Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 2023

ΑΝΤΙΤΟΡΠΙΛΙΚΟΝ “ΒΕΛΟΣ”: Ναυτικό αλαλούμ… με τα σχέδια χειμερινής του επιστροφής


Ιστορίες ναυτικής τρέλας φαίνεται πως βρίσκονται σε εξέλιξη στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ), οι οποίες αφορούν την επιστροφή του ιστορικού αντιτορπιλικού “ΒΕΛΟΣ” από τη Θεσσαλονίκη, όπου και τσακίστηκε κατά την πρόσφατη κακοκαιρία, παρόλο που όλοι γνώριζαν την έλευσή της και θα μπορούσαν να έχουν ληφθεί προληπτικά μέτρα προστασίας, με τη μεταφορά του σε ασφαλές σημείο του λιμένα της πόλης.

Πλέον, φαίνεται ότι ενώ η κοινή λογική θα υπαγόρευε να κάνουμε υπομονή και να το πλοίο να επιστρέψει από τη συμπρωτεύουσα το καλοκαιράκι που θα προσφέρει “ανοίγματα” ο καιρός για να εκτελεστεί ασφαλής πλους, συνοδεία φυσικά ρυμουλκών, οι ψίθυροι στους διαδρόμους θέλουν η ηγεσία του Κλάδου να επιθυμεί την άμεση επιστροφή του, δηλαδή εντός του 2023. Το εγχείρημα αυτό εγείρει αμφιβολίες… βιωσιμότητας, καθώς ο καιρός μέσα στον χειμώνα είναι απρόβλεπτος και πολλά θα μπορούσαν να συμβούν. Και διαδικαστικά όμως η υπόθεση δεν φαίνεται να εξελίσσεται ομαλά.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι διαδικασίες έχουν ξεκινήσει και δόθηκε διαταγή αναζήτησης προσφορών από εταιρίες που διαθέτουν ρυμουλκά σκάφη. Εκεί όμως προέκυψε ένα πρόβλημα, το οποίο θα έπρεπε λογικά να έχει ανακύψει ως ζήτημα, πριν καν ληφθεί οριστική απόφαση για την επιστροφή του “ΒΕΛΟΣ” και ξεκινήσουν οι επιτελικές διαδικασίες. Το πρόβλημα είναι απλούστατο: Για να καταθέσει προσφορά μια εταιρία, δεν αρκεί να γνωρίζει από που θα παραλάβει να συνοδεύσει το πλοίο, αλλά θα πρέπει προφανώς να ενημερωθεί και που θα αναλάβει να το οδηγήσει για να το παραδώσει!

Στο σημείο αυτό όμως, φαίνεται πως υπάρχει δυστοκία! Πού θα πάει το αντιτορπιλικό; Στο τραπέζι έχει πέσει η ιδέα να οδηγηθεί στο λιμάνι της Κύμης στην Εύβοια, καθότι από εκεί καταγόταν ο αείμνηστος ναύαρχος Νίκος Παππάς. Εάν όμως οδηγηθεί εκεί, το ερώτημα είναι ποιες είναι οι ανάγκες ασφαλούς παραμονής. Προφανώς, ένα ιστορικό πολεμικό πλοίο δεν θα μπορούσε ελαφρά τη καρδία να “παραδοθεί” στα χέρια της τοπικής δημοτικής αρχής, αλλά θα πρέπει το ίδιο το Ναυτικό να μεριμνήσει για τη διαφύλαξη του “ΒΕΛΟΣ”. Άλλη εισήγηση φαίνεται να αφορά την επιστροφή του εκεί όπου θα στηθεί το “Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης“.

Αυτή μάλλον μοιάζει πιο λογική και βιώσιμη λύση, αν και δεν είναι απολύτως βέβαιο ότι θα μπορούσε να οδηγηθεί από τώρα εκεί. Πάνω από όλα όμως και χωρίς να δηλώνουμε ειδικοί, ίσως θα πρέπει να επανεξεταστεί η ορθότητα… της πρεμούρας να αναχωρήσει από τη Θεσσαλονίκη το πλοίο χειμωνιάτικα. Δεδομένου ότι ο πλους του θα πραγματοποιηθεί με μέγιστη ταχύτητα 5 μόλις κόμβων, το χρονικό διάστημα που χρειάζεται για να διανύσει την απόσταση είναι πολλές μέρες. Ας αποφευχθεί τουλάχιστον το να συμπληρωθεί το πρώτο λάθος που οδήγησε στη μεγάλη ζημιά, από δεύτερο, που θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο.

ΠΗΓΗ https://www.defence-point.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου