Το ψηφιακό ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών, εξοπλισμένο με τέσσερα σταθερά πάνελ λαμβάνει με εκπληκτική ακρίβεια δεδομένα καθώς «σαρώνει» τον εναέριο χώρο γύρω από το πλοίο αλλά και την επιφάνεια της θάλασσας.
Κώστας Σαρικάς
Εξαιρετικές είναι οι πρώτες εντυπώσεις που έχουν αποκομίσει τα Στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού τα οποία βρίσκονται στη Γαλλία και παρακολουθούν εδώ και μήνες τις εργασίες ναυπήγησης των καινούργιων φρεγατών FDI για λογαριασμό του Ελληνικού Στόλου.
Και δεν είναι μόνο η πρόοδος των Γάλλων στην κατασκευή των δύο πρώτων πλοίων «ΚΙΜΩΝ» και «ΝΕΑΡΧΟΣ» αλλά και η έναρξη των εργασιών στο «ΦΟΡΜΙΩΝ» που προκαλεί ικανοποίηση στο κλιμάκιο εξειδικευμένων αξιωματικών και υπαξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι και τα αποτελέσματα από τις πρώτες δοκιμές του Sea Fire, του πιο σύγχρονου ναυτικού ραντάρ που έχει κατασκευαστεί και τοποθετηθεί σε πολεμικό πλοίο.
Ήδη το ραντάρ Sea Fire έχει τοποθετηθεί στην πρώτη φρεγάτα Belharra, την «Amiral Ronarc’h» και από τον προσεχή χειμώνα αναμένεται να δοκιμαστεί και στα Sea Trials τα οποία αποτελούν το τελικό στάδιο δοκιμών προκειμένου να περάσουν το τελικό τεστ και να πιστοποιηθούν όλα τα συστήματα του πλοίου.
Όμως ήδη το ψηφιακό ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών 4D AESA έχει ήδη δοκιμαστεί τόσο στον προβλήτα των ναυπηγείων όσο και πάνω στη Γαλλική φρεγάτα η οποία βρίσκεται μεν στην θάλασσα αλλά δεμένη δίπλα στις εγκαταστάσεις και στα υπόστεγα της Naval Group. Και σύμφωνα με όσα είδαν και τα Στελέχη του Στόλου οι δυνατότητες που έχει είναι κορυφαίες και ανταποκρίνονται πλήρως σε όσα υποστηρίζει η κατασκευάστρια εταιρία Thales η οποία άλλωστε θεωρείται κορυφαία παγκοσμίως στον τομέα των ηλεκτρονικών.
Το ψηφιακό ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών, εξοπλισμένο με τέσσερα σταθερά πάνελ λαμβάνει με εκπληκτική ακρίβεια δεδομένα καθώς «σαρώνει» τον εναέριο χώρο γύρω από το πλοίο αλλά και την επιφάνεια της θάλασσας σε πολύ μεγάλες αποστάσεις οι οποίες στον αέρα ξεπερνούν τα 300 χλμ-γίνεται λόγος ακόμα και για 500 υπό συγκεκριμένες συνθήκες- και στη θάλασσα τα 80 χλμ.
Έτσι διασφαλίζει ταυτόχρονα την άμυνα του πλοίου έναντι απειλών τόσο από τον αέρα όσο και από τη θάλασσα και μάλιστα έναντι πολλαπλών στόχων ταυτόχρονα οι οποίοι κινούνται με υψηλές ταχύτητες αλλά και με ελιγμούς. Το ραντάρ μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα έως και 800 στόχους και να μεταφέρει την εικόνα στο σύστημα μάχης το οποίο προτεραιοποιεί τις απειλές και συγχρονίζει το σύνολο των όπλων της φρεγάτας στους πιο επικίνδυνους από αυτούς με δυνατότητα ταυτόχρονων βολών.
Ουσιαστικά δημιουργεί μια ομπρέλα ασφαλείας γύρω από το πλοίο η οποία στον αέρα ξεπερνά τα 100 χλμ με ελάχιστες πιθανότητες επιβίωσης εντός αυτής της ζώνης. Πλήρη αεράμυνα περιοχής δηλαδή η οποία διασφαλίζει όχι μόνο το πλοίο αλλά και όλες τις φίλιες Μονάδες και Δυνάμεις που κινούνται στη συγκεκριμένη περιοχή ακόμα και το έδαφος νησιών.
Χαρακτηρίζουν το Sea Fire ως «Game Changer» οπλικό σύστημα το οποίο σε συνδυασμό με τους πανίσχυρους 32 «one shot one kill» αντιαεροπορικούς πυραύλους Aster 30, το σύστημα εγγύς προστασίας αλλά και το πυροβόλο της φρεγάτας δημιουργούν άρνηση περιοχής. Το επόμενο στάδιο της διαδικασίας δοκιμών στη Γαλλία θα είναι η βολή πυραύλου Aster 30 καθοδηγούμενου από το Sea Fire παρουσία μάλιστα του Ελληνικού Κλιμακίου οι οποίες ενδέχεται να πραγματοποιηθούν στη φρεγάτα ‘’ΚΙΜΩΝ’’ και όχι στη Γαλλική «AmiralRonarc’h» πιθανότατα για επικοινωνιακούς λόγους . Και εκεί αναμένεται να εξαχθούν και τα τελικά συμπεράσματα για τον ‘’φονικό’’ συνδυασμό.
Και ενώ ήδη έχει τοποθετηθεί το PSIM(Panoramic Sensors and Intelligence Module) στην Γαλλική «Amiral Ronarc’h» οι εργασίες ολοκληρώνονται και για το PSIM της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ» ενώ ταυτόχρονα στο ίδιο υπόστεγο η Νaval Group και οι τεχνικοί της Thalesκατασκευάζουν τα δύο PSIM των φρεγατών «ΝΕΑΡΧΟΣ» και «ΚΙΜΩΝ».
ΠΗΓΗ https://newpost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου