπικό ιστό. Φωτογραφία: IAI
Το 5,5 τόνων Blue Whale AUV φορτώνεται σε πλοίο υποστήριξης μετά την ανάπτυξη. Το μίνι υποβρύχιο έχει μήκος 10,9 μέτρα και διάμετρο 1120 χιλιοστά. Φωτογραφία: IAI
Ενημερώθηκε – 10 Μαΐου 2023: Η Israel Aerospace Industries (IAI) έχει αναπτύξει ένα μεγάλο αυτόνομο υποβρύχιο όχημα (AUV) που ονομάζεται «BLUE WHALE», σχεδιασμένο για μυστική συλλογή πληροφοριών στην ανοιχτή θάλασσα και τα παράκτια ύδατα. Το σύστημα ενσωματώνει σόναρ Anti-Submarine Warfare (ASW) που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με την Atlas Elektronik και παρουσιάστηκε στην εκδήλωση Undersea Defense Technology (UDT) που πραγματοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα στο Rostock της Γερμανίας.
Το σύστημα ενσωματώνει τη μοναδική, ρυμουλκούμενη συστοιχία παθητικού βυθομέτρου τριπλής της ATLAS ELEKTRONIK. Σε αντίθεση με τα υπάρχοντα ρυμουλκούμενα σόναρ, το συνδυασμένο σύστημα έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σε βάθη που παραδοσιακά εκμεταλλεύονται τα υποβρύχια για την αποφυγή ανίχνευσης. Ένας πομπός που αναπτύχθηκε από την ATLAS ELEKTRONIK, που αναπτύσσεται από ένα αυτόνομο ή με πλήρωμα σκάφος επιφανείας, επιτρέπει τη διστατική τοποθεσία και την παρακολούθηση υποβρυχίων στόχων από την BlueWhale ASW. Η συστοιχία ρυμουλκούμενων σόναρ βασίζεται στην αποδεδειγμένη πλατφόρμα ACTAS (Active Towed Array Sonar) της Atlas, ένα σύστημα σόναρ βαθέων υδάτων που σχεδιάστηκε αρχικά για την ανάπτυξη σκαφών επιφανείας. Το σύστημα χρησιμοποιεί ένα σύστημα σόναρ χαμηλής συχνότητας που διευκολύνει την άριστη κάλυψη της περιοχής, διατηρώντας παράλληλα υψηλή ευαισθησία σε βάθη που προηγουμένως ήταν πέρα από τα συμβατικά συστήματα σόναρ.
Αυτό το AUV έχει υποβληθεί σε χιλιάδες ώρες αυτόνομης λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένης της ακουστικής ευφυΐας, του εντοπισμού της παρουσίας ναρκών και της συλλογής πληροφοριών για θαλάσσιους και παράκτιους στόχους.
Το AUV έχει μήκος 10,9 μέτρα και διάμετρο 1,12 μέτρα. Ζυγίζει 5,5 τόνους και μπορεί να εκτελέσει αποστολές διάρκειας έως και 30 ημερών. Μπορεί να κινηθεί με βέλτιστη ταχύτητα 2-3 κόμβων, με μέγιστη ταχύτητα 7 κόμβων όταν απαιτείται. Το BLUE WHALE έχει ένα ενσωματωμένο ωφέλιμο φορτίο αισθητήρα τοποθετημένο σε έναν αρθρωτό τηλεσκοπικό ιστό που εκτείνεται αρκετά μέτρα σε ύψος όταν ανοίγει πλήρως, επιτρέποντας στο υποβρύχιο να παραμείνει βυθισμένο σε όλη την αποστολή του, που εκτείνεται σε δύο έως τέσσερις εβδομάδες. Το AUV μπορεί να κατέβει στο βυθό της θάλασσας, όπου μπορεί να κρύβεται και να κρύβεται ενώ χρησιμοποιεί κάποιους από τους αισθητήρες του για να συλλέγει νοημοσύνη για μέρες. Όταν βυθίζεται, ο ιστός αποθηκεύεται σε δοχείο που προστατεύει τους αισθητήρες και τον εξοπλισμό. Ένας έξυπνος, ενσωματωμένος ελεγκτής διαχειρίζεται την αποστολή και τους αισθητήρες, τους αισθητήρες, τις επικοινωνίες και τους πόρους ισχύος, επιτρέποντας στους χειριστές να επικεντρωθούν στην αποστολή.
Οι αισθητήρες είναι τοποθετημένοι στο πανί και τηλεσκοπικό ιστό. Ο ιστός τοποθετεί ένα μικρό ραντάρ, σχεδιασμένο για χαμηλή πιθανότητα αναχαίτισης (LPI) και ηλεκτρο-οπτικό ωφέλιμο φορτίο που παρέχει οπτική νοημοσύνη (VISINT) ακριβώς όπως κάνει ένα υποβρύχιο. Μια συστοιχία αισθητήρων ηλεκτρονικών μέτρων υποστήριξης (ESM) είναι επιφορτισμένη με το COMING και το ELINT.
Μια κεραία ευρυζωνικών δορυφορικών επικοινωνιών είναι επίσης τοποθετημένη στον ιστό, η οποία μεταφέρει τα συγκεντρωμένα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σε θέσεις διοίκησης σε όλο τον κόσμο, είτε στη θάλασσα είτε στην ξηρά. Για την ανίχνευση υποβρυχίων και ναρκών και τη συλλογή ακουστικής νοημοσύνης, το AUV χρησιμοποιεί δύο τύπους σόναρ – μια διστατική ρυμουλκούμενη συστοιχία για ακουστική επιτήρηση και ανίχνευση υποβρυχίων και συστοιχίες σόναρ πλευρών για ανίχνευση ναρκών και χαρτογράφηση του πυθμένα της θάλασσας. Το αυτόνομο υποβρύχιο μπορεί να εκτελέσει σημαντικό μέρος των λειτουργιών των επανδρωμένων υποβρυχίων, με ελάχιστο κόστος και συντήρηση, χωρίς να χρειάζεται προσωπικό επί του σκάφους. Το AUV μπορεί να αποσταλεί σε ένα τυπικό κοντέινερ 40 ποδιών και να αναπτυχθεί από λιμάνι ή πλοίο υποστήριξης στη θάλασσα. Επιπλέον, η Μπλε Φάλαινα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ανιχνευτής για επανδρωμένα υποβρύχια, ειδικές δυνάμεις και κομάντο του ναυτικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου