Belh@rra «Φορμίων» από ελληνικά χέρια, σχεδίαση και ψυχή: Το ναυπηγείο της Σαλαμίνας δείχνει τον δρόμο της ανάπτυξης των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων
Τα κατασκευασμένα στα ναυπηγεία της Σαλαμίνας blocks κατά τη μεταφόρτωσή τους. Πηγή Naval Group
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL, Αθήνα
Τα blocks που βρίσκονται στον προβλήτα των Ναυπηγείων Σαλαμίνας, τις αμέσως επόμενες ημέρες θα φορτωθούν σε εμπορικά πλοία και θα ταξιδέψουν για το Λοριάν της Γαλλίας.
Εκεί θα ξεκινήσει η κατασκευή και της 3ηςελληνικής φρεγάτας «Φορμίων».
Πρόκειται για το πλοίο που θα έχει εξαρχής την ελληνική διαμόρφωση με τα 32 κελιά και την εγγύς αντιαεροπορική προστασία του RAM, με τους 21 πυραύλους, εκτός όλων των άλλων όπλων.
Όμως το ναυπηγείο της Σαλαμίνας, φάνηκε ότι ανήκει πλέον στην λεγόμενη και εφοδιαστική αλυσίδα της Naval Group καθώς οι Γάλλοι δήλωσαν ιδιαίτερα ευχαριστημένοι με την ελληνική δουλειά, γεγονός που βοηθά να ξεκινήσει το «χτίσιμο» της 2ης γαλλικής Belh@rra.
Ακόμη έξι block της Admiral Louseau θα φέρουν την σφραγίδα από ελληνικά χέρια, με την ποιότητα και την τεχνική κατάρτιση των Ελλήνων εργαζομένων στα ναυπηγεία Σαλαμίνας. Και οι άνθρωποι των ναυπηγείων αναμένουν ότι θα πάρουν εκ νέου και την σκυτάλη για το 3ο πλοίο του γαλλικού ναυτικού.
Τα παραπάνω μαρτυρούν ότι στην Ελλάδα υπάρχουν «χέρια» που είναι ικανά να αντεπεξέλθουν στις μεγάλες προκλήσεις και την κατασκευή, ακόμη και ολόκληρων πολεμικών μονάδων. Το θέμα είναι να υπάρξει η σπίθα που θα εκκινήσει αυτή τη μηχανή.
Μάλιστα οι ίδιοι οι εργαζόμενοι μιλούν στην Hellas Journal, υπερήφανα, για την δουλειά που έκαναν χωρίς να ξεφύγουν ούτε από το χρονοδιάγραμμα, ούτε από τον προϋπολογισμό που είχε τεθεί από την εταιρεία.
Τα ελληνικά χέρια…
–Ο Γιάννης Παναγιωτάκης, προϊστάμενος των ελασματουργών έθεσε ένα πολύ σοβαρό θέμα, εκφράζοντας το δικό του παράπονο. Το θέμα της αναγέννησης των ναυπηγείων, που πολλές φορές έχει ακουστεί στον δημόσιο διάλογο από τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Εθνικής άμυνας Νίκο Δένδια, ανοίγουν πρώτοι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία αποδεχόμενοι την πρόκληση για το αύριο της ναυπηγοεπισκευαστικής ζωής στην Ελλάδα.
«Είμαι στενοχωρημένος γιατί αυτό θα μπορούσε να είχε γίνει αρκετά χρόνια πριν. Μπορούμε να προσφέρουμε στην Ελλάδα, στα ναυπηγεία. Υπάρχει συσσωρευμένη εμπειρία πολλών ετών και είμαστε ικανοί να υποστηρίξουμε την κατασκευή μεγάλων πλοίων στην Ελλάδα.»
-Λίγο αργότερα ο Μανώλης Ρουτζάκης, επικεφαλής των ηλεκτροσυγκολλητών θέλησε να θυμίσει ότι ένα τέτοιο έργο, μεγάλης κλίμακας, έχει να γίνει από το 2002-2003.
PHOTO GALLERY
«Η οικονομική κρίση, οι δυσκολίες, η ανασφάλεια, «έφαγε» τα καλύτερα μυαλά που έφυγαν στο εξωτερικό και πολλοί αν όχι όλοι καλοπληρώνονται. Εδώ νέοι δεν ήρθαν να μάθουν την τέχνη αυτή κι αυτό αν συνεχιστεί η τέχνη θα «πεθάνει». Φτιάξαμε αυτό το τόσο μεγάλο έργο και πραγματικά αισθανόμαστε περήφανοι. Μακάρι να το δουν νέα παιδιά και να έρθουν να τους μεταλαμπαδεύσουμε τις γνώσεις που έχουμε. Ξέρετε, η εξέλιξη του μετάλλου και της συγκόλλησής του, αν υπήρχε την εποχή του Τιτανικού, δεν θα ξέραμε τον Τιτανικό, διότι απλά ήταν ένα ρήγμα. Στην εποχή μας μπορούμε αυτό να το προϋπολογίσουμε και το καράβι να μην πάθει τίποτα ακόμα και σε έναν τυφώνα, ακόμη κι αν χτυπηθεί από κάποιο βλήμα.»
Η F-603 «Φορμίων», είναι η φρεγάτα που προσφέρει βιομηχανικό έργο στην Ελλάδα κι αυτό ήταν κάτι που είχε συμφωνηθεί από τον Οκτώβριο του 2022, όταν υπογράφηκε η συμφωνία και ο γαλλικός ναυπηγικός κολοσσός απέκτησε μόνιμους συνεργάτες στην χώρα μας.
Ένα στοίχημα για το μέλλον
Ο Γιώργος Κόρος, διευθύνων σύμβουλος των ναυπηγείων Σαλαμίνας ευχαρίστησε δημόσια τους εργαζόμενους για την δουλειά που έφεραν εις πέρας.
«Η εγχώρια παραγωγή μπορεί να παίξει ρόλο στον αμυντικό εξοπλισμό της χώρας με συνέπεια και ποιότητα», τόνισε μεταξύ άλλων.
Στόχος της κυβέρνησης, σημείωσε ο Γενικός γραμματέας του υπουργείου Εθνικής άμυνας, Αντώνης Οικονόμου είναι σε κάθε εξοπλιστικό πρόγραμμα, για την Ελλάδα να υπάρχει ανταποδοτικό έργο .
«Η ανάπτυξη των ναυπηγείων αποτελεί για το υπουργείο Εθνικής άμυνας και τον πρωθυπουργό θεμελιώδη πυλώνα και προτεραιότητα για την ενίσχυση της εγχώριας αμυντικής, τεχνολογικής οικονομίας και ανάπτυξης».
Από το πολεμικό ναυτικό που βλέπει ότι τα πάντα κινούνται εντός χρονοδιαγράμματος για τις τρεις φρεγάτες Belh@rra, σημειώνουν ότι στόχος του ναυτικού είναι να αποτελεί πυλώνα της εθνικής ισχύος. Μάλιστα ο Αρχηγός Στόλου, Αντιναύαρχος Πολυχρόνης Κουλούρης αφού εξήρε τα ελληνικά χέρια των εργαζόμενων στα ναυπηγεία, τόνισε, «Οι επιλογές που γίνονται τώρα, διαμορφώνουν το ναυτικό του μέλλοντος. Στο θέατρο επιχειρήσεων της Αν. Μεσογείου που αναδύει διαρκώς νέες προκλήσεις, επιβάλλεται η παρουσία του ναυτικού με σύγχρονες μονάδες που μπορούν να παράξουν ναυτική ισχύ.»
Η φρεγάτα «Φορμίων» πρόκειται να παραδοθεί τον Οκτώβριο του 2026, αφού έχουν προηγηθεί δυο Belh@rra, η «Κίμων» και η «Νέαρχος». Το 2027 βάσει του προγράμματος που είχε εκπονηθεί οι δυο πρώτες φρεγάτες θα ενισχυθούν κι εκείνες με επιπλέον 16 κελιά για τους αντιαεροπορικούς πυραύλους Aster 30.
Ο Στεφάν Φρεμόντ, αντιπρόεδρος της Naval Group στον τομέα των πλοίων επιφανείας, από το ναυπηγείο της Σαλαμίνας επιβεβαίωσε ότι το χρονοδιάγραμμα για τις εν πλω δοκιμές δεν έχει αλλάξει, παρά την μικρή καθυστέρηση που είχε παρατηρηθεί. Εντός του 1ου εξαμήνου θα ξεκινήσουν οι δοκιμές στην πρώτη Belh@rra που ανήκει στο γαλλικό ναυτικό, ενώ τον Σεπτέμβριο και η φρεγάτα «Κίμων» θα μπει στην ίδια ακριβώς διαδικασία.
Σε κάθε περίπτωση η σημερινή τελετή για την παράδοση των blocks της φρεγάτας «Φορμίων» είναι η απάντηση σε όσα έχουν ακουστεί στον δημόσιο διάλογο περί της αναγέννησης των ναυπηγείων στην Ελλάδα. Η γραμμή παραγωγής είναι ορθάνοιχτη και η χώρα μας βρίσκεται μέσα σε αυτή. Βεβαίως όπως όλα έχουν δείξει βάσει δηλώσεων, ο κυβερνητικός σχεδιασμός διαφέρει αρκετά αλλά σκοπεύει να λειτουργήσει ως συν-σχεδιαστής και συμπαραγωγός χώρα, πολεμικών πλοίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου