Ως το τέλος του καλοκαιριού τα F-16 Viper θα έχουν γίνει 11 κι από το φθινόπωρο η “πίτα” θα μοιραστεί ανάμεσα στην 343 & 340 Μοίρα η οποία θ’ αρχίσει κι εκείνη να εφοδιάζεται με “Οχιές”. Πηγή: Πολεμική Αεροπορία
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ // HELLAS JOURNAL
Μέσα στο καλοκαίρι τα ελληνικά F-16 Viper θα έχουν φτάσει τον αριθμό των 11 και η Τανάγρα θά’ χει ακόμη μια «ριπή» στην φαρέτρα της.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που υπάρχει η 343 Μοίρα «αστέρι» που εφοδιάζεται με το νέο τύπου του F-16, Block 70, θα χει τρία επιπλέον μονοθέσια αεροσκάφη κι ένα διθέσιο.
Με τα παραπάνω δεδομένα, στρατιωτικές πηγές έλεγαν ότι από το φθινόπωρο ίσως μοιράσουν την «πίτα» ώστε και η 340 Μοίρα «αλεπού» να ξεκινήσει κι εκείνη να εισέρχεται στον αστερισμό του F-16 Block 70.
Οι ομόσταβλες πολεμικές μοίρες που έχουν ως αποστολή την καταστολή της εχθρικής αεράμυνας και την αεροπορική υπεροχή στο νοτιοανατολικό Αιγαίο και τη Μεσόγειο λειτουργούν ήδη στην εποχή της Οχιάς.
Η ενίσχυση αυτή στην 115 πτέρυγα μάχης είναι παράλληλη με την πλήρη αλλαγή δόγματος σ’ ότι έχει να κάνει με την Κρήτη. Η Μεγαλόνησος ενισχύεται σταδιακά και σιωπηρά σε επίπεδο δυνάμεων αλλά και υποδομών.
Η ελληνική πολεμική αεροπορία δεν διαθέτει πλέον το game changer αεροσκάφος.
Μέρα με την μέρα γίνεται η ίδια game changer αεροπορία για την ευρύτερη περιοχή κι αυτό είναι ένα λεπτό σημείο που δεν κρύβεται.
Σίγουρα οι νέες πλατφόρμες έχουν την δική τους αξία. Ο συνδυασμός όμως των συγκεκριμένων αεροσκαφών με τον επαγγελματισμό των τεχνικών και αεροπόρων, έχουν συμπεριλάβει την πολεμική αεροπορία στην διεθνή αφρόκρεμα.
Την ίδια στιγμή όμως στο ελληνικό επιτελείο δεν περνά απαρατήρητη η πρώτη δημόσια εμφάνιση του νέου υπουργού άμυνας της γείτονος και οι αναφορές του ότι θα συνεχίσει το έργο της προώθησης της «Γαλάζιας Πατρίδας και τις προάσπισης των αιθέρων».
Ο ξεχασιάρης υπουργός και το προσωπείο της Άγκυρας
Τα δυο αυτά, στον επιχειρησιακό τομέα, μάλλον σκόνταψαν στην αποτρεπτική ισχύ των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων.
Και αν δούμε το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας», αυτό περιορίστηκε στη δημοσιοποίηση των προκλητικών, αναθεωρητικών χαρτών και στηρίχτηκε σε πολλές περιπτώσεις σε ακραία ρητορική απειλών.
Η έξοδος του Oruc Reis και η περίπου 5 μηνών ελληνοτουρκική κρίση, μπορεί να έτυχε πολλών προβλημάτων στη διαχείριση από την ελληνική πλευρά, όμως επιχειρησιακά η Άγκυρα γνώριζε πολύ καλά ότι το παιχνίδι ήταν χαμένο για εκείνη.
Στους αιθέρες όμως, αν ο Γιασάρ Γκιουλέρ μιλώντας για προάσπιση, εννοεί ότι η Άγκυρα θα επιστρέψει στον προκλητικό ρόλο και έργο με παραβιάσεις, υπερπτήσεις, κ.ο.κ., η απάντηση είναι διαχρονική από τα «μπλε φτερά».
Στους αιθέρες που αναφέρθηκε ο νέος υπουργός άμυνας της Τουρκίας έδειξε ξεχασιάρης…
Τα «kill» και οι διαμαρτυρίες ήταν η κληρονομιά των Τούρκων αεροπόρων που έπαιρναν μαζί τους στις εναέριες ήττες και το πολύωρο κυνηγητό που τους ανάγκαζε μέχρι και σε αποπροσανατολισμό.
Την τελευταία μόνο τετραετία δεν ήταν λίγα τα επεισόδια που σημειώθηκαν ως αποτέλεσμα της παραβατικότητας των Τούρκων που εμπράκτως αμφισβήτησαν με πρωτοφανείς συγκεντρωτικούς αριθμούς το FIR Αθηνών και τον εθνικό εναέριο χώρο της Ελλάδας.
Βεβαίως η γείτονα στην παρούσα στιγμή δεν εγκαταλείπει το προσωπείο του καλού παιδιού. Και θα συνεχίσει να το φορά τουλάχιστον μέχρι τα μέσα Ιουλίου, όταν δηλαδή θα συζητηθεί το θέμα της ένταξης της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ.
Εκεί η Άγκυρα θέλει να εμφανιστεί ως ηγέτιδα δύναμη της Συμμαχίας.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ελάχιστο χρόνο πριν τη διαπραγμάτευση στο Βίλνιους της Λιθουανίας για την συζήτηση της ένταξης της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ, ξέρουν ότι οι Τούρκοι θα θελήσουν να την μετατρέψουν σε παζάρι για τα τουρκικά F-16 Viper.
Και σαφώς στην Ουάσιγκτον γνωρίζουν και κάτι ακόμα πως στην περίπτωση ενός θετικού νεύματος για αποδέσμευση αεροσκαφών η Τουρκία θα επανέλθει στην γνωστή επιθετική τακτική έναντι μιας συμμάχου στο ΝΑΤΟ χώρας που δεν είναι άλλη από την Ελλάδα…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου